Senaste nytt Forums Övriga Off Topic Vattenhus till Videokamera?

• ola_p

Medlem
    17 mars, 2004 vid 11:30

Vad jag har hört så är det dessutom så att dom inte alltid e vattantäta, utan snarast stänkskyddade…. Jag skulle byggt ett eget (ska nog göra det till sommaren)… Så e det bara att hitta nån som tycker det är kul att simma…

• eriksson

Medlem
    17 mars, 2004 vid 13:02

Ajfan!.. finns det nån sida på internet med vattenhus?

• styret

Medlem
    17 mars, 2004 vid 22:04

http://www.ewa-marine.com/
    http://www.scandinavianphoto.se/

jo det kostar en del men jag skulle hellre välja ett sånt än ett hemmabyggt. sumpa kameran för många tusen…

• eriksson

Medlem
    18 mars, 2004 vid 15:33

Tackar! Jo, tycker det jag ochså!

• ola_p

Medlem
    19 mars, 2004 vid 09:11

Dom såg ju schyssta ut… Tror det är canons egna hårdplasthus som inte håller måttet.. nu blev man plötsligt sugen på ett vattenhus.. crazy.gif

• styret

Medlem
    23 mars, 2004 vid 12:02

ewa-marines “påsar” är ju lockande billiga. ska försöka tvinga skolan att köpa in nått sånt. videolärarn får det hett om öronen i eftermiddag.

• ola_p

Medlem
    23 mars, 2004 vid 12:47

Få höra hur det gick sen… man kanske skulle försöka samma manöver här..

• styret

Medlem
    23 mars, 2004 vid 17:34

jag glömde bort det. vi hade betygssnack, hade fotolektion (samma lärare) och det gick tydligen VÄLDIGT bra för mej i det ämnnet så jag glömde helt bort att tjata.

• ola_p

Medlem
    23 mars, 2004 vid 18:23

Ähh… fick du beröm hade du ju perfekt kontringsläge, “Det behövs ett vattenhus för min fortsatta utveckling!” wink.gif
    Jag ska tjata lite på min filmlärare imorgon hade jag tänkt, om det blir läge…

• styret

Medlem
    23 mars, 2004 vid 21:15

fast alltså. när jag ahde tänkt tjata på honom så hade jag fotolektion så det var mina foton han bedömde.
    då var det svårt att slänga in video bara sådär.

men det är sant. det ska jag komma ihåg att använda när jag väl ska inleda kuppen

• lasse_kna

Medlem
    23 april, 2004 vid 20:09

Här finns lite tips om ni skulle få för er att bygga ett eget hus.
    http://www.wakeworld.com/articles/2003/housing.asp
    http://atlimp.com/tinker.htm

• bohn2fly

Medlem
    25 april, 2004 vid 07:51

Det här kanske är något. Verkar smidigt…

/Peter

• pjoter

Medlem
    25 april, 2004 vid 09:15

Inom dykningen använder man ju såna som är riktigt täta. (tål iaf ner tlll 30 -40m utan problem). Det finns många som bygger själv och dom funkar bra. det är inte särskilt svårt att få det tätt bara man är nogrann.
    en klassisk konstruktion är att man använder ett vanligt pvc-rör som grund å sen lägger plexiplattor på var sida. det ena kan silikonas fast och det andra kan sättas mot en fläns med skruvar. sedan gör man ett spår till en o-ring innanför dessa. håller fint. hållar till kameran kan göra av en skena som limmas fast inne i huset och så sätts en motsvarande del i kamerans stativfäste. det enda problemet egentligen är knapparna. man kan ju sätta på kameran innan den stoppas in i huset så behövs endast en knapp, på/av. eller till surf kanske det behövs zoom oxå vilket ger 2 knappar till. Lösningen på detta beror såklart på modell men lättast kan vara en vridstav in från sidan som trycker på knapparna. denna tätas med en o-ring i huset.
    sen får man såklart testa detta hus ordentligt innan kameran stoppas i. fyll det med skrot och släpp ner det till 10-15m:s djup. håller det för det så tål det mkt! såvida ni inte ska stå precis under en jättevåg som bryter.. men för svenska förhållanden så…
    sök på uv hus till dykning så hittar ni massa tips med bilder å så.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Övriga Off Topic Vattenhus till Videokamera?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.