Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing Vem blir snabbast i helgen?

• Vem blir snabbast i helgen?

Publicerad av charlieb på 26 oktober, 2006 vid 08:01

Vem av speedadrenalinjunkisarna vinner ära och berömmelse i helgens utlovade storm?
    Vore kul att se vem som vågar sticka ut hakan…
    Vem är snabbast under denna säsong (på svenskt vatten):
    1. I skyddat vatten?
    2. På öppet hav?
    3. Åtnjuter störst respekt?

Själv ska jag leta vågor och 25-28 knop räcker gott när vågbergen reser sig…

Må alla få sin del av helgens vind!

C

faster svarade 18 år sedan 17 Medlemmar · 47 Svar
  • 47 Svar
  • jester

Medlem
    26 oktober, 2006 vid 12:05

Jag, Surfan och MGS har varit en sväng på TT i morse. Började tveksam 7.8 och 67 cm bräda. Perfekt riktning med bitvis snorplatt vatten, men naturligtvis ingen vind där det var platt. Vred över till rak S och ökade till riktigt bra tryck. Kol som faen! Toppade 34.4 knop med såpass stor utrustning. Jösses va grym brädan och seglet är!

Jag mötte Daniel när jag var på väg in (måste ju jobba oxå :(). och han hade bytt till sin Falcon 80 och 26cm deboichet. Han hade 37.1 på displayen när jag åkte hem… Inte illa pinkat!

• mgs

Medlem
    26 oktober, 2006 vid 15:02
    Jester wrote:
    Jag, Surfan och MGS har varit en sväng på TT i morse. Började tveksam 7.8 och 67 cm bräda. Perfekt riktning med bitvis snorplatt vatten, men naturligtvis ingen vind där det var platt. Vred över till rak S och ökade till riktigt bra tryck. Kol som faen! Toppade 34.4 knop med såpass stor utrustning. Jösses va grym brädan och seglet är!

Jag mötte Daniel när jag var på väg in (måste ju jobba oxå :(). och han hade bytt till sin Falcon 80 och 26cm deboichet. Han hade 37.1 på displayen när jag åkte hem… Inte illa pinkat![/QUOTE

Vinden droppade 20min efter ni åkte, kom bara upp i 33knop

• getwet

Medlem
    26 oktober, 2006 vid 15:02

Tror nog att Daniel klipper det här, 37.1 display blir svårt att knäcka……kommer nog att bli en ruggigt bra average. Förvisso display men nya 3.3 programmet brukar vara snubblande nära.

MacTS och jag har två alternativ, varav ett ospelat kort som kanske kommer att testas……Men att ta 37.1, nääää!
    Och Fiskebäck tror jag inte kommer att ta det, och vem vågar dra ut till Knarrholmen i 20ms?
    Känns lite som om det redan vore avgjort. Så varför inte börja om igen…:wink:

• marden

Medlem
    26 oktober, 2006 vid 15:07
    getwet wrote:
    Tror nog att Daniel klipper det här, 37.1 display blir svårt att knäcka……kommer nog att bli en ruggigt bra average. Förvisso display men nya 3.3 programmet brukar vara snubblande nära.

MacTS och jag har två alternativ, varav ett ospelat kort som kanske kommer att testas……Men att ta 37.1, nääää!
    Och Fiskebäck tror jag inte kommer att ta det, och vem vågar dra ut till Knarrholmen i 20ms?
    håller med helgen kan ju knappast ha börjat redan.

• getwet

Medlem
    26 oktober, 2006 vid 15:11

Inte nog med det, nu har dom dragit ned på prognosen!:mad:

Men kolla in Gotland detta veckoslut och nästa vecka!

• marden

Medlem
    26 oktober, 2006 vid 15:20

alltid detta nästa vecka eller veckan efter det
    känns sådär med insjösurf imorrn
    men än har jag inte gett upp.

• charlieb

Medlem
    26 oktober, 2006 vid 15:40
    getwet wrote:
    Inte nog med det, nu har dom dragit ned på prognosen!:mad:

Men kolla in Gotland detta veckoslut och nästa vecka!

Gotland!
    Ska kolla in eke åt er på lördag

• tobhed

Medlem
    26 oktober, 2006 vid 17:01
    getwet wrote:

Han satte pb på max display, men missade sitt pb på average med 0,6 knop.
    Bevisar dock ännu en gång att det inte behöver blåsa storm för att man ska kunna segla riktigt fort – enligt Daniel blåset det 20-28 knop
    http://www.gps-speedsurfing.com/gps.asp?mnu=user&val=11911&uid=587

• jester

Medlem
    26 oktober, 2006 vid 19:33

Jao. Det blåste inte hysteriskt mycket, direkt. Men kul som faen var det ändå! Själv fegar jag ur i morron (+ att jag inte har någon komptid att ta ut), ser ju ut o bli lite småblåsigt i morron…

Go tajming. Var ute på vattnet när vinden kom idag, och åkte hem 20 min innan den droppade. Vad är motsatsen till bomkörning??

Kan inte riktigt smälta att jag bara var en ynka knop från många av min PB med såpass stora prylar… Alla mina förhoppningar om Warp slalom 67 visade sig stämma.. Gött!

• Knatte

Gäst
    26 oktober, 2006 vid 20:00

Någon som skall ut imorgon ?? Om så är fallet, var seglar ni i så fall ? Funderar på att foto/filma om det inte spöregnar eller är allmänt bedrövligt väder 🙂
    Men jag kanske inte åker till TT om det bara är en person typ…

• surfan

Medlem
    26 oktober, 2006 vid 20:20
    Knatte wrote:
    Någon som skall ut imorgon ?? Om så är fallet, var seglar ni i så fall ? Funderar på att foto/filma om det inte spöregnar eller är allmänt bedrövligt väder 🙂
    vet inte var det blir vi får se
  • straga

Medlem
    26 oktober, 2006 vid 21:34
    surfan wrote:
    Knatte wrote:
    Imorgon är det uppställning vid knarren mellan 1400-1500.
    Formation segling ut till knarrholmen sen ryker 40knop.(om det inte blåser för mycke)
  • straga

Medlem
    surfan wrote:
    Knatte wrote:
    Formation segling ut till knarrholmen sen ryker 40knop.(om det inte blåser för mycke)
  • straga

Medlem
    surfan wrote:
    Knatte wrote:
  • fredrik-ygge

Medlem
    27 oktober, 2006 vid 10:51

Eftersom ni ändå är helt vilda så kör formation till Arendal nu istället. Kollade just i tubkikaren och det är platt som ett golv vid Risholmen och det blåser 20 m/s i vad som ser ut som perfekt vinkel. Jag tror att om man inte kört 40 knop idag så var det för att man inte ville åka dit.

Själv vill jag tydligen inte. Skall packa mina minsta grejer och åka med svansen mellan benen till Björlanda istället.

Edit: Skall inte lura någon att åka dit. Kollade bara med kikare från andra sidan älven. Kanske kan vara lite skymt och byigt. Knarren är säkert magisk. Lycka till där idag ni våghalsar!

Sida 1 av 4

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing Vem blir snabbast i helgen?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.