Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Slalom, Speed & Racing › Vem blir snabbast i helgen?
-
Boman wrote:Jaha och nu svamlar man ju riktigt bra här!!! har kollat igenom loggen och hittar inget som är i närheten av 36.9, inte heller dom andra top noteringarna från displayen finns med. låg på 34,4 ett bra tag Vaaaad är nu detta jag satsade allt idag och det gick fort i riktigt bra förhållanden, så trött jag blir.
Stängde av gpsen vid lunch och längre fika stunder kan detta påverka? eller har jag inte tömt allt ur gpsen,(fortrex 201) vad vet jag!! nu lägger jag prylarna på hyllen för i år och åter kommer -07 då jäälar.F-n jag som ville ha en 35knop tröja i år, som det ser ut nu så kom jag inte upp i mer än 32knop skämmes tamefan… men det kan omöjligt stämma det gick fortare. har inte tid att pula med det här längre, gonatt.
Hade gött alla speedsters
mvh
SlowmanBoman
Jag tror jag vet vad det är, råkade ut för samma sak tidigt i vårasKolla SETUP /SET UNITS /DISTANCE
Jag är nästan säker på att din gps står på STATUTE istället för NAUTICAL
-
Pugge wrote:Bättrade på mina tider ganska skapligt idag! http://www.gps-speedsurfing.com/gps.asp?mnu=user&val=11968&uid=586Har firat med ett par stadiga Bowmore “Surf” ikväll. Men va fan tog vattnet vägen? Ni som känner till Haga, om båtarna hade varit kvar hade dom legat på torra land så lite vatten var det. Hade gärna haft lite mindre prylar också, kollade vindmätaren 15.30 22.8 m/s var lite överriggad vissa perioder!
Jättegrattis Pugge
Grymt bra tider
Kan bara hålla med getwet, attans att vi inte åkte till haga -
Grattis Pugge, kul att min gamla trasa från 90-talet hållet fortfarande. Nästa kuling fixar du en svart t-shirt. Lycka till önskar din mentor!
-
Verkar annars vara som så att trenden just nu är ju fetare bräda desto snabbare. Visste ni t.ex att man kunde köra över 40 knop med en Starboard Aero 117? (killen har dessutom kört ruskigt fort med en Starboard Acid) Jag är lite tveksam…
http://www.gps-speedsurfing.com/gps.asp?mnu=user&val=11981&uid=831
-
varför drog inte ni speedisar ner till degerhamn. västligt i hamnen där lär ju varit optimalt för spitze. kanske för kort sträcka iofs.
-
styret wrote:varför drog inte ni speedisar ner till degerhamn. västligt i hamnen där lär ju varit optimalt för spitze. kanske för kort sträcka iofs.
Vi har varit där och rekat, kom fram till att det är för kort sträcka. Glöm ej bort accerlationssträckan och bromssträckan i 40 knots!
Vissa av oss måste jobba också. -
CharlieB wrote:Vem av speedadrenalinjunkisarna vinner ära och berömmelse i helgens utlovade storm?
Vore kul att se vem som vågar sticka ut hakan…
Vem är snabbast under denna säsong (på svenskt vatten):
1. I skyddat vatten?
2. På öppet hav?
3. Åtnjuter störst respekt?Själv ska jag leta vågor och 25-28 knop räcker gott när vågbergen reser sig…
Må alla få sin del av helgens vind!
C
Det blev faktiskt jag, mjukvaran visar nämligen 9577.15 knots på 100m. 😉 -
tbsurf wrote:Boman wrote:Jaha och nu svamlar man ju riktigt bra här!!! har kollat igenom loggen och hittar inget som är i närheten av 36.9, inte heller dom andra top noteringarna från displayen finns med. låg på 34,4 ett bra tag Vaaaad är nu detta jag satsade allt idag och det gick fort i riktigt bra förhållanden, så trött jag blir.
Stängde av gpsen vid lunch och längre fika stunder kan detta påverka? eller har jag inte tömt allt ur gpsen,(fortrex 201) vad vet jag!! nu lägger jag prylarna på hyllen för i år och åter kommer -07 då jäälar.F-n jag som ville ha en 35knop tröja i år, som det ser ut nu så kom jag inte upp i mer än 32knop skämmes tamefan… men det kan omöjligt stämma det gick fortare. har inte tid att pula med det här längre, gonatt.
Hade gött alla speedsters
mvh
SlowmanBoman
Jag tror jag vet vad det är, råkade ut för samma sak tidigt i vårasKolla SETUP /SET UNITS /DISTANCE
Jag är nästan säker på att din gps står på STATUTE istället för NAUTICAL
vilket betyder vad ?
seglade boman i +35 eller 32 -
getwet wrote:CharlieB wrote:Vem av speedadrenalinjunkisarna vinner ära och berömmelse i helgens utlovade storm?
1. I skyddat vatten?
2. På öppet hav?
3. Åtnjuter störst respekt?Själv ska jag leta vågor och 25-28 knop räcker gott när vågbergen reser sig…
C
Det blev faktiskt jag, mjukvaran visar nämligen 9577.15 knots på 100m. 😉
kan det vart i kastfallet ja såg:)va väl ca 100m -
Om jag inte minns helt fel så blir det mp/h om den står på statute.
-
CharlieB wrote:Vem av speedadrenalinjunkisarna vinner ära och berömmelse i helgens utlovade storm?
1. I skyddat vatten?
2. På öppet hav?
C
Med facit i handen, såvida ingen nu “glömt” att lägga in sin session så tror jag det blev Pugge som tog hem helgens snabbaste. SNYGGT JOBBAT MANNEN!!!!
-
Varför finns det inga svenska retultat under Forum i GPSAR??
senast inlägg är TT 22 okt
Har det blåst för mycket?? -
lbj wrote:Varför finns det inga svenska retultat under Forum i GPSAR??
senast inlägg är TT 22 okt
Har det blåst för mycket??Ja det var ju synd att slänga bort en sån fin våg-dag på speed… :cool2:
-
Mården och jag la in sessions från Torö, fast under olika Torö…..
Logga in för att svara.