Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing Vem blir snabbast i helgen?

• getwet

Medlem
    27 oktober, 2006 vid 22:20

Kanon Pugge! Attans att vi inte drog ned till er…

• tbsurf

Medlem
    28 oktober, 2006 vid 05:26
    Boman wrote:
    Jaha och nu svamlar man ju riktigt bra här!!! har kollat igenom loggen och hittar inget som är i närheten av 36.9, inte heller dom andra top noteringarna från displayen finns med. låg på 34,4 ett bra tag Vaaaad är nu detta jag satsade allt idag och det gick fort i riktigt bra förhållanden, så trött jag blir.
    Stängde av gpsen vid lunch och längre fika stunder kan detta påverka? eller har jag inte tömt allt ur gpsen,(fortrex 201) vad vet jag!! nu lägger jag prylarna på hyllen för i år och åter kommer -07 då jäälar.

F-n jag som ville ha en 35knop tröja i år, som det ser ut nu så kom jag inte upp i mer än 32knop skämmes tamefan… men det kan omöjligt stämma det gick fortare. har inte tid att pula med det här längre, gonatt.

Hade gött alla speedsters

mvh
    Slowman

Boman
    Jag tror jag vet vad det är, råkade ut för samma sak tidigt i våras

Kolla SETUP /SET UNITS /DISTANCE

Jag är nästan säker på att din gps står på STATUTE istället för NAUTICAL

• tbsurf

Medlem
    28 oktober, 2006 vid 05:31
    Pugge wrote:
    Bättrade på mina tider ganska skapligt idag! http://www.gps-speedsurfing.com/gps.asp?mnu=user&val=11968&uid=586Har firat med ett par stadiga Bowmore “Surf” ikväll. Men va fan tog vattnet vägen? Ni som känner till Haga, om båtarna hade varit kvar hade dom legat på torra land så lite vatten var det. Hade gärna haft lite mindre prylar också, kollade vindmätaren 15.30 22.8 m/s var lite överriggad vissa perioder!

Jättegrattis Pugge
    Grymt bra tider
    Kan bara hålla med getwet, attans att vi inte åkte till haga

• faster

Medlem
    28 oktober, 2006 vid 07:23

Grattis Pugge, kul att min gamla trasa från 90-talet hållet fortfarande. Nästa kuling fixar du en svart t-shirt. Lycka till önskar din mentor!

• tobhed

Medlem
    28 oktober, 2006 vid 14:35

Verkar annars vara som så att trenden just nu är ju fetare bräda desto snabbare. Visste ni t.ex att man kunde köra över 40 knop med en Starboard Aero 117? (killen har dessutom kört ruskigt fort med en Starboard Acid) Jag är lite tveksam…

http://www.gps-speedsurfing.com/gps.asp?mnu=user&val=11981&uid=831

• styret

Medlem
    28 oktober, 2006 vid 18:26
  • faster

Medlem
    29 oktober, 2006 vid 08:50
    styret wrote:
    varför drog inte ni speedisar ner till degerhamn. västligt i hamnen där lär ju varit optimalt för spitze. kanske för kort sträcka iofs.

Vi har varit där och rekat, kom fram till att det är för kort sträcka. Glöm ej bort accerlationssträckan och bromssträckan i 40 knots!
    Vissa av oss måste jobba också.

• getwet

Medlem
    29 oktober, 2006 vid 09:02
    CharlieB wrote:
    Vem av speedadrenalinjunkisarna vinner ära och berömmelse i helgens utlovade storm?
    Vore kul att se vem som vågar sticka ut hakan…
    Vem är snabbast under denna säsong (på svenskt vatten):
    1. I skyddat vatten?
    2. På öppet hav?
    3. Åtnjuter störst respekt?

Själv ska jag leta vågor och 25-28 knop räcker gott när vågbergen reser sig…

Må alla få sin del av helgens vind!

C
    Det blev faktiskt jag, mjukvaran visar nämligen 9577.15 knots på 100m. 😉

• marden

Medlem
    29 oktober, 2006 vid 15:05
    tbsurf wrote:
    Boman wrote:
    Jaha och nu svamlar man ju riktigt bra här!!! har kollat igenom loggen och hittar inget som är i närheten av 36.9, inte heller dom andra top noteringarna från displayen finns med. låg på 34,4 ett bra tag Vaaaad är nu detta jag satsade allt idag och det gick fort i riktigt bra förhållanden, så trött jag blir.
    Stängde av gpsen vid lunch och längre fika stunder kan detta påverka? eller har jag inte tömt allt ur gpsen,(fortrex 201) vad vet jag!! nu lägger jag prylarna på hyllen för i år och åter kommer -07 då jäälar.

F-n jag som ville ha en 35knop tröja i år, som det ser ut nu så kom jag inte upp i mer än 32knop skämmes tamefan… men det kan omöjligt stämma det gick fortare. har inte tid att pula med det här längre, gonatt.

Hade gött alla speedsters

mvh
    Slowman

Boman
    Jag tror jag vet vad det är, råkade ut för samma sak tidigt i våras

Kolla SETUP /SET UNITS /DISTANCE

Jag är nästan säker på att din gps står på STATUTE istället för NAUTICAL
    vilket betyder vad ?
    seglade boman i +35 eller 32

• marden

Medlem
    29 oktober, 2006 vid 15:08
    getwet wrote:
    CharlieB wrote:
    Vem av speedadrenalinjunkisarna vinner ära och berömmelse i helgens utlovade storm?
    1. I skyddat vatten?
    2. På öppet hav?

C
    Det blev faktiskt jag, mjukvaran visar nämligen 9577.15 knots på 100m. 😉
    kan det vart i kastfallet ja såg:)va väl ca 100m

• getwet

Medlem
    29 oktober, 2006 vid 18:29

Om jag inte minns helt fel så blir det mp/h om den står på statute.

• getwet

Medlem
    29 oktober, 2006 vid 18:43
    CharlieB wrote:
    1. I skyddat vatten?
    2. På öppet hav?

C

Med facit i handen, såvida ingen nu “glömt” att lägga in sin session så tror jag det blev Pugge som tog hem helgens snabbaste. SNYGGT JOBBAT MANNEN!!!!

• lbj

Medlem
    29 oktober, 2006 vid 19:21

Varför finns det inga svenska retultat under Forum i GPSAR??
    senast inlägg är TT 22 okt
    Har det blåst för mycket??

• the_novice

Medlem
    29 oktober, 2006 vid 20:34
    lbj wrote:
    Varför finns det inga svenska retultat under Forum i GPSAR??
    senast inlägg är TT 22 okt
    Har det blåst för mycket??

Ja det var ju synd att slänga bort en sån fin våg-dag på speed… :cool2:

• getwet

Medlem
    30 oktober, 2006 vid 03:41

Mården och jag la in sessions från Torö, fast under olika Torö…..

Sida 3 av 4

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing Vem blir snabbast i helgen?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.