Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing vattensjuka?

• vattensjuka?

Publicerad av ian på 16 maj, 2004 vid 21:52

hej på er alla.

jag har ett litet problem. Vaknade klockan fyra i morse av att jag mådde dåligt och var tvungen att spy osv. nu snart tjugo timmar senare mår jag fortfarande kasst och har inte kunnat göra så mycket annat än att kasta upp idag. Dessutom har jag feber. (höhö, stackars mig grin.gif)

Jag skulle tro att det är något jag ätit men en kompis säger att det kan vara att jag badat för mycket(?). Visst var jag i halva lördagen ochfrös som ett as rätt länge i freddags men kan detha något med saken att göra, skulle liksom förstå om man blev förkyld men illamående? i en massa timmar?

någon som känner igen detta?

skulle det vara dumt att vara i för mycket nästa vecka? (spelar nog ingen roll vad nån säger för det ser ju så förbannat najs ut men…)

jaja, förbannat jobbigt iaf.

Ha det gött!

rehbus svarade 20 år, 11 månader sedan 7 Medlemmar · 9 Svar
  • 9 Svar
  • anonym-anvandare

Medlem
    16 maj, 2004 vid 22:05

Nej! Så länge du inte svalde massor av vatten grin.gif (havsvatten) så tror jag inte de beror på att du var mycket i vattnet. Däremot om man är i länge och blir nedkyld och redan har något skit i kroppen typ något virus eller nåt sånt så blommar det gärna ut eftersom immunförsvaret blir nedsatt vid långvarig nedkylning.
    mvh ez

• naish

Medlem
    17 maj, 2004 vid 05:43

Jag har faktiskt också mått dåligt.Jag hade surfat i 7 dagar irad och dom på den 7 dagen började jag må piss.Hade ont i magen och det kändes som jag skulle spy.Jag vet inte om det va sjösjuka men något va det asså.

• karapp

Medlem
    17 maj, 2004 vid 07:17

ähhh…. försök inte skylla bakfyllan på att du surfat för mycket wink.gif

Annars innehåller väl vatten en väldigt liten del alkohol så om man får riktigt många kallsupar…. crazy.gif

• jeppe

Medlem
    17 maj, 2004 vid 07:39

Kraftig nedkylning verkar kunna ge magsjukliknande syndrom.

Tjejen försökte lära sig surfa för några år sedan, jag ivrigt som instruktör, ömsom surfade och simmade brevid, gapade fram en massa bra instruktioner. Hon agerade som sig bör som nybörjare – tepåse.

Efter dagens session så fick hon exakt samma symptom som du beskriver, en sjuhelsikes magsjuka helt enkelt.

Så var det med den surfkarriären för hennes del.

• freerider_swe

Medlem
    17 maj, 2004 vid 07:47

Det har gått rejält med Magsjuka längs hela västkusten.

Hela familjen låg med Feber och magont v.19…2 dagar dålig sedan gick allt över, men otroligt smittsamt.

• ian

Medlem
    17 maj, 2004 vid 08:40

jo, kanske möjligt då, men förmodligen nån kombination av något annat också, var tex instruktör 8:e och låg i o simma i ´kortarmat i en timme. jaja, över nu iaf, så förbannat skönt.

• ian

Medlem
    17 maj, 2004 vid 08:40

otroligt smittsamt, bäst att stanna hemm från skolan idag då wink.gif

• ian

Medlem
    17 maj, 2004 vid 08:42

hehe, jäklars, avslöjad crazy.gif

säg inget till mamma bara grin.gif

• rehbus

Medlem
    17 maj, 2004 vid 10:27

Jag tror nog att det kan bero på att du svalt några liter förmycket vatten , i kombination med nersatt immunförsvar.
    Som orsakats av kraftig nerkylning.

hoppas du blir frisk och kommer ut på vattnet snarast möjligt.GLHF

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA