Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Våtdräkt/semidry?

• Våtdräkt/semidry?

Publicerad av nordgren på 20 februari, 2003 vid 12:11

Hallå, jag tänkte införskaffa mig en ny våtdräkt och funderar på vad jag ska skaffa för någon. confused.gif
    Funderar på en 5/3 våtdräkt eller en 5/3semidry, hur stor skilnad är det mellan dessa och vad är för och nackdelarna?

Sen ska jag köpa en Neilpryde eller en billigare Reflex från surf unique? Någon som har erfarenhet av Reflex och vet om de är okej?

Hoppas att någon har lust att svara. smile.gif

jonasp svarade 22 år sedan 4 Medlemmar · 5 Svar
  • 5 Svar
  • sirgomez

Medlem
    20 februari, 2003 vid 12:37

hej på dig,
    jag har 2 NP våtdräkter – båda två semidry och det känns bättre, eftersom man inte få så mycket kallvatten i den när man triller i vattnet.
    Om du är intressera så är en till salu.
    Den är storlek 94 och inte använd mer än 10 gånger, ingen skada eller nånting.
    Vad skulle du betala för den?

• nordgren

Medlem
    21 februari, 2003 vid 08:24

Okej, nej jag är 192cm 93kg så den skulle nog inte passa. =)

Men semi-dry är alltså lite varmare än cvanliga våtdräkter då? Hur smidiga är dom?

• sirgomez

Medlem
    21 februari, 2003 vid 10:19

det är samma matrial på dräkten, den är lite varmare, eftersom man rätt tätta gummikonar på handledar och halsen. föttarna spännar man tätt med en carboband. så det är mer tätningen som gör den bättre dräkten är detsamma.

• maca

Medlem
    21 februari, 2003 vid 11:48

Jag hade lätt gått på en semidry i ditt fall. Helt klart mycket varmare dräkt där det uppvärmda vattnet i dräkten inte byts ut mot fräscht kallt vatten varje gång du trillar i.

Kanske lite dyrare, men det är det värt om du vill kunna köra tidig vår och sen höst. Finns inget värre än att behöva avsluta en perfekt blåsig bara för att man fryser.

Vad gäller smidighet etc är det ingen skillnad på våt-, semitorr-dräkt.

/André

• jonasp

Medlem
    21 februari, 2003 vid 17:22

Hur är det med torrdräkt jämfört med semidry. Har bara en vanlig tunn dräkt. Premiär 1:a april förra året och kunde nog kört en vecka tidigare men kallt var det.

Så frågan är räcker semidry o köra med precis när isen gått upp?
    Torrdräkter ska ju tydligen vara osmidiga och rätt jobbiga att ha på sig så det vore skönt att slippa.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Våtdräkt/semidry?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.