Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Vattentät säck för prylarna i bilen !

• Vattentät säck för prylarna i bilen !

Publicerad av drakglenn på 6 januari, 2005 vid 10:53

En tanke samt en fråga…. smile.gif

Känns som vi är en del som packar prylarna i bilarna till surfet, de flesta av oss vill nog INTE ha allt saltvatten i bilen, och det rinner ju faktiskt av en hel del vatten, vilket i sin tur ger den sköööna unkna lukten (urk)

Hade det inte varit grymt om surfshoparna sålde stora vattentäta gummipåsar för några hundringar, det vore det värt för att slippa sabba sin fina bil….

Man hade bara slängt in påsen först och sen prylana i den, änden skulle man dra ihop som en segelsäck, när man kommer hem öppnar man bara påsen och låter vattnet rinna ur ”utanför” bilen…..

Andra fördelar är att det skulle bli mer insynsskyddat, en svart säck hade hindrat diverse personer komentera prylarna, få långa fingrar, eller klaga på att ens bil luktar som en gammal jordkällare…..

Närmsta jag har kommit en stor säck var en möbelbutik som kläde in möbler i stora plastpåsar för hemtransport, men plastpåsar känns lite tunt, något tjockare som håller vore fint…

Någon som har en ide eller ett tips var man kan få tag på stora tjocka täta påsar på 2*3 meter ??? wink.gif

//Glenn

drakglenn svarade 20 år, 2 månader sedan 7 Medlemmar · 11 Svar
  • 11 Svar
  • jonasp

Medlem
    6 januari, 2005 vid 10:56

Hade massa påsar från sas hemma förut men jag tror alla är förbrukade. de var riktigt tjocka o sega. svårt att göra hål i dom o så var de täta.
    De var stora men inte riktigt så stora som du vill ha.

• anonym-anvandare

Medlem
    6 januari, 2005 vid 11:10

Biltema har vattentäta sjösäckar i svetsad pvc plast.
    Dom är på 20 liter och funkar bra till våtdräkten åtminstone.

• mattap

Medlem
    6 januari, 2005 vid 11:12

Jag kör med Neilprydes väska som har ett innefoder av plast och dragkedja. Den är helt vattentät och funkar perfekt. Dessutom finns det plats för fenor, förlängare mm mm. Köpte den hos SP!

Innan dess körde jag med IKEA:s blåa bärkasse för 5:-

Även dykshopparna har väskor för att behålla kläderna torra, antar att de funkar tvärt om också!

• drakglenn

Medlem
    7 januari, 2005 vid 10:16

VA! är det ingen som har problem med blöta surfprylar i bilen?, =(svag respons på tråden)….

Med prylar menar jag bräda, seglel, mast, bom…..
    våtdräkten gissar jag på att de flesta stuvar ner i en påse eller surfbag, ska dock kolla upp den på Biltema.

Ingen som nappar på en stor bag/säck i bilen?

//Glenn

Eller så har man Surfbox wink.gif

• mattap

Medlem
    7 januari, 2005 vid 11:23

åhå, läste nog inte ditt inlägg så noggrant! wink.gif missade att du var ute efter påsar till segel mm.
    Boardbag = skyddar bilen från vatten.
    Streamliner väska för segel + master = skyddar bilen mot vatten.
    En handduk kring bommen ger ok skydd.

Tycker bara lukten är trevlig, den tar bort lite av den unkna lukten som hunden sätter i bilen. Prova släng in en blöt jycke där bak, blöta surfrpylar är en dröm i jämförelse! Finns det någon som har ett vattentät säck till en labrador? grin.gif

• manno

Medlem
    7 januari, 2005 vid 11:43

Har sett nåt skumt fodral för att stoppa ner en hel rigg riggad i. Det borde ju va stort nog att få ner det mesta i?

• styret

Medlem
    7 januari, 2005 vid 13:29

om du hittar nått kan du väl höra av dej. behöver dock rymma lite prylar…

2936fullt.jpg

jag ahr bara hittat det här fodralet.

2936beat-3-med.jpg

wink.gif

• brutus

Medlem
    7 januari, 2005 vid 14:26

aha, en mycket bra idé!
    cool.gif
    Sådan säck skulle jag behöva / vilja ha! Men du Drakglenn e ju mästare på knep o knåp (titeln vanns iomed takboxen, snyggt gjort!) så att knåpa ihop en sicken däringa pryl själv skulle väl inte vara några problem?!? ska tänka på saken själv, men har / får ni några tips på material kan ni väl posta dem här + var man kan skaffa dem…
    Kan bli ruggigt dyrt, men någon slags presenning eller nåt borde väl funka? Måste ju inte va gummivadderat…
    Skulle vara helgjutet för mig som bara slänger in diverse bagar i bilen (o gärna låter det ligga där tills nästa blåsiga dag) = bilen luktar inte blommor…

Borde ju dessutom ha säljvärde, mao många skulle vilja ha en, eh?
    /Martin

• anonym-anvandare

Medlem
    7 januari, 2005 vid 21:41

En stor billig plastpresenning – snöra ihop i öljetterna efter den är packad. Enkelt och billigt.

• drakglenn

Medlem
    7 januari, 2005 vid 23:27

Svar till:

om du hittar nått kan du väl höra av dej. behöver dock rymma lite prylar…

[/ QUOTE ]

HAHA, härligt Styret, vi måste ragga tag på en ÄNNU större säck wink.gif

• drakglenn

Medlem
    7 januari, 2005 vid 23:35

Svar till:

aha, en mycket bra idé!
    cool.gif
    Sådan säck skulle jag behöva / vilja ha! Men du Drakglenn e ju mästare på knep o knåp (titeln vanns iomed takboxen, snyggt gjort!) så att knåpa ihop en sicken däringa pryl själv skulle väl inte vara några problem?!? ska tänka på saken själv, men har / får ni några tips på material kan ni väl posta dem här + var man kan skaffa dem…
    Kan bli ruggigt dyrt, men någon slags presenning eller nåt borde väl funka? Måste ju inte va gummivadderat…
    Skulle vara helgjutet för mig som bara slänger in diverse bagar i bilen (o gärna låter det ligga där tills nästa blåsiga dag) = bilen luktar inte blommor…

Borde ju dessutom ha säljvärde, mao många skulle vilja ha en, eh?
    /Martin

[/ QUOTE ]

Tackar…. jag gör mitt bästa för att underlätta tillvaron för oss surfare wink.gif

Som sagt, värker det fram något kommer det här, borde finnas någonstans tycker man, frågan är ju bara var….

//Glenn

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Vattentät säck för prylarna i bilen !

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.