Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › Vem kan laga, kitesegel?
-
Vem kan laga, kitesegel?
Publicerad av anders-2 på 5 september, 2008 vid 09:44Hejsan, var ute o körde med min waroo 13 :08 kite för några dagar sedan.
Hur som helst fick jag en reva när jag var ute på vattnet???
Måste varit något materialfel, kan inte förstå hur det kan ha hänt annars.Är det någon som är bra på att laga kites (o är hyffad i pris) malmö, helsingborg, halmstad??
Fick en prisuppgift från Linds segel i helsingborg via mejl (skickade bilder)
”Är det nära ”tuben”? Om det är så kan det vara knepigt
att få ihop det, om inte, kan det vara ca 1-1,5 tim kanske pris ca 1500:–. ”Har hört att det skall finnas någon som heter mikael o som har en mamma som lagar kites, någon som har hans nummer?
Någon som vet om kitefix kan vara ett alternativ?
Mvh Anders
cosmo svarade 16 år, 7 månader sedan 15 Medlemmar · 15 Svar -
15 Svar
-
På surfshoppen i halsmtad (nära tågstationen) har jag lämnat in min kite, går fort och är rätt billigt (tror jag) Betalade nåt på 400 – 600 för en liknande reva som du har. De fick sprätta LE och sy ihop skiten igen. Funkar hur bra som helst.
1500 låter pissdyrt!! -
1500kr låter helt klart dyrt, skulle rekommendera http://www.edmansails.com som ligger i malmö,han lagade min kite, se skadan http://www.surfzone.se/forum/attachment.php?attachmentid=38587&d=1218472641, för 500kr.
-
anders:.;497057 wrote:Hejsan, var ute o körde med min waroo 13 :08 kite för några dagar sedan.
Måste varit något materialfel, kan inte förstå hur det kan ha hänt annars.Är det någon som är bra på att laga kites (o är hyffad i pris) malmö, helsingborg, halmstad??
att få ihop det, om inte, kan det vara ca 1-1,5 tim kanske pris ca 1500:–. ”Har hört att det skall finnas någon som heter mikael o som har en mamma som lagar kites, någon som har hans nummer?
Mvh Anders
det e sånt som händern man får en liten rispa eller reva i kiten på land utan att man märker det å sen rivs det upp när kiten belastas.
-
@anders:. 497057 wrote:
Hejsan, var ute o körde med min waroo 13 :08 kite för några dagar sedan.
Mvh Anders
Ser inte så svår ut att laga den själv! Har du en symaskin så: kör en stark polyestertråd o svart spinnackertape (en bit tape på vardera sida) så håller det. Kör 3stegs sicksack och runda hörnen så blir det snyggt osså.
-
Linds vill inte göra de jobben och tar därför så mycket betalt är min uppfattning.
-
anders where do you live man?? I have a nice contact if you are down by Malmö.
-
Du kan även kolla med gransegel i Limhamn jag vet att de lagar både kite och surfsegel.
http://www.gransegel.se -
Det där klarar du att fixa själv sålänge du inte saknar alla 10 fingrar och tår. Det finns ett alternativ till spinnakertejp, vet inte vad det heter men det finns hos segelmakare. Det säljs per m2 och är starkare, självhäftande. 5 cm omlott på båda sidor av revan och på baksidan också. Det viktigaste är att du får det riktigt rent innan du sätter på det, rengör med heptan eller liknande, finns på apoteket. Lycka till!
-
Som Nundy! 🙂
Gällande skadan så ser jag på bild 3 att det är gammal skada i duken som gått sönder när kiten belastats. Hittills har jag aldrig sett en kite med Teijin Nylon som pajjat på annat sätt än genom skador från saker på land, vill minnas att även Best kör det materialet.
Det brukar vara lätt att hitta vart det börjat, det är där skadan inte går längst fibrerna, utan lite på diagonalen. På din bild så är det vid LE det börjat,. JAg tycker mig se två rispor till, parallellt med skadan.
Skadan är mitt på duken så om jag skulle gissa är det där en skada från en brädfena som kört emot en sten eller nått så det sticker ut glasfiber som repat duken lite. Men det kan ju vara vad som helst.Skadan har dock inte gått till LE så det är den enklaste reparationen som går att göra. Lämnar du in den borde det kosta ca 350-500
-
Ja, Best kör med Teijin och precis som Milkman säger så är det en tidigare rispor som har gått sönder.
Logga in för att svara.