Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › Vem e det som har stulit vinden??
-
Vem e det som har stulit vinden??
Publicerad av anonym-anvandare på 19 juli, 2002 vid 05:59Nu var det ett jäkla tag sedan det blåste tycker jag…man kan ju orsaka mer vind genom att fisa än de vindar som är nu…skärpning SMHI. När jag var liten prenumererade jag på BAMSE å i ett nummer konstruerade skalman en vädermaskin. Kan det vara nått ?? Finns det ingen Einstein-surfare på denna sida som kan pilla ihop en sån maskin….skulle garanterat generera kosing.
….i väntan på vinden…..
anonym-anvandare svarade 22 år, 7 månader sedan 4 Medlemmar · 12 Svar -
12 Svar
-
Lugn, vinden kommer med mig den 1:a Augusti….
/S-man
-
Juli brukar vara kass. Vänta till aug-sept då jävlar…
-
Juli har alltid varit kass och kommer förbli så……gillar du inte det så beställ en biljett till Kanarieöarna du blir du inte besviken 100% vind……Vill man utvecklas inom sporten så måste man fly Sverige i juli + vintern.
-
Blåser det inte rätt bra under den svenska vintern? Om man inte är rädd för lite kyla?
-
måste tyvärr ta på mig ansvaret för vindes försvinnande då jag nyss kom hem ifrån utlandsresa.
beklagar.
________
/ I
/ I
/ I
/SWE-500 I
/_________I
| I
|_________I
_______b___________
V
-
Måste testa
________
/ I
/ I
/ I
/Swane I
/_________I
| I
|_________I
_______b___________
V
-
Det ser ut som om man äntligen skall få doppa sin 68 liters vågis i Skanör idag.(om den inte är full av torrsprickor efter ett halvår på land…)
-
Var det bra i skanör idag?
Det måste det ha varit va???
/Marcus -
skanör va skit idag, dåligt med vind….
åttminstone på förmiddagen då jag var där! -
Skanör var inte skit efter ca 17 00, blåste ca 17 m/s med byar upp emot 23 m/s, rakt västligt. Det var inga problem att ta sig ut genom bryten vinden snett från vänster, vågorna kanske halv mast.
Som sagt Skanör blir inte bättre än så här (solen kunde varit framme förståss, det regnade som f..n).
Logga in för att svara.