Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › Veckans dropp
-
Veckans dropp
Publicerad av blackadder på 4 oktober, 2008 vid 15:41Var nere å kita lite i Apelviken för en stund sen. Tyckte att vinden mojnade lite när jag bytte om:
eliasp svarade 16 år, 6 månader sedan 11 Medlemmar · 15 Svar -
15 Svar
-
Oxå en sjuk bild.
Medelvind på 1 m/s och samtidigt vindbyar på över 20 m/s.
Så du hade antagligen både rätt och fel när du tyckte det mojnade -
@Blackadder 505040 wrote:
Var nere å kita lite i Apelviken för en stund sen. Tyckte att vinden mojnade lite när jag bytte om:
bummer :confused2:
-
@Rex_Milvus 505061 wrote:
bummer :confused2:
Nej nej, vi hade kört klart när det droppade. Stod som sagt och bytte om.
-
@Wibban 505060 wrote:
Oxå en sjuk bild.
Medelvind på 1 m/s och samtidigt vindbyar på över 20 m/s.
Så du hade antagligen både rätt och fel när du tyckte det mojnadeMedelvinden beräknas på fem minuter så det kan bli lite missvisande på såna här ”transienter”.
-
@Blackadder 505093 wrote:
Nej nej, vi hade kört klart när det droppade. Stod som sagt och bytte om.
bättre, trodde det var första ombytet…
-
-
Denna är inte så dålig heller… Från Onsala mätaren 09:10 idag.
Vart tog vinden vägen?! -
Idag var verkligen en förvånandsvärd dag, beredd på kuling och ladd med 5an hela fm, men sen ombytt och klart anländer ner till kohagen med 1 m/s i nacken… Bytte om två ggr idag för jag trodde att de skulle blåsa till, men int då. gav upp vid 15 snåret och begav mig hem, lit besviken…
-
Tja, det är bra att ha en son som väcker en kl 06.00 ibland, även på söndagar, ha ha! Fick suuuuupernice vågsurf idag innan tok-droppet, först i Åsa Stenudde men stängande våg och sedan fett i Läjet. Tur jag sålde 5:an till Alex innan så jag slapp ha beslutsångest för om jag skulle vågkita eller surfa också faktiskt…. Yann var den enda jag såg till, så var var ni andra???
-
Vi sov. Vi har inga såna där moderna ”väckarklockor”. Tja, förutom två understimulerade katter som biter å river i tårna vid 4 på morgonen.
-
Blackadder;505040 wrote:Var nere å kita lite i Apelviken för en stund sen. Tyckte att vinden mojnade lite när jag bytte om:
Var får man tag på sånna vindmätningar? Finns det någon sida som erbjuder nån sorts arkiv?
-
gå in på ”länkar” i menyn här på sidan så får du tillgång till dom under fliken väder.
Logga in för att svara.