Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › Vem saknar sommaren???(BILDER)
-
Jag lägger upp vem faaannnnns bilder jag vill var jag vill.
-
Jag bestämmer att ingen någonsin får göra så igen. Orsaken till varför kan ni läsa här ovanför i Luddes o Matthias inlägg. Punkt slut.
-
Svar till:
nä de gör du inte
[/ QUOTE ]
fan mer personligt med en låt en ett sketet foto! ett foto e taget på 1/10 dels sekund.. men kan ju ta miljontals i sitt liv.. jag tycker ju fler desto opersonligare! och jag håller med henke!(för att han e min idol idag!)
-
Många kommentarer nu, är denna bild bara för fin?!?!
Gislövshammar
-
Svar till:
Så du menar att t ex mathieu tycker de e helt okej att andra kopierar hans bilder bara för att han har en hemsida? eller han kanske bara e trög menar du? Varför jag reagerar e för att bilder e sjukt mycket mer personliga än t ex ett dataprogram. Och till Larssa: all form av publicering utan tillåtelse är upphovsrättsbrott och detta är väl i allra högsta grad publicering?
[/ QUOTE ]
Du får nog studera din lagbok lite bättre, jag tror inte att något brottsligt har begåtts i detta fall.
Sjukt respektlöst!? Han vet inte ens om att de har råkat hamnat i en obetydlig liten tråd i ett obetydligt litet forum i sverige och inte lidit någon ekonomisk förlust. Vad är problemet?
-
kommer du ihåg vad denna kille hette? Tänkte kolla om jag kunde lägga ut bilden på honom men han ville ju att vi skulle kolla med honom om det var ok först..
-
Sen tror jag faktiskt det är Styr-Björn som lagt dit pinnen så det är nog bäst o kolla med honom också..
-
seriöst, vad är problemet? tycker inte att du överreagerar lite kanske?
-
Jag skulle gärna vilja veta exakt vad som gäller?
Själv så gick jag en webbutbildning för 4år sen och då fick jag lära mig att det är helt ok att lägga upp en personlig hemsida med andras bilder och text om det inte är i kommersiellt syfte. Är det i kommersiellt syfte måste man kontakta fotografen och be om tillåtelse(det är ju knappast så att nån tjänar pengar på att lägga upp bilder här på steffo). Jag kan ha fel, men så fick vi lära oss att det var då och om inte det stämmer skall jag stämma den läraren som sagt att det var så. För i såfall ligger jag nog risit i det. -
Jag skulle vilja be hemskt mycket om ursäkt till en himla massa upphovsrättstagare. Har precis lärt mig följande: – Om du vill visa, sprida eller framföra andras material offentligt, alltså utanför din närmaste familje- och vänkrets, måste du be upphovsmannen om lov. Om du till exempel vill använda texter och bilder som du har hittat på Internet och publicera dessa på din egen hemsida bör du först kontakta upphovsmannen till materialet och fråga om lov.
Källa: http://www.skolutveckling.se/publikationer/publ/main?uri=scam%3A%2F%2Fpubl%2F568&cmd=download
Ps! Jag har inte bett om lov att få låna denna texten, men var shyssta och inte tala om det för nån.
Logga in för att svara.