Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Vatten i brädan

• Vatten i brädan

Publicerad av jakob_s på 6 augusti, 2004 vid 21:59

Tjenare.
    har en rrd Evo 360.
    Har en Fråga gällande Hålet bakom mastfots-skåran.
    Vist det är Luftnings hålet?!
    ska det inte sitta någonting där (typ nån plugg..)
    på min gjorde det,från affär, nämligen inte det. och jag har inte reagerat förens Nu( har bara vart på vattnet kanske 8 gånger med den). (när den va ny och man tittade klämde på varje millimeter av brädan trodde jag att det va till någon koppling för nån special mastfot.)

Resultatet är att brädan har tagit in vatten.

Vad gör man.
    Ska ringa till leverantör och skulle gärna ha lite hjälp innan.
    Självklart tycket jag att detta är ett solklart fall för reklamation.(då det aldrig suttit någonting i hålet)

baywatch svarade 20 år, 7 månader sedan 4 Medlemmar · 5 Svar
  • 5 Svar
  • anonym-anvandare

Medlem
    6 augusti, 2004 vid 22:02

När du köper nytt får du oftast skruven medskickat i en påse. Jag antar därför att innanmätet ska kunna andas lite… Ledsen, men jag har svårt att tänka mig att du kan reklamera brädan.

Det är bara till att försöka få ut vattnet. Borra ett litet hål i nosen och låt det droppa ut i ett antal dygn. Väg och kolla mot specad vikt.

Lycka till….

• jakob_s

Medlem
    6 augusti, 2004 vid 22:56

Inget sådant medskickat!
    Ingen instruktions bok/blanket att konsultera om Förberedande åtgärder före sjö-sättning eller underhåll/sköttsel.
    Ingenting nämnt om att (vad jag NU förstår är) brädans mest Vitala del saknas(!) ock att montering och införskaffning av denna skall ombesörjas av kund.

Vad är då risken med att vatten en gång varit inne i brädan ?
    Om man lyckas torka och fixa brädan borde inte materialet som varit blött ha tappat lite av sin funktion ?
    föreligger det någon risk att Följdfel uppstår?

• jakob_s

Medlem
    7 augusti, 2004 vid 10:03

men HALLÅ….HJÄLP mig då, Snälla.

Vad är risken med att vatten en gång varit inne i brädan ?
    Om man lyckas torka och fixa brädan kan materialet som varit blött ha tappat lite av sin funktion ?
    Finns det någon risk att Följdfel uppstår?

• rocklund

Medlem
    7 augusti, 2004 vid 10:38

dels tror jag inte det hjälper att du ställer samma fråga två gånger, sedan så får du nog ha lite mer tålamod…man ska inte alltid räkna med att få svar innom de närmsta timmarna, spec inte om det är mellan 00-12 på en lördag…

Dessutom finns det nog en hel del information om just tappad funktionallitet på brädan efter att den har haft vatten i sig, på detta forum. Försök göra en sökning.

Här är en tråd som nyligen behandlade just detta ämne:

http://www.surfzone.se/forum/showflat.php?Cat=&Number=232779&page=3&view=collapsed&sb=5&o=&fpart=1

Jag är själv bara nybörjare så jag har väll inte så jättebra koll, men jag kan försöka sammanfatta lite av vad jag har förstått.

Om vattnet i brädan är saltvatten så stannar ju saltet kvar i brädan efter att du torkat den. Saltet kan dra åt sig fukt vilket kan göra det lite besvärligt. Vet dock inte vad som händer om man har en tät bräda…då borde det inte finnas något fukt för saltet att dra åt sig?

Om du har haft vatten i brädan för länge så kan innehållet i brädan ha börjat lösa upp sig…som jag har förstått det så är detta inte en allt för stor risk om man inte har vatten i brädan väldigt länge?

Jag överlåter någon lite mer erfaren att bekräfta ovanstående…

Men om du inte fick någon skruv medskickad till brädan så borde du kunna hävda att brädan ska ersättas…

Lycka till.

Mvh,
    RockLund

• baywatch

Medlem
    8 augusti, 2004 vid 11:19

En vattenskadad bräda blir oftast tyngre vad jag vet efterson det är i princip omöjligt att få ut allt vatten…

Var köpte du brädan, försäljaren brukar nämnligen skruva i den åt en. (iaf på surfersparadise)

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Vatten i brädan

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.