Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › Vem har mest (o)seriösaste reklambilderna?
-
Vem har mest (o)seriösaste reklambilderna?
kvabbso svarade 15 år, 6 månader sedan 55 Medlemmar · 278 Svar
-
@surfslusken 451800 wrote:
Haaa…getwet tagen me stringtrosorna i knävecket!!!
Men jag hade faktiskt en kvinnlig tomte hemma vid jul, ingen fejk alltså. 😉
-
@getwet 451801 wrote:
…..den här killen ska enligt konfen vara en riktig hård och tuff kille, sätter på det mesta och är en riktig karla karl.
“enligt konfen” Menar du enligt dig själv då??
Hoppas du inte blir alltför besviken nu, men de känns som att jag helt enkelt måste avslöja den krassa sanningen för dej eftersom du otroligt nog inte insett detta själv än.
Men de är me han “surfslusken” precis som med Jultomten, James Bond, Pappi Raul, Mitch Buchannon mfl: Han finns tyvärr inte på riktigt!!
-
@hellgren 451799 wrote:
Jag anser inte att om jag ska kämpa för jämnställdhet ska jag inte kämpa för “kvinnornas jämnstäldhet i sammhället”, eller männens jämnställdhet heller för den delen. Om det ska va jämnställd så bör man inte behöva förtydliga vem man jämnställer det för.
Dessutom som jag sa tidigare, femenist, femenin, femeninus.. Det betyder kvinna, och redan där är det inte längre jämnställd.
Jag vet att det finns många rötägg på alla sidor, många extremister, det är inte det handlar om. Jämställdhet ska handla om att skapa jämnställdhet, inte mäns jämnställdhet och inte heller kvinnors jämnställdhet.
Helt rätt .. så känner jag med..
hur mycket jämnställt är ordet feminist.. då kan man ju lika gärna kalla sig för machokist och stå för jämställdhet.. Det finns ju en del frågor där kvinnor har fördel Ex: Slippa lumpen, Lägre straff osv.. Dom borde man ju oxå kämpa för att få bort och då är det ju bättre att kalla sig för nått könsneutralt.. som humanist tex..
Jag är för jämnställdhet men kan faktiskt ödmjukt säga att jag inte tycker att tjejer skall behöva göra lumpen… även om av princip skäl så skall egentligen alla göra det men här kan jag tänka mig ett undantag 😉
-
@surfslusken 451836 wrote:
“enligt konfen” Menar du enligt dig själv då??
Hoppas du inte blir alltför besviken nu, men de känns som att jag helt enkelt måste avslöja den krassa sanningen för dej eftersom du otroligt nog inte insett detta själv än.
Men de är me han “surfslusken” precis som med Jultomten, James Bond, Pappi Raul, Mitch Buchannon mfl: Han finns tyvärr inte på riktigt!!
Ah…sorry visste inte att det var du!
-
@getwet 451778 wrote:
Vissa här inne på forumet beter sig som riktiga mansgrisar, vilket jag tycker att även du gör med din film, det är mansgriseri (obs min värdering).
“wank wank” jag får ribba……..då är man absolut en riktig mansgris med gränsen till sjuklig tycker jag.
Förutom det så tror jag det stavas perrong:wink:
ärligt talat..nu överreagerar du väl en aning eller! vad säger din fru om detta inlägg som du själv postat.. http://www.surfzone.se/forum/showpost.php?p=435269&postcount=13
-
@surfslusken 451836 wrote:
Neeeeeeeeeeej
-
@DanneMan 451842 wrote:
ärligt talat..nu överreagerar du väl en aning eller! vad säger din fru om detta inlägg som du själv postat.. http://www.surfzone.se/forum/showpost.php?p=435269&postcount=13
Jag ska fråga.
-
Då man ser en snygg tjej så betraktar jag henne som ett objekt “vackra ögon, snygg rumpa” men aldrig att man betraktar en tjej som enbart ett objekt. Jag anser att alla som tycker att utseendet har någon betydelse betraktar motsatta könen delvis som objekt och de som hävdar att utseendet inte har någon betydelse har jag lite svårt att tro på, därmed inte sagt att utseendet är det viktigaste. Sen beklagar sig många över att det är så hemskt att utseendet har betydelse men varför är det så mycket finare att tjäna mycket pengar, kunna lösa svåra mattematiska ekvationer, göra bra musik eller sparka på boll skickligt. Jag har överhuvudtaget svårt att diskutera man/kvinna för jag gillar inte den typen av generalisering även om den kan behövas i ett samhällsperspektiv. Ska man vara lite grov så, kvinnor vill ha män för deras pengar och män vill ha kvinnor för deras kroppar, vad är mest moraliskt förkastligt? I alla fall är det en bild man får då man tittar i mormors veckotidningar. Statistik visar också att det är betydligt vanligare med skilsmässa i äktenskap där mannen blir arbetslös än om det är kvinnan som blir det. Jag tycker förutsättningarna för kvinnor att ställa krav på män borde vara lika goda som motsatsen då vi är ungefär lika många. Jag håller med om exponeringen av kroppar och främst kvinnokroppar i media är väldigt överdriven och osund. Att bli kåt av att titta på halvnakna brudar tycker inte jag är mansgrisigt men att posta bilder på halvnakna brudar på ett surfforum är väldigt mansgrisigt tycker jag. Att ragga på krogen är okej att ragga på jobbet är inte okej. Var sak har sin plats.
-
Frågan är ställd Danneman, och så här löd svaret. Min fru såg även din film och gjorde därefter en jämförelse.
“Förvisso är den tecknade bilden inte rumsren och kanske inte passar i en barnkammare, men det är aldrig fel med en sexig jultomte”
Angående din film så blev utlåtandet detta.
“filmen i sig är inte direkt stötande, men den blir det omedelbart när den unga tjejen börjar dansa i en byggnadsställning eller vad det nu är”Så blev svaret, nöjd nu Danneman?
-
Oregistrerad
Gäst14 mars, 2008 vid 17:08Det här gäller även för sverige 🙂
[youtube]unkIVvjZc9Y[/youtube] -
Detta är Den Sämsta Och Tråkigaste Tråden Någonsin På Steffo!
-
Borde vara förbjudet att diskutera politik och liknande på steffo..
-
HEY, det är bara att strunta att läsa den här tråden då. Nyfiken i en strut! Märkligt med den här tråden är att JAG fått ovett och minusrykte, och för första gången blivit tvungen att aktivera ignorera-funktionen.
Min intention var egentligen bara att försöka få ihop just de mest oseriösa surfreklambilderna, inte bara ur genusperspektivet, men för all del, eftersom den startade på internationella kvinnodagen, så är det helt OK att tråden blev som den blev.
Logga in för att svara.