Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › Vem har mest (o)seriösaste reklambilderna?
-
Vem har mest (o)seriösaste reklambilderna?
kvabbso svarade 15 år, 6 månader sedan 55 Medlemmar · 278 Svar
-
Skulle också vika ut mig såsom dessa tjejer gör, om jag fick okej betalt för det.
Tänk er 1 månad betald semester på maui för 2 bilder på dig där du visar lite hud? Hell yeh!
-
För upplysning: Utvik i slitsz moore osv i sverige ligger betalningen mellan 1500-5000 kr.
Jäkligt mycket glamor i det! räcker ju fan knappt till en semester till Arvidsjaur i Norrland!
Fast å andra sidan, har de “tur kanske de blir upptäckta och likakända som Gynning eller silvstedt;) -
Spray;450973 wrote:Jisses vilket liv det blev i den här tråden! Om folk vill fotas halvnakna så är det väl deras ensak, likaså vad de gör med sina kroppar. Alla har en fri vilja och alla på bilderna har utnyttjat den till fullo.
Du har årsprenumeration av slitz och/eller moore va?
-
Det är skitbra att det blir debatt om detta. INTE en struntsak utan något viktigt, jäkligt viktigt!
Fri vilja är ju också ett intressant begrepp… Varifrån kommer våra preferanser (smak, val, identitet, vilja) kan man ju fråga sig?
En otroligt utredd fråga inom både filosofin och samhällsvetenskapen. Bara att läsa in sig för den som vill veta – men vi är kanske för korkade för det? Vi kanske inte vill – vem/vad gynnas av att vi inte vill?
/Jesper B
-
Tror att de får mer pengar för ett “utvik” åt rrd/best..? Eller kanske inte.
-
Oregistrerad
Gäst11 mars, 2008 vid 11:45Vilket tråkigt liv om alla tjejer gick runt i fjällrävenkläder, nää lite bröst och fina rumpor är inte fel för humör i dessa regniga dagar. Jag tror också att många tjejer njuter av att exponera sig.
John -
Oregistrerad
Gäst11 mars, 2008 vid 13:26Ingen har väl något emot vackra och sexiga kroppar, det är väl mer att det används på ett sätt som skapar associationer till all form kvinnoförnedring. Fler lättklädda vackra män och fler bilder av aktiva tjejer skulle kanske ge balans.
-
VÅTDRÄKT på alla brudar i surf-relaterad reklam, hrmmm !
/der gummi-man -
Visst finns det säkert människor som njuter av att exponera sig och vika ut sig. Det är ju ett grundläggande behov hos de flesta vanliga människor att synas och höras och att bli bekräftade.
Problemet är när kvinnor och män modellerar, knullar, viker ut sig eller gör vad som helst, för just bekräftelse. Det är i de flesta fall o-sunt och kränkande på “jaget” och sin egen identitet. Att som vanlig man ta del av smygporren i Slitz eller Best´s modeller, eller dra av en halning till någon nedtankad p-rökare ska inte förknippas med skuld och skam.
Man har friheter att vara, välja och njuta, men inte på bekostnad av andras “icke friheter”. -
Oregistrerad
Gäst11 mars, 2008 vid 16:52Låt var och en bestämma över sig själv..
-
Absolut har alla friheten att välja och göra vad de vill med sig själva, men personligen tycker jag att det är jäkligt märkligt och skumt att man väljer att operara sig själv för att bli snyggare! Det är vrickat, jag har full förståelse för människor som har defekt kropp, om till exempel det ena bröstet är dubbelt så stort som det andra, eller att man är helt platt.
Och självklart är det inte något galet i att exponera sig, men problemet är ju faktiskt att VI hela tiden vill ha mer och värre!
Jag jobbade som modell själv förut, jag har gått visningar, varit med i kataloger osv.
Jag slutade med det Pga av det är en sån fruktansvärt ytlig och smutsig värld.
Jag minns en gång när jag gick en visning för 3-4 år sedan
för ett av sveriges största märken.
När jag kom till visningen var det jag och två killar till, alla över 20 år. Tjejerna var mellan 13 och 16 år trådsmala och försökte efterlikna Kate moss. det var sjukt att se, smala som pinnar!
Efteråt såg jag tjejerna med varsin drink i handen och killar som var dubbelt så gamla som dem själva!
Jag blev äcklad och slöt på dagen, inte fan ville jag vara en del av det smutsiga, ytliga som pågick.Sen om man gått och mått dåligt över sin kropp och tar ett beslut i en vuxen ålder att förändra sig sälv, fine! Men väldigt många tjejer som skaffar silikon är småtjejer som inte vet bättre!
En produkt för att tillfredställa samhällets förväntningar! -
surfslusken;450838 wrote:Ähhhh….här har man just jobbat upp en bra ribba så ska du sabba hela tråden! Upp me fler bilder på bikini babes, gärna Reef bruttor!!!
*wank..wank*Du har fan helt rätt, gött att du tog min plats här på denna konfen… efter att jag börja kajta
😉
Edit: Tja inte så oväntat va?
-
Haha… Kände att det bara var en tidsfråga innan vi fick besök..
-
Förstår att du valde kite istället, mera småpojkar att impa på!
Inte lätt att bli gammal va Jonaish? -
@Perrapops 451156 wrote:
Förstår att du valde kite istället, mera småpojkar att impa på!
Inte lätt att bli gammal va Jonaish?Vilken chock, ett inlägg från Jonaish. Fel på maskineriet? Han står ju på min “ignoreralista”.
Upptäckte sen att jag inte hade loggat in!
Logga in för att svara.