Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Slalom, Speed & Racing › Veckans vindby
-
Veckans vindby
Publicerad av tobhed på 27 juni, 2008 vid 09:32Vid 11-snåret idag så kom det in ett regnväder över Malmö & öresund. Följande bild är alltså inget fel utan veckans (årets?) vindby var ett faktum i samma stund som det började ösregna….
blackadder svarade 16 år, 4 månader sedan 10 Medlemmar · 14 Svar -
14 Svar
-
…eller vad säger ni om vindmätaren på öresundsbron? 🙂
Station 1228 – Högbron SO
Mätningstid Maxvind Riktning
27/06 11:30 20,8 m/s SV
27/06 11:00 4,2 m/s S
27/06 10:30 4,4 m/s SO
27/06 10:00 3,9 m/s SO -
Bizonoxe;478191 wrote:kan du länka var på dmi man ser detta?
TackUnder “Målinger” i vänstermenyn väljer du “Borgervejr“, “välj vind” i dropboxen som finns överst på sidan och därefter klicka på önskad väderstation. Den bästa stationen för typ Klagshamn heter “Drogden”
-
@tobhed 478194 wrote:
Under “Målinger” i vänstermenyn väljer du “Borgervejr“, “välj vind” i dropboxen som finns överst på sidan och därefter klicka på önskad väderstation. Den bästa stationen för typ Klagshamn heter “Drogden”
Ok tack! 😀
Ska man kolla någon annan för bästa prognos à Habo ljung? -
Undrar om surflarmet gick, och någon hann ut. Kanske har han/hon följ med vindbyn, för att få sin ultimate session över atlanten.
-
@Jonas_P 478211 wrote:
Undrar om surflarmet gick, och någon hann ut. Kanske har han/hon följ med vindbyn, för att få sin ultimate session över atlanten.
tyvärr drog ovädret österut, alltså motsatt riktning mot vinden.
höll i nybörjarkurs för optimistjolleseglare idag… -
@tobhed 478186 wrote:
Vid 11-snåret idag så kom det in ett regnväder över Malmö & öresund. Följande bild är alltså inget fel utan veckans (årets?) vindby var ett faktum i samma stund som det började ösregna….
Ja du Tobbie, ser ut som en normalbyig dag i Västervik om pendling mellan 0 och 13 m/s fortätter med en frekvens av 2 – 3 minuter. Västervik, Lucerna: det ända stället det kan blåsa SV 5 m/s vid fotstropparna och SO 13 vid mastfoten … !
-
Kan lätt bli en rejäl vindpust vid åska. Förresten sparade jag ett blixtnedslag som webbkameran i Apel fotade för några veckor sen. Blåste upp som fan då oxå:
-
Cool bild där Lars_K. Vad gör du egentligen här på speedkonfen? Börjar du bli så stel i kroppen att du lämnar vågorna för slalom 😉
När vi snackar vindbyar. Kolla denna då i Varberg. Jag minns den så väl för jag gick i vattnet precis då. Rättare sagt blåste i. Fin by på över 30 m/s tror jag. Det gick inte ens att segla med 3.7 😀
-
Det är fan inte ofta man ser den skalan på y-axeln på apelviksmätaren!
Logga in för att svara.