Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › Vem drar i höst?
-
I min kära bibel world stormrider guide står det om nordvästra Puerto Rico:
summary
+ consistent waves
+ quality pointbrakes
+ easy access
+ great weather– windy
– lots of touristsLåter ju egentligen ganska bra 🙂
Fan vilket lyxproblem, ledigt okt-febr. Helt omöjligt att bestämma sig. Tror jag stannar hemma… hehe
-
Inte värst dyrt, hittade en t/r från köpenhamn-puerto rico för 6455 kr med momondo.com.
Många turister..larssa är det dyrt att leva där? -
Broneah ser inte alls tokigt ut. Jag är också nyfiken på hur mycket det kostar att bo och käka där?
-
Jag o några kompisar var på Puerto Rico feb-mars-06 har jag för mig. Det var hyffsat billigt att leva där. Boende ordna vi på nätet till första veckan sen ordnade vi på plats. Vi hyrde bil och åkte runt istort sett hela ön. Billigast att leva var nog i Rinco’n som e ett riktigt vågsurfmecka(blåser dock inte så mycket där). När vi bodde i Rinco’n körde vi ner till La Parguera för att kitea. Där kom vinden varje dag vid 12-13 och varade till em/kväll. Folket var supertrevliga o jag kan lätt rekommendera PR.
Ha en bra resa vart ni än åker! -
BennyTC;568704 wrote:Broneah ser inte alls tokigt ut. Jag är också nyfiken på hur mycket det kostar att bo och käka där?
Vi träffade Broneah bröderna och dom berättade att dom brukar köra camps ute i La Parguera viket verkar skitcoolt!
Vi var tyvärr inte kvar när dom hade det :mad2: -
Tips till er som e sugna på PR!
Kolla in filmen ”Into the air” som e filmad på PR -
Jag var i Ecuador för två år sedan, helt grymma vågor och konstant vind 8-10 m/s hela dagen fram till 17 då det bara slutade.
Vi var i Esmeraldas, helt övergivet gammalt turiststråk med grym strand och kanske 10 badgäster på en enorm strand. Se upp för rånare och annat på de skumma ändarna av stranden håll till i mitten:)
Pelikanerna doppade vingspetsarna i havet samtidigt som delfinerna hoppade utanför. Kort sagt helt grymt men inget stället att stajla för andra på då det inte var några andra där. Kanske hema grejje å andra sidan 😉
-
Lance;569448 wrote:Jag var i Ecuador för två år sedan, helt grymma vågor och konstant vind 8-10 m/s hela dagen fram till 17 då det bara slutade.
Vi var i Esmeraldas, helt övergivet gammalt turiststråk med grym strand och kanske 10 badgäster på en enorm strand. Se upp för rånare och annat på de skumma ändarna av stranden håll till i mitten:)
Pelikanerna doppade vingspetsarna i havet samtidigt som delfinerna hoppade utanför. Kort sagt helt grymt men inget stället att stajla för andra på då det inte var några andra där. Kanske hema grejje å andra sidan 😉
Under vilka månader var du där?
-
Kan inte alla dra till samma ställe det hadde varit fett!!!
-
Tycker jag också;) Såg dock att det är ”hurricane” säsong i PR i oktober och november, då jag hade tänkt att åka ner..(kanske därför flyget e så billigt då;)? Vet inte hur allvarligt det är, ska undersöka det, slänger iväg ett mail till bronah grabbarna. Annars är kanske costa rica ett alternativ i november och ta PR i dec och fram??
-
Jag var där från 20 jan till en bit in i februari. Så det kan ju vara lite senare än du tänkt då men kolla upp hur säsongerna ligger till där. Borde funka oktober med. Ställer ligger nu mitt på ekvatorn så värmen har du ju, bara varmare eller varmare tror jag:)
Glöm inte att låta bli att äta råtta/hamster hur mkt dom än pressar dig. Smakade som seg gammal höna.
Däremot frukt hugoos hur mkt som helst. Uttalasa schchchchuuuuugos !!
:crazy:
-
Jaa då blev det tur/retur Cape Town 15e oct – 22 dec 🙂
Om någon är där samtidigt, hör av dig så kan vi dela på bil.. vi är redan två pers! The more, the merrier!
-
Roland;569456 wrote:Kan inte alla dra till samma ställe det hadde varit fett!!!
Häng med till Zanzibar eller Philipinerna i feb då 😉
Logga in för att svara.