Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing vatten i brädan?

• vatten i brädan?

Publicerad av anonym-anvandare på 26 september, 2002 vid 12:57

jag misstänker att jag har fått vatten i min nya bräda.
    det är ett litet hål (som en pennspets)i brädan. vad jag undrar är, suger brädor vaten? om dem gör det hur mycket och till sist hur blir jag av med det?

anders_hoffman svarade 22 år, 7 månader sedan 7 Medlemmar · 12 Svar
  • 12 Svar
  • anonym-anvandare

Medlem
    26 september, 2002 vid 13:37

Ta ur luftpluggen och sätt dammsugarn vid hålet och sug i ca 10 h utan att bränna damsugarn, /Benke

• anonym-anvandare

Medlem
    26 september, 2002 vid 13:37

Ta ur luftpluggen och sätt dammsugarn vid hålet och sug i ca 10 h utan att bränna damsugarn, /Benke

• kungdenknege

Medlem
    26 september, 2002 vid 14:33

Alltså min bräda är nog onormal för jag har ingen luftskruv?? En RRD Freeride 266 från 97 el 98?

• anonym-anvandare

Medlem
    26 september, 2002 vid 18:06

ööhh

• anonym-anvandare

Medlem
    26 september, 2002 vid 21:24

såga upp en fyrkant och ös med ett öskar.

• bwss-bg

Medlem
    27 september, 2002 vid 08:19

Brädor suger vatten ungefär lika bra som en disktrasa, speciellt nyare brädor med sandwich konstruktion. Min förra bräda pajade och tog in vatten i stora mängder, jag hann i.o.f. köpa en ny innan jag lagade den men själva torkproceduren gjorde jag.
    Gör så här:
    1. Ta reda på vad brädan borde väga och kolla vad den väger nu, differensen ger dig självklart mängden vatten du vill ha bort (tänk på att brädans specificerade vikt alltid är utan fotstroppar).
    2. Gör ett hål i både fören och aktern och ställ den sedan upprät mot en vägg så att vattnet kan rinna ut.
    3. Vänta x-antal veckor och provväg brädan igen. Börjar det närma sig orginalvikten? Om inte, fortsätt vänta tills ursprungsvikten är nära.
    Det var hit jag nådde med min gamla bräda.
    4. Plasta igen hålen.
    5. Ut och rippa!

Lycka till.
    /Benny

• anonym-anvandare

Medlem
    27 september, 2002 vid 13:52

tackar för ett seriöst svar.

• voodoo

Medlem
    27 september, 2002 vid 14:04

om hålet är litet som en pennspets så betvivlar jag att den sugit in sååå mkt vatten Om du nu inte kört med hålet länge och utsatt brädan för ökat tryck?
    Med tryck menar jag om den utsatts för stora temperaturförändringar när du haft den i vattnet, Har du testat att suga i hålet på brädan för att se OM den tagit in vatten? annars är det bara att täta och köra!

• anonym-anvandare

Medlem
    29 september, 2002 vid 16:27

idiotknep
    Sätt fast brädan ordentligt på drivhjulet på din bil, bilens däck skall stå över en kajkant eller dyl. Gör hål i båda ändarna på brädan. Gasa. Centrifugalkraften driver ut fukten.

• watertouch

Medlem
    29 september, 2002 vid 19:53

Hehe, låter riktigt galet.. Vem vågar rigga upp sin bil över en kajkant?

Men centrifugknepet ska funka, men det är förenat med direkt livsfara. Jag läste om någon som använt en gräsklipparmotor som svetsats ihop med en fastspänningsanordning för brädan. En sån grej bör definitivt köras i en bunker eller liknande…

• tabi

Medlem
    29 september, 2002 vid 20:53

jag hade hål i min bräda, vatten som satan! frown.gif
    skidsport sa att jag skulle låta den ligga upp och ner några dygn, laga skiten och sen ut och äga på vattnet igen!!

eller kör det där med bilen på kajkanten…. tongue.gif

• anders_hoffman

Medlem
    30 september, 2002 vid 12:33

Nu först fattar jag det där med bilen och kajkanten. HEHE laugh.gif
    Verkar helt galet!!! Men det skulle se jävligt roligt ut!!! laugh.gif laugh.gif

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing vatten i brädan?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.