Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Vattenstart i Lättvind

• Vattenstart i Lättvind

Publicerad av pure på 16 februari, 2006 vid 17:44

Är det nån som brukar använda detta i lättvind. Funkar det bra? Tydligen ett gammalt freestyle trick. Såg denna i en Peter Hart film som heter “Turn For The Better 1” (förövrigt rätt bra för strax efter nybörjar status surfaren). Inte att förväxla med Peter North filmen “Bend Over For the Better 17” .. båda är lika spännande dock 😉

fastforward svarade 18 år, 11 månader sedan 5 Medlemmar · 4 Svar
  • 4 Svar
  • ola_p

Medlem
    16 februari, 2006 vid 19:06

Kör jag alltid när det inte går på vanliga viset, funkar från det att man kan få seglet att hållas uppe av vinden, så kan man vinkla över det mot lä och på så sätt komma upp. Funkar skitfint, men kan vara lite jobbigt för händer/underarmar om man gör det många gånger i rad.. Fast det ska man ju inte göra i vilket fall som helst.. 😉

• ola-h

Medlem
    16 februari, 2006 vid 19:26

Har kört det någon gång. Dock brukar jag kunna komma upp på vanligt sätt också om vinden nu är så stark att det över huvud taget går att få upp seglet.

Jag misstänker å andra sidan att det finns flera trick i den andra filmen du nämner som jag inte testat. Troligen så kör dom där inte på på vanligt sätt och troligen får dom där upp det som behövs väldigt lättvindigt.

• the_novice

Medlem
    16 februari, 2006 vid 20:41

När vinden dör så tycker jag inte att det är själva starten som är begränsningen utan snarare att det är det är väldigt tröttsamt att försöka ta sig framåt på en liten vågbräda utan något drag i seglet…

• fastforward

Medlem
    16 februari, 2006 vid 21:55

Där ser man, alltid när man sig något nytt. Måste plugga på Turn for the better-filmen.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Vattenstart i Lättvind

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.