Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Vätterns vitskum bruttet

• Vätterns vitskum bruttet

Publicerad av anonym-anvandare på 1 mars, 2002 vid 23:06

Så har man varit först på Vätterns vida vågor igen!
    Satte lite halvtaskigt ett par pushloops till en början med en rejäl fetsmäll som följd. Spräckte masten och ett sprillans 5,2 m2.
    Så kan det gå, men det är la bara till att köpa nytt och satsa hårdare för snart är surfsäsongen i högform!!!
    /Vätter-ridaren

judo-freddan svarade 23 år sedan 6 Medlemmar · 19 Svar
  • 19 Svar
  • judo-freddan

Medlem
    1 mars, 2002 vid 23:18

Var seglar du? När gjorde du det? Du är min hjälte jag ska beställa en Apex NU! Alla mesproppar jag pratar med säger att det finns en tid för ditt och en för datt! Fyfan vad jag gillar såna som du som visar att det går bara man ger sig fan.

• borje

Medlem
    2 mars, 2002 vid 10:17

8 mil till vättern. Så fort knät är bra kommer jag!

• anonym-anvandare

Medlem
    2 mars, 2002 vid 10:39

har 85 mil till vättern, kommer när jag duschat.

• vatternjohan

Medlem
    2 mars, 2002 vid 11:27

Tja!
    var i vättern surfade du?… det spelar ju igentlgien ingen rol om man drar ut på somamren eller vintern i Vättern.. för de e iskall året om!!
    själv e ju ruggigt sugen på att dra ut och surfa lite vid jönköpingsbeachen…. fast idag snöar det och det känns sådär…..

• anonym-anvandare

Medlem
    2 mars, 2002 vid 19:45

Exakt VILKA mesproppar menar du, Freddan? 🙂

• judo-freddan

Medlem
    2 mars, 2002 vid 20:44

Alla som anser att man är en tok om man seglar på vintern. Efter idag får jag väl räkna in mig själv i den skaran.

• oscar

Medlem
    3 mars, 2002 vid 00:22

Gaaah, önskar jag haft en bräda! Då hade jag seglat för flera veckor sedan. Roxens spygröna vatten fyllt av snövita kammar har lockat något fruktansvärt denna ljumma vinter.

• borje

Medlem
    3 mars, 2002 vid 00:38

Vad ska man säga? På Hjälmaren ligger isen (hyfsat) tjock. (hoppas jag blir överbevisad)

• judo-freddan

Medlem
    3 mars, 2002 vid 01:33

Jag och Rickard (du träffade oss vid sista surfet på Roxen) var ute och kollade söder om Omberg idag. Finare färg på vattnet och kanske 12m/s, 1 – 1,5m vågor, men vi hittade inga bra spots. Det är nog Varamon, Vätterviksbadet och eventuellt Vadstena som gäller. Surfar du Vättern någonting?

• oscar

Medlem
    3 mars, 2002 vid 09:35

Nej jag har inte gjort det. Men fuderar på det. Tyvärr så blåser det ju alltid mindre på vättern än Roxen vid SV-V så ibland är det svårt att avstå Roxen pga detta. Jag tror att Ordf. Johan vet några fler spots som ska vara bra.

• judo-freddan

Medlem
    3 mars, 2002 vid 09:50

Har nog samma erfarenhet när det gäller vinden men i Vadstena har det alltid blåst 2m/s mer än vid Varamon de gånger vi har scoutat. Verkar vara bra plattvatten där. Vågorna i Varamon är ändå det som lockar mest tycker jag. Håller vinden i sig ett par timmar så kan de faktiskt bli upp mot 2m och det är inte dåligt för insjösegling tycker jag. Såg någon Motalasurfare som red en våg frontside faktiskt.
    Jag har lagt upp som en liten spotbank på min hemsida http://fullspeed.to/surfbussen
    Om Johan känner till fler spots än de som ligger där får han gärna höra av sig till mig så lägger jag in dem.

• anonym-anvandare

Medlem
    3 mars, 2002 vid 11:17

Tjena, jag har kört i Habo några gånger på NO och NNO det har varit kanon med riktigt bra vågor och vinkel samt gräsmatta och sandstrand.
    Ha det.

• judo-freddan

Medlem
    3 mars, 2002 vid 11:35

Vad kul! Då besannades mina föraningar om stället. Då har jag lite till att lägga in om stället på min vätternspotbank på http://fullspeed.to/surfbussen
    Var bröt det bäst tyckte du? Rakt ut från stranden eller en liten bit söder om piren. Jag tyckte dyningarna var större lite söder om piren nämligen. Vem är du förresten? Bor du i Habo eller Jönköping kanske?

• vatternjohan

Medlem
    3 mars, 2002 vid 14:10

Om det blåser rakt nordligt så bildas det grymma vågor nere i Jönköping. V funkar också bra där om det blåser på… och då även vid huskvarna bakom rosenlundsbankarna.

Har faktiskt aldrig seglat Habo (Domsand) vid NO.. men det kan säkert vara sjysst, men kan tänka mig att Jönköping då är ännu bättre!

• judo-freddan

Medlem
    3 mars, 2002 vid 14:18

Var launchar man i Jönköping?

Sida 1 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Vätterns vitskum bruttet

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.