Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Kitesurfing 4 dummies › Våtdräkt under torrdräkten? Någon?
-
Våtdräkt under torrdräkten? Någon?
Publicerad av topy på 5 oktober, 2004 vid 13:15Om man inte har en 100% tät torrdräkt. Skulle det inte funka bra med en tunnare våtdräkt under. Finns det någon som har provat?
MVH Tomasputte svarade 20 år sedan 9 Medlemmar · 11 Svar -
11 Svar
-
Visst klart att det gör blir kanske lite klumpigt men jag kör ju året om utan torrdräkt utan på min våtdräkt så det enda problemet som jag ser det är väl risken för värmeslag!
-
men alltså om jah förstår rätt så e din torrdräkt ingen torrdräkt utan en vanlig våtdräkt elelr e det en skal dräkt typ som pyron?.. för då e det ju kört om du fyller den me vann elelr?
-
Låter som att det är en torrdräkt som inte håller riktigt tätt men det gör väl och andrasidan inte någon torrdräkt som inte har fast sko.
-
Det är en typ som pyron, fast det är en seglardräkt som jag köpte av “Pan” förra året. Läcker lite i vissa sömmar.
MVH Tomas -
prova att ejpa sömmarna istället men ananrs kan man väl klämma på torrdräkten under..
-
Det hela tappar liksom mening om torrdräkten läker…
Då är det bättre att köra med enbart en våtis istället alt byta till en tät torris… -
Svar till:
Det är en typ som pyron, fast det är en seglardräkt som jag köpte av “Pan” förra året. Läcker lite i vissa sömmar.
MVH Tomas[/ QUOTE ]
Min pyro läcke in vid sömmarna till muddarna så tog bort den gamla tapen och köpte ny “stryktape” och strök på!
Så nu e den tät och fin igenFinns att köpa här:
http://www.nordic-blue.com/
(eller hos en del dykbutiker.)Dom har även färdiga “lagningskit” med 2st muddar (arm eller ben, även hals…) och allt som behövs för att byta!
-
Fungerar bra att ha våtdrækt under torrdrækten. Blir faktiskt grymt varmt men behagligare æn att ha en massa understæll och andra klæder som kan korva och krylla sig.
Logga in för att svara.