Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › Vattentempraturen på Haga?
-
Vattentempraturen på Haga?
Publicerad av anonym-anvandare på 20 juli, 2004 vid 08:11Är det någon som vet hur kallt vattnet är på Haga?
brickan svarade 20 år, 4 månader sedan 8 Medlemmar · 9 Svar -
9 Svar
-
Jag tror inte ett skit på att vattnet är 17 grader på Haga då det i närheten av Åhus endast är 11 grader. Håll er till sanningen!
-
…men i gävle är det ca 18-19 nu, och det brukar vara varmare på Haga….
-
Jag skulle gissa att 17 är helt rimligt, kanske även varmare.
Haga ligger ju i en liten “lagun/pool” som är extremt grund.
Seglade i shorts och tröja där vi kristihimmelsfärd 2003. När jag kom hem var det på med semitrorrisen igen, brr./feg
-
var på haga i början av juli och det var minst 17 grader om inte mer myyyyycket långgrunt!
-
det är kanonvarmt i havet utanför gävle nu. Kanske inte “bada i shorts en hel dag varmt” men man kan ligga i bra länge med en shorty, grabbaran körde shorts och rushguard häromdagen.
-
Svar till:
Jag tror inte ett skit på att vattnet är 17 grader på Haga då det i närheten av Åhus endast är 11 grader. Håll er till sanningen!
[/ QUOTE ]
så håll käfften!
jag fattar inte varöfr folk alltid tror att öwc ljuger. visst är vi ölänningar rent förjävliga på de flesta punkter men saningen om väder, vind och temperaturer håller vi heligare än harboe privatimport! -
Som vanligt är det någon anonym jävel som kaxar upp sig. Visst är det 17° vid haga, det kan jag lova..
Logga in för att svara.