Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › Vem säljer Fiberspar i Sverige??????
-
Hmm. Egentligen går det finfint att trä även om seglets rullar sitter på längden och förlängarens på tvären. Det gäller bara att hela tiden trä till rullen och dess sida som är “närmst”. Iallafall avslutar man med mittrullen sedan till cleaten. Svårt att förklara utan bild…
Men får man till det ser det helrätt ut. Blev lite ev en aha-upplevelse när jag fick till det första gången… -
vad jag har sett av marknaden idag så har de allra flesta förlängarna rullarna så. Quick six är det väldigt få som gör. Har t.o.m. sett tillverkare som slutat med Quick six.
-
klart att det går finfint om man vet hur man ska göra, det brukar det mesta göra, men varför krångla till det redan från början?
-
Är det för lätt kan ju vilken jävla svensson som helst börja vindsurfa. Och det vill vi ju inte.
-
har rullarna på tvären på mina aerotech men eftersom de rullarna är löstagbara borde det gå o göra en som är vriden 90 grader för dom som vill ha det.
-
Exakt Adde. Bra bilder. Så ska det gå till. Haha kolla in “tyskveven”!
-
Fasiken Adde, nu har du avslöjat tricket och nu kommer ALLA börja vindsurfa.
-
På segel med öljett borde denna sitta lite ovanför underliket så att man kan använda en krok med trissor utan att det bygger onödigt mellan mastfot och underlik. Kolla på bilden ovan på Gaastraseglet. (som visserligen har fastsytt block, men det borde gå exakt lika bra att sätta en öljett på samma sätt)
Logga in för att svara.