Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Vem har mest (o)seriösaste reklambilderna?

• Oregistrerad

Gäst
    13 mars, 2008 vid 18:12

Hur orkar ni bry er? Det här forumet e översållat med töntar. Ni vet vilka ni e!!!

• Oregistrerad

Gäst
    13 mars, 2008 vid 18:15

@Oregistrerad 451655 wrote:

Hur orkar ni bry er? Det här forumet e översållat med töntar. Ni vet vilka ni e!!!

Hur orkar du göra anonyma inlägg? du vet vem du är.. tönt!!!

• jonaish

Medlem
    13 mars, 2008 vid 18:25

den nakna sanningen om kitesurfing! Rätt okej, dock rätt gammal nu, men vafan….

• Oregistrerad

Gäst
    13 mars, 2008 vid 18:25

@Oregistrerad 451655 wrote:

Nej, jag vet varken vem du är , eller vilka “ni” är eller vad en tönt är. Förklara gärna vad du tycker är töntigt. Tönt för dej kanske inte är tönt för mej!

din kanske tönt!
    hälsningar, kanske en tönt

• dane

Medlem
    13 mars, 2008 vid 18:37

@jonaish 451658 wrote:

[
    Finns det inga etiska regler på Steffo??? Nu börjar man snart överväga och dra sej ur den här konfen 🙁

• Knatte

Gäst
    13 mars, 2008 vid 18:45

Finns det inga etiska regler på Steffo??? Nu börjar man snart överväga och dra sej ur den här konfen 🙁

Var inte orolig, Jonaish bild är snart borta med hjälp av moddarna 🙂 Jonaish är bara en ung förvirrad Kitare, som förvirrar sig in på vårat forum och försöker skapa debatt..
    Han kommer säkert växa upp i framtiden och bli karl också:wink:

• pure

Medlem
    13 mars, 2008 vid 18:51

Precis.. när man växer upp så lär man sig att man skall gömma porren i en map som heter “system” eller liknande eller om den är i pappersform så får man lägga den i verkstaden eller källare.. 🙂

men man bör ju kanske inte posta den på ett vindsurfing forum.. det e ganska offtoppic (men iofs kite).. det dock är faktiskt ganska mycket humor i hur porrbranschen försöker hitta alla möjliga sätt att göra film på för att hitta nya kunder..

• perrapops

Medlem
    13 mars, 2008 vid 19:06
    jonaish;451658 wrote:

Du gör verkligen bort dig! Riktigt pinsamt!

Man skäms verkligen!

• jonaish

Medlem
    13 mars, 2008 vid 19:14
    Perrapops;451668 wrote:
    Du gör verkligen bort dig! Riktigt pinsamt!

Man skäms verkligen!

välkommen in i kajtarnas värld 😀

• perrapops

Medlem
    13 mars, 2008 vid 19:42
    jonaish;451670 wrote:
    välkommen in i kajtarnas värld 😀

Quote:

´Tycker det känns respektlöst, nedvärderande, puckat, men framförallt visár det ju verkligen på vilken moral och värderingar du har!
    Fast överallt finns ju alltid clowner, kommer man ju ihåg från skoltiden.
    Clownen som aldrig fick till det och försökte skämta bort sin dåliga självkänsla.

Fast du kanske tycker att du är rolig på riktigt?
    Förmodligen har du ett litet medhåll här på konfen, men majoriteten tycker nog att du verkar vara en primitiv osäker liten kille som försöker hävda sig genom att vara provokativ.

Återigen pinsamt! kan ju ha i åtanke att det finns både medlemmar av det kvinnliga och manliga könet som är väldigt unga här!

• kate

Medlem
    13 mars, 2008 vid 22:52

Sida 8! Inte många inlägg har så många sidor. Detta verkar ju vara ett hett ämne!

Jag är uppväxt i spanien och flyttade till sverige när jag var 19 år gammal. Jag har hållit på med kick-boxing sedan jag var 14 och kört MC sedan jag var 16. Jag har alltid sagt vad jag tycker, och skiter i om någon blir upprörd. Sedan jag var liten har folk i min omgivning försökt att få mig att dämpa ner mig och bli lite mer tjejig. Jag är inte “manlig” av mig.

Sen flyttade jag till sverige. Shit vilken skillnad! Här såg folk helt plötsligt på mig som en individ. Något jag förespråkat sedan jag var en liten skit! Jag fick snabbt brett kontaktnät och upptäckte att tjejer kunde vara kompisar med tjejer. I spanien hade jag nästan bara killkompisar, killarnas flickvänner fanns ju. Varför? Tjejer känner sig hotade av “starka” tjejer.
    Vi är uppforstrade att inte ta för oss och alltid vara prydliga och glada oavsett. Vi ser snygga modelltjejer i media och vi vill ju vara som dom! Här kommer plastikkirurgin in. Ingrepp blir mer populära och gränsen för vad som är normalt suddas ut. Nu räcker det inte med att ha snygga kläder och smink. Kroppen måste vara på topp oxå: så tanig kropp som möjligt med så stora bröst som får plats, perfekta vita tänder och sedan skall man ju ha en karriär också. Sen när allt det är klart, då är man lycklig…eller?

Något som jag reaggerat på är nästan-naken-bilder på tjejer i tjejtidningar. Hur tänker man då? Jag vill för bövelen inte se en naken tjej åma sig för att sälja nån dricka eller nåt annat meningslöst. Ge mig en fin kille istället, I say!

Kultur är en annan sak. I de flesta länder är det naturligt att tjejerna blir objektifierade. Hur gör man det bäst som tjej, jo genom att piffa till utseendet. Detta har pågått sedan tidernas begynnelse och kommer antagligen att pågå till tidens ände. Könsrollerna är så djupt rotade att även “feministen” måste tänka till ibland vid ex uppfostrande av barn. Jag tror att vi färgas av samhället i hur vi tänker manligt och kvinnligt och det är detta som gör mig fruktansvärt irriterad. Det går inte att uppfostra barn “könslöst” om man kan kalla det så! Det är ju i barndomen som man lär sig normer och beteende. Här kommer åter igen media in. TV, mammas och pappas tidningar mm. Reklamen översvämmas av stereotypa roller. Ungar har ingen möjlighet att välja. Det suger!

Vem har rätt? Feministerna eller mansgrisarna? Vad gäller utseende så tycker jag att var och en har ett ansvar för sin egen kropp. Jag är tandläkare och jobbar mycket med estetisk tandvård. Vad gäller estetik så tycker jag nog att den yngre generationens män är lika utseendefixerade som tjejerna är, medan det lite äldre klientelet så är det med stor majoritet kvinnor som vill snygga till sig.

Så för att knyta ihop tråden. Sälja brädor med en sk sexig silikon tjej som aldrig i sitt liv stått på en surfbräda…det funkar för vissa, men det är ju inte rätt.
    JP reklamen känns bättre. Ta hellre en bild på ex Emma som håller i brädan och ser lite mallig ut för att hon har en sån fräsig bräda. Eller nån tjusig surfbild när hon rippar i vattnet. Det säljer både till tjejer och killar!

Skönhet sitter ju i betraktarens öga!

• danneman

Medlem
    13 mars, 2008 vid 23:07

Wow het tråd märks att surfabstinensen e rätt svår nu höhö..

Satt och gjorde en lite ironisk film i går natt.
    Men tyvärr så krashade min dator så allt försvann ska se om jag inte kan fixa till den i natt igen..

Flikka/Emma du har ju själv vart med i boardseekerbabé tävlingen..
    Nu var det ju så att rätt många av dessa brudar hade ju näst intill ingenting med surf att göra överhuvudtaget..vad anser ni om denna tävling då?
    den måste väl ändå vara en bland dom värsta tävlingarna förutom Miss Univurse då förstås som t.o.m jag tycker e kvinnoförnedrande..
    som tur var så kunde vi ju se till att Emma tog hem segern i denna tävling, men strax efter med endast en procents marginal kom denna babé
    http://www.boardseekermag.com/windsurfing_lifestyle/Boardseeker_babes/belinda_baker.htm

Många som yttrat sig ganska hårt i denna tråd har ju kanske även villigt röstat i den tävlingen, kan ju tycka att det finna en hel del dubbel moral i frågan. hmmm.
    http://www.surfzone.se/forum/showthread.php?t=41758

No hard feelings Emma.. Jag hoppas vissa av er ser en viss ironi i mina inlägg..
    Alla här vet ju att det inte står en massa brudar i stringbikini å väntar en blåsig dag i Apelviken.
    Men faktum e att i tex Elyaqe så gör det faktiskt det trot eller ej:wink:

over and out…

belinda_5.jpg

• jesper_b

Medlem
    13 mars, 2008 vid 23:28

Kate – du är en stekhet vindsurfbabe i mina ögon! (Johan är inte dum han heller för den delen) /Jesper B

• Oregistrerad

Gäst
    13 mars, 2008 vid 23:34

Oregistrerad vill be om ursäkt till Danneman för den sura kommentaren igår om filmen. Tycker fortfarande att den är lite väl porrig, men förstår att du bara ville göra en häftig film. Ha de`!

• danneman

Medlem
    13 mars, 2008 vid 23:49

Ursäkten godtagen! porrig kan jag acceptera. helt klart porrig så in i helvete porrig!
    Men jag kom just på att det faktiskt är en kille med uppe å dansar på podiet så den får väl ses som ganska Jämnlik dåra!:wink:

Har innan denna tråd bara sätt lyckliga miner när avsnitett visats.. ingen har talat om någon förnedring, inte till mig personligen iallafall.. I “Elyaque blows” kommer det vara ännu mer så kallad förnedring.. nej då faktiskt inte! kanske nån lite rumpa, men det brukar ju förekomma i dom flesta surffilmer.

Kloka ord Kate…

over and out again!

Sida 10 av 19

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Vem har mest (o)seriösaste reklambilderna?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.