Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Vattentät GPS-klocka

• Vattentät GPS-klocka

Publicerad av ante_lkpg på 3 oktober, 2003 vid 19:36

Vet att det diskuterats en del här att man vill mäta sin färdighet i mera absoluta tal än ”det kändes fort”. Olika lösningar om GPS på bommar och dylikt har dryftats. Har dock hittat ett företag som säljer GPS-klockor framtagna för seglare. Såvitt jag förstår är de vattentäta och det ska gå att läsa av båtfart, förlåt brädfart på dem.
    Kan ju fortfarande bli klurigt att göra medans man seglar men man borde kunna slänga en blick. Dessutom kan man i efterhand ladda ner hela seglatsen i en dator och få all statistik. Borde vara riktigt användbart för tävlingseglare. Logga hur mycket höjd man tar till vilken fart etc.
    Alltså en kanonpryl för er som har pengar kvar efter att köpt 8-segels linje, 3 custombräder, skinnymaster, dräkter etc.
    Prylbögar är vi ju allihopa…

http://www.suunto.nu
    Klockan jag kollade på heter M9 och finns under segelklockor.

brutus svarade 21 år, 5 månader sedan 4 Medlemmar · 6 Svar
  • 6 Svar
  • nordgren

Medlem
    3 oktober, 2003 vid 21:02

Hehe ja en sådan skulle man ha!!
    Men 6 000:- Danska va? Nja det var ju i det saftigaste laget, då köper jag hellre ett nytt segel och mast tror jag. grin.gif

• ante_lkpg

Medlem
    3 oktober, 2003 vid 21:10

Jo, det var ju lite dyrt. Men som jag skrev: när man har fixat allt annat så kanske…
    Eller varför inte golfannons-stuket ”Presenten till windsurfaren som har allt!”

• nordgren

Medlem
    3 oktober, 2003 vid 21:14

Hehe word!

• thelee

Medlem
    4 oktober, 2003 vid 01:29

Bra att det finns en man-överbord funktion oxå för oss newbies laugh.gif

• nordgren

Medlem
    4 oktober, 2003 vid 08:30

Haha hur fungerar den?
    Klockan piper som en galning under seglattsen? grin.gif

• brutus

Medlem
    4 oktober, 2003 vid 15:39

Ville bar gratulera Ante & The Lee till 5 stjärnor var efter runt tio inlägg!
    Måste va en jävla kvalite på era svar!
    Grattis!
    / M

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Vattentät GPS-klocka

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.