Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › Vem fan har
-
Vem fan har
Publicerad av getwet på 19 april, 2008 vid 06:48parkerat ett högtryck väster om skandinavien, med nordlig vind uppepå allt elände också? 😡
Inte nog med det, Htrycket drar österut MOT OSS och tänker hålla sig där under oöverskådlig framtid….och en framtid är aldrig längre än vad vindprognosen sträcker sig!
danneman svarade 16 år, 6 månader sedan 14 Medlemmar · 16 Svar -
16 Svar
-
Ja det är ju kvalificerat skit det här. Det blir att köra Formula och släpa på 12m2 men det ser ut som det fins ett ljus i slutet av tunneln till nästa helg kan bli sydligt ska vi våga hoppas på Fituna.
Mvh
MickeÖ -
@getwet 459348 wrote:
parkerat ett högtryck väster om skandinavien, med nordlig vind uppepå allt elände också? 😡
Inte nog med det, Htrycket drar österut MOT OSS och tänker hålla sig där under oöverskådlig framtid….och en framtid är aldrig längre än vad vindprognosen sträcker sig!
Det är jag som har parkerat det högtrycket. Tycker du det är en olämplig parkering kan du ju höra av dig till nån som bryr sig om er speednissar…BLÄÄÄÄÄÄ*lipar*. Kommer ingen vart med sprängd motor;) samt att jag måste träna lite lättvindsformula;)
-
Nej det är så att när jag fick öroninflammationen och balansen försvann så kontaktade jag amerikanen som är min väderkontakt och bad att styra om jetströmmen över norra halvklotet så att ingen hinner träna under min konvalescens. Jag bad att det ska vara kvar till och med första maj.
-
@andersbq 459412 wrote:
Nej det är så att när jag fick öroninflammationen och balansen försvann så kontaktade jag amerikanen som är min väderkontakt och bad att styra om jetströmmen över norra halvklotet så att ingen hinner träna under min konvalescens. Jag bad att det ska vara kvar till och med första maj.
Det är dig man ska satsa på att bli kompis med alltså.
-
Fick fyra med timmar formula idag, blev helt genomsvett, vad är det för fel med högtryck…?
-
Och nu har någon djävel fyllt på med fler vita rutor på windguru! Kan man möjligen stoppa den utvecklingen?
Retroaktiv abort på Andersb och hans kontakter tack! Dålig stil att boka in dylikt som han gjort! EGO!
-
Jag tror vi alla tänker för “smått” här. Vi borde tänka “stort” och fundera över var vinden tagit vägen istället.
Kan inte andersbq ta och fråga sin “väderguru” vart f-n han skickade vinden.
För om det är slut på luft här så måste den väl “poppat upp” nå´n annanstans?
Ett annat alternativ kan ju vara att samla ihop alla surfare på ett o samma ställe o sen kollektivt tänka “låga” tankar. Då borde vi kunna skapa ett lokalt litet lågtryck som genererar lite skön vind?!
Fram med surfbussen och iväg!!!
-
Det är dock inte alla vindsurfare som har något emot detta högtryck, min dotter t ex som gjorde sin debut på TT igår:
-
Jo, och även dragit för lite nerhal för att förekomma Getwet!
Som inte det räckte så hade flummarna på Cobra skickat med för en 10mm för kort fenskruv och jag hade inte min egen servicebil med, så det blev till att tejpa på fenan. Men det funkade och jag hade iallafall användning av stropparna då det var lite si och så med kryss igår… -
Läste någonstans att det är populärt med stor “spread” mellan stropparna så placeringen är helt OK enl det 😀
-
Personligen tycker jag det ser ut som om en av lattorna ser lite kort ut oxå? Hur fäster du cambern i den??
-
Jag tycker allting ser grymt rätt ut!! Gillar särskilt den supretrendiga impact-västen som ju alla moderna big-wave fantaster numera går omkring med. Way to go! /Jesper B
-
@getwet 459348 wrote:
parkerat ett högtryck väster om skandinavien, med nordlig vind uppepå allt elände också? 😡
till helgen vänder det!
Logga in för att svara.