Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › Vem åker till Prasonisi isommar?
-
Va faen är det här skulle inte ni till pozo gubs!
Vete fan vad jag ska göra på semestern men detta place låter ju nice hmm bara att jobba på nu för jag vill lämna landet snart här e ju kallt å grått! -
Tjena!
Vill bara göra ett förtydligande vad gäller tält, det fanns ingen camping där utan det är vildcampa som gäller, vet inte om det är lagligt eller hur noga dom är.
Hoppas ni får det bra!
Mvh Calle -
Dannnek wrote:Va faen är det här skulle inte ni till pozo gubs!
Vete fan vad jag ska göra på semestern men detta place låter ju nice hmm bara att jobba på nu för jag vill lämna landet snart här e ju kallt å grått!Häng på då Danne… Tokplatt på ena sidan o waves på andra sidan,
billiga flygbiljetter men inget boende, tält låter väl lockande 🙂 -
adde wrote:Nästa fråga: Vad ska med?
4.2, 4.7 och 5.3, Stora freestyleplankan och sen en freestyle/wave på 96 liter siktar jag på…. Skall man beställa en 3.7:a eller??
Tja!
Jag var där i september förra året och det blåste satan de första dagarna, använde faktiskt 3.7 nå’ra timmar första eftermiddagen jag var där.
Annars låter 4.2, 4.7, 5.3 bra för detta ställe. Det går att ha större med dig också men då är det mest för förmiddagarna i så fall. Det är bra att ha en freewave/wave med sig också, bara en freestyle på 100-110 liter kan vara för stort på eftermiddagarna. Se’n är det så att det blåser mer på den platta sidan för där har vinden pressats igenom ännu mer än den har hunnit göra på vågsidan. En dag var jag överriggad med 4.2 på platta sidan medans det var lagom med 4.7 på vågsidan.Irie Man
-
IrieMan wrote:adde wrote:Nästa fråga: Vad ska med?
4.2, 4.7 och 5.3, Stora freestyleplankan och sen en freestyle/wave på 96 liter siktar jag på…. Skall man beställa en 3.7:a eller??
Tja!
Jag var där i september förra året och det blåste satan de första dagarna, använde faktiskt 3.7 nå’ra timmar första eftermiddagen jag var där.
Annars låter 4.2, 4.7, 5.3 bra för detta ställe. Det går att ha större med dig också men då är det mest för förmiddagarna i så fall. Det är bra att ha en freewave/wave med sig också, bara en freestyle på 100-110 liter kan vara för stort på eftermiddagarna. Se’n är det så att det blåser mer på den platta sidan för där har vinden pressats igenom ännu mer än den har hunnit göra på vågsidan. En dag var jag överriggad med 4.2 på platta sidan medans det var lagom med 4.7 på vågsidan.Irie Man
Lite bilder från Jem Halls sida:
http://www.jemhall.com/windsurfing_in_greece.asp
Körde massa olika brädor när jag var där men den jag använde mest ändå var min bokade bräda, JP Fresstyle Wave 84.
Irie Man
-
Naish wrote:Fy fan vad det ser götttt ut!!
Jupp. bokade igår, 1/7-5/8
flyger hem på min födelsedag
-
Jadå då var det bokat! 5 veckor 😀 fan va man e lättövertalad,,,
tanke på värme.. vilka solkrämer solskydd etc andvänds ? hur mycket påverkas segel o annat ? -
r3wefew wrote:Jadå då var det bokat! 5 veckor 😀 fan va man e lättövertalad,,,
tanke på värme.. vilka solkrämer solskydd etc andvänds ? hur mycket påverkas segel o annat ?Solkräm? Kör tyskt, Hawaiian Tropic!!!
-
r3wefew wrote:Jadå då var det bokat! 5 veckor 😀 fan va man e lättövertalad,,,
tanke på värme.. vilka solkrämer solskydd etc andvänds ? hur mycket påverkas segel o annat ?Rejält med solskydd krävs, faktor 30 typ eftersom man är så mycket på vattnet. Brädor och segel tar mycket stryk om dom lämnas framm i solen. Om man hyr av centret och man har grejjerna liggande på stranden i mer än en kvart så kommer dom och plockar in prylarna.
Som sagt, hella stället handlar om kite eller surf, inte mycket annat att göra, på kvällarna är det mest lite lugna bira och jämföra ‘blisters’. Närmaste partystad är Lindos nå’n timme bort med taxi.Irie Man
-
bahh har ringt till Pro cententret ett antal ggr nu men dom vägrar att lyfta på telefonen eller något ….. har testat på båda nummren!!!! det verkar ju inte som att dom svarar på mail heller. kan dom ha stängt??? det e ju inte så roligt att komma dit o allt e uppbokat. borde ju vara högsesong då :(… så grabbs hur skall vi knäcka denna nöten.. visst tälta e ju rätt kul men i 5 veckor… 😛
-
kristoff på centret svarade mig på mejlen på mindre än 2 minuter :D. frågade inte om boende då dock utan om tävlingen å så, men de sägs att boende inte ska vara nått problem när man väl kommer ner. alla familjer vill tydligen ha inneboende sa nån grek (surfare) som philles morsa kände. de e ju klart en chansning ändå men vafan, lite får man väl lämna åt slumpen.
Logga in för att svara.