Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Vem repade min bil i Skälåker/Gålö idag fredag em?

• Vem repade min bil i Skälåker/Gålö idag fredag em?

Publicerad av fastforward på 23 maj, 2008 vid 19:41

Hej

Jag skulle vilja komma i kontakt med den person som orsakade ett dörruppslag modell större (repad yta om 10*4cm) på min bil på parkeringen till Skälåker/Gålö idag fredag 23:e maj. Jag var där mellan 14.15-18.00 och den stora massan stack innan mig. Det var mest kajtare på plats men jag skriver detta på vindsurf-forumet också. Området runt skadan var rentorkat från damm till skillnad från resten av bilen så jag antar att personen som orsakade dörruppslaget kollade om det blev något märke eller ej – vilket det alltså blev. Tyvärr fanns ingen lapp under vindrutetorkaren så jag utgår ifrån denna har blåst bort eller liknande.

På den bifogade bilden syns min bil längst till vänster med skadat område markerat. Bilen är en mörkblå Mitsubishi Lancer kombi -04 och stod på samma plats hela dagen.

Jag är till 99% säker på att skadan uppstått under dagen eftersom jag inte parkerat på sådana ställen man kan få dörruppslag på under den senaste veckan.

Den enda bil jag sett stå parkerad till vänster om min var en silvrig Alfa Romeo 147 (karosstyp småbil) med ”ALFA” och ”147” skrivet på var sin sida av regplåten fram. Personen som hade denna bil var kajtare iaf. Det kan dock ha stått andra bilar där under tiden jag surfade.

Vet någon vem ägaren av den silvriga Alfan är eller har ni sett någon annan bil stå till vänster om min under dagen? Tacksam för alla tips.

Mvh

Edit: Alfa-ägaren har hört av sig så det verkar som om allt kommer att lösa sig.

eddie svarade 16 år, 9 månader sedan 7 Medlemmar · 8 Svar
  • 8 Svar
  • skotten

Medlem
    23 maj, 2008 vid 19:47

fuck man that sucks. I am sure the note just blew away though.

• gh0st

Medlem
    23 maj, 2008 vid 20:31

tråkigt att höra, hoppas det löser sig. du får en aloha som tröst.

• pjoter

Medlem
    23 maj, 2008 vid 21:33

jävligt trist! hoppas de ordnar sig å att surfet iaf var bra.

• fastforward

Medlem
    24 maj, 2008 vid 08:05

Jorå, surfet var riktigt gött men det fick ju en bitter eftersmak av detta.

Vet ni ifall det finns fler svenska kite-forum än detta och kitenation?

• gadget

Medlem
    24 maj, 2008 vid 10:58

kitenation.se

• kitetarzan

Medlem
    25 maj, 2008 vid 00:33

Jaevla Sverige!
    10×4 cm… koep en ny bil! (Kan ha blivit ramsne eller naet!)

Kom till europa… parkera aldrig foer doe foer du en buckla!
    Men folk aer glada aendoe.

Foerloet, foerstoer traumat… vile bara varna dig foer vaerlden utanfoer.

Saekert loeser sig allt och alla blir glada.

• fastforward

Medlem
    25 maj, 2008 vid 07:29

@kitetarzan 469097 wrote:

Jaevla Sverige!
    10×4 cm… koep en ny bil! (Kan ha blivit ramsne eller naet!)

Kom till europa… parkera aldrig foer doe foer du en buckla!
    Men folk aer glada aendoe.

Foerloet, foerstoer traumat… vile bara varna dig foer vaerlden utanfoer.

Saekert loeser sig allt och alla blir glada.

Visst, det gör inte mig något att bilen har repor men eftersom skadan syns tydligt så kommer det att innebära att jag får sälja bilen för ett par tusenlappar lägre när den dagen kommer. Att fixa skadan kostar antagligen också ett par tusen.

Jag ser det inte som en repa utan som en kostnad på omkring 3000:- och det är tillräckligt mycket pengar för att orka bry sig tycker jag.

• eddie

Medlem
    25 maj, 2008 vid 10:13

Det var troligen en vindsurfare

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Vem repade min bil i Skälåker/Gålö idag fredag em?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.