Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › Våtdräkt Torrdräkt?
-
DET måste tyvärr klassas som skitsnack!
W-surf och kite är i detta fallet inte samma sak, vi spenderar mer tid i vattnet och det det skvätter mycket mer! för att inte tala om tricken….Dom dräkterna han syftar till är dom som jag nämner ovan, och JA dom funka inte! (läcker och går sönder) dagens dräkter är mycket bättre gjorda (material förstärkningar sömmar mm) och anpassade för kite (sprayskydd över muffar förstärkningar på knän och rumpa mm) .
Ang. rörlighet så förstår jag inte hur 7mm neoprene skulle kunna va smidigare än ett underställ och en flisdräkt + torrdräkten som är tunn som en sommarjacka, att torrisen sen dessutom sitter “bagy” och inte slimmad som en våtdräkt borde öka rörligheten?
Hör oxå till saken att jag har aldrig haft en torr/våt dräkt i neoprene som inte släpper in lite vatten, och även om det bara är SÅ lite så räcker det när vattnet håller en temp på 1 + för att man ska sluta ha roligt och göra något annat…
Försök att prova en av varje och bilda dig en egen uppfattning, jag personligen kommer aldrig och gå tillbaka! Förnärvarande kör jag torris tills man kan köra i shorty utan att lida…
Ps. har du vägarna förbi skåne får du gärna prova min dräkt Ds.
Logga in för att svara.