Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing Vem blir snabbast i helgen?

• Knatte

Gäst
    27 oktober, 2006 vid 15:21

Någon som vart snabb idag??? Det har ju blåst lite, om än inte storm i alla fall..:tongue:

• boman

Medlem
    27 oktober, 2006 vid 16:58

:):):)32.1 :):):):) står det på min display efter dagens stormjakt…:) en storm som kom alldeles för sent. Snabb vindkantring från sydväst till nordväst gjorde att det inte var optimalt.
    Men vi fick en timme med bra drag

Skumt kit, Falcon 105 och 6,2 med en 36cm fena!! funkade dock grymt bra.

mvh
    Boman

• marden

Medlem
    27 oktober, 2006 vid 17:35

härligt boman igen dålig höjning me 2kn
    att kalla de skumt kitt va i underkant
    låter som du tar täten i sthlm me omnejd nu spännande att se vad grabbarna från görveln fått ihop skulle tro det gått undan där om dom höll ut till mörkret.

• Knatte

Gäst
    27 oktober, 2006 vid 17:51
    Boman wrote:
    36.9 står det på min display efter dagens stormjakt…:) en storm som kom alldeles för sent. Snabb vindkantring från sydväst till nordväst gjorde att det inte var optimalt.

Men jag är nöjd!! äntligen över 35knop och nytt PB, över 35 var mitt mål i år.

mvh
    Boman

Stabilt :laugh:

• boman

Medlem
    27 oktober, 2006 vid 17:59
    Mården wrote:
    härligt boman igen dålig höjning me 2kn
    att kalla de skumt kitt va i underkant
    låter som du tar täten i sthlm me omnejd nu spännande att se vad grabbarna från görveln fått ihop skulle tro det gått undan där om dom höll ut till mörkret.

…Normalt brukar det vara 32 fena och rrd med 6,2 i dom vindarna, 105:an fortsätter att överaska:)

• swe223

Medlem
    27 oktober, 2006 vid 18:24
    Boman wrote:
    36.9 står det på min display efter dagens stormjakt…:) en storm som kom alldeles för sent. Snabb vindkantring från sydväst till nordväst gjorde att det inte var optimalt.

Men jag är nöjd!! äntligen över 35knop och nytt PB, över 35 var mitt mål i år.

mvh
    Boman

Grattis Boman!
    Grymt bra prestation! Vart nånstans seglade du? Låter ju som om du har hittat ett riktigt bra ställe.
    //Nicke

• jester

Medlem
    27 oktober, 2006 vid 20:40

Grattis!

Är bra fart även i dom lite större prylarna, helt klart!

• marden

Medlem
    27 oktober, 2006 vid 20:44

vem blir snabbast i helgen
    jag gissar på ton nipshagen 2sec 50kn desutom me 7,8:)
    http://www.gps-speedsurfing.com/gps.asp?mnu=user&val=11967&uid=247

• Knatte

Gäst
    27 oktober, 2006 vid 20:55

Kul att se hur länge han är kvar, med dessa tider/resultat :shocked:

• boman

Medlem
    27 oktober, 2006 vid 21:06

Jaha och nu svamlar man ju riktigt bra här!!! har kollat igenom loggen och hittar inget som är i närheten av 36.9, inte heller dom andra top noteringarna från displayen finns med. låg på 34,4 ett bra tag Vaaaad är nu detta jag satsade allt idag och det gick fort i riktigt bra förhållanden, så trött jag blir.
    Stängde av gpsen vid lunch och längre fika stunder kan detta påverka? eller har jag inte tömt allt ur gpsen,(fortrex 201) vad vet jag!! nu lägger jag prylarna på hyllen för i år och åter kommer -07 då jäälar.

F-n jag som ville ha en 35knop tröja i år, som det ser ut nu så kom jag inte upp i mer än 32knop skämmes tamefan… men det kan omöjligt stämma det gick fortare. har inte tid att pula med det här längre, gonatt.

Hade gött alla speedsters

mvh
    Slowman

• surfan

Medlem
    27 oktober, 2006 vid 21:19
    Mården wrote:
    vem blir snabbast i helgen
    jag gissar på ton nipshagen 2sec 50kn desutom me 7,8:)
    http://www.gps-speedsurfing.com/gps.asp?mnu=user&val=11967&uid=247
    inställt på knop, men matar in i km/h idiot
  • jester

Medlem
    27 oktober, 2006 vid 21:21

Fi faen va surt! Blev själv robbad på en 36.0 i displayen (blev 35.4). Men att sjunka över 2 knop? Låter märkligt. Hmmm… även mitt GPSar visade identisk hastighet i säkert 10 sekunder. Iofs så är 34.4 knop ruggigt fort oxå, trots allt…

Ange ton nipshagen har han matat in sina siffror i km/h (vilket dom flesta holländare gör), men hans profil är nog inställd på knop. Lär justeras ganska snabbt, skulle jag gissa…

• pugge

Medlem
    27 oktober, 2006 vid 21:52

Bättrade på mina tider ganska skapligt idag! http://www.gps-speedsurfing.com/gps.asp?mnu=user&val=11969&uid=586
    Har firat med ett par stadiga Bowmore “Surf” ikväll. Men va fan tog vattnet vägen? Ni som känner till Haga, om båtarna hade varit kvar hade dom legat på torra land så lite vatten var det. Hade gärna haft lite mindre prylar också, kollade vindmätaren 15.30 22.8 m/s var lite överriggad vissa perioder!

• jester

Medlem
    27 oktober, 2006 vid 21:57

Gött, Pugge!!

Du var alltså *lite* överriggad?? Lol!

• surfan

Medlem
    27 oktober, 2006 vid 22:13
    Pugge wrote:
    Bättrade på mina tider ganska skapligt idag! http://www.gps-speedsurfing.com/gps.asp?mnu=user&val=11968&uid=586Har firat med ett par stadiga Bowmore “Surf” ikväll. Men va fan tog vattnet vägen? Ni som känner till Haga, om båtarna hade varit kvar hade dom legat på torra land så lite vatten var det. Hade gärna haft lite mindre prylar också, kollade vindmätaren 15.30 22.8 m/s var lite överriggad vissa perioder!
    fan va bra gött e det!!!
Sida 2 av 4

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing Vem blir snabbast i helgen?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.