Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Vem i helvete parkerade i Åsa Stenuddes hamn igår?!!

• Vem i helvete parkerade i Åsa Stenuddes hamn igår?!!

Publicerad av above_the_law på 1 augusti, 2009 vid 04:36

Grrrrymt fina dagar nu, MEN;

OBS! OBS! OBS!
    Man åker ALDRIG ner med brädor och utrustining ända ner i hamnen vid Åsa stenudde.
    Det är ju egentligen inte ens tillåtet att köra ner på grusvägens första del och risken är ju att det blir totalförbud om vi kör ända ner. Har ju alltid varit en oskriven lag att inte göra det sedan tidigare klagomål!
    Man parkerar istället på båtuppläggningsplatsen till höger strax innan och försöker vara så disktret och trevlig mot infödingarna som möjligt…

Igår var det ett gäng (en buss med en massa syliga brädor, ffa vindsurfing), som åkte ända ner och stog där ett bra tag och genast var det flera båtägare som började gnälla inkl han som äger marken. Dom hotade dessutom med att det tyvärr kommer att bli efterföljder p g a detta:-(.

När jag sa till och förklarade läget så sa dom att dom att det var vindsurfare som ägde bussen och att dom bara packade ur, men inte fn flyttade dom på sig sedan för det…
    Fattar inte hur någon kan äventyra en så unik spot i vårat vågfattiga land!

Tror inte det blir svårt att få ihop en “lynch-mob” mot den som ev är orsak till att Åsa Stenudde stängs av helt med bommar och stängsel (som t ex längst ute på Onsala/Draget…:mad2:
    (Visst, jag är skadad och därför extra grinig nu…)

above_the_law svarade 15 år, 3 månader sedan 4 Medlemmar · 4 Svar
  • 4 Svar
  • litease

Medlem
    1 augusti, 2009 vid 09:13

Grina på, det har du all rätt i

• davids

Medlem
    1 augusti, 2009 vid 09:21

Sopigt

• yann

Medlem
    1 augusti, 2009 vid 09:26

Överjävligt! …fast borde det inte detta ligga på vindsurfkonfen om det var vindsurfare?

Hur var vågorna? Crowded?

• above_the_law

Medlem
    2 augusti, 2009 vid 15:49
    Yann;563133 wrote:
    Överjävligt! …fast borde det inte detta ligga på vindsurfkonfen om det var vindsurfare?

Hur var vågorna? Crowded?

Yepp. ´Har lagt upp samma inlägg under vindsurfing och vågsurfing, samt på http://www.surfsverige.se.

Vågorna var faktiskt bäst på torsdagskvällen och min nya Pukas Rawson SR 6.0 funkade kanon. Däremot mår mitt knä riktigt dåligt efter två dagars vågsurf tyvärr. Kunde precis skäpa mig upp på brädan och fick stå nästan enbart på frambenet. Inte lättare precis;-).
    När jag var där från ca kl 20 till månen gick upp var vi mellan 5-10 st.
    Trodde det skulle vara episkt på fredagen, men vinden vred lite för mycket mot väst och droppade av ju… Var först på Öckerö men för högt vatten och sönderblåst. I Åsa gick det att köra men långt mellan setten och blev tvungna att förflytta oss från piren till yttre. Vimlade verkligen av vindsurfare! Har aldrig sett så många vindsurfare där någonsin tidigare…

Antar du fick en riktigt bra vågkiting i Läjet?!

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Vem i helvete parkerade i Åsa Stenuddes hamn igår?!!

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.