Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Vatten läcker in vid fotlederna…

• Vatten läcker in vid fotlederna…

Publicerad av grodanboll på 27 maj, 2011 vid 17:59

Lade mina boots på hyllan för nån dryg vecka sen, tänkte att det är varmt nog för att börja köra barfota. Dessvärre har ett litet dilemma uppstått… Vatten tränger in vid fotlederna trots att jag virat kardborrband så hårt som möjligt kring fotlederna. Räcker med en liten våg eller att jag failar nåt trick för att en iskall våg av vatten ska skölja in vid nån av fotlederna upp längs benet och varje gång med fasa för att vattnet ska nå upp till pungen. Det hela är sjukt störigt och jag funderar på va fan felet kan vara. Är det våtisen som helt enkelt börjar sjunga på sista versen eller är detta ett normalt fenomen? Kan inte minnas att jag hade samma problem förra säsongen…

jenselias svarade 13 år, 9 månader sedan 6 Medlemmar · 5 Svar
  • 5 Svar
  • regfellow

Medlem
    27 maj, 2011 vid 18:13

Så länge vågen inte träffar kulorna, så är det inget fel på den! Tror de flesta har problem med vatten som kommer in via fotleden mer eller mindre

• tobiase

Medlem
    27 maj, 2011 vid 19:11

jag har sett lite yngre personer med en massa färgglada gummiband runt fotlederna på jeansen kanske nått du ska testa på våtisen gustav! Ta chansen att sätta en ny trend! 😉

• joakim_l

Medlem
    27 maj, 2011 vid 20:11

Händer alla som inte har kardborrestraps runt fotlederna utanpå dräkten. Vissa modeller har det standard.

Sy egna eller kolla med Surfers eller On Top Sports om de säljer separat.

• brickan

Medlem
    27 maj, 2011 vid 20:49

Händer även om man har straps. Bildas som en kanal mellan fotknölen och hälsenan som inte går att undvika med band.
    Men alla är ju skapta olika så vissa har nog mer problem än andra.

• jenselias

Medlem
    27 maj, 2011 vid 21:19

Ett brett kardborrband som inte är så hårt lindat tar bort mer vattenskölj än ett smalt lindat hårt. Och med det breda är det mindre risk för blodstopp. Om du dessutom limmar eller syr en bit av den mjuka sidan av ett kardborrband på insidan av benet som går lite längre än den biten som bandet på utsidan pressar över så har du gjort en krypkanal där vatten på insidan hittar en väg att rinna ut. Brett är ca 50 mm och smalt 25 eller mindre.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Vatten läcker in vid fotlederna…

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.