Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Vem säljer OR Mako Wide?

• tomw

Medlem
    5 juni, 2008 vid 22:13

Nick,

Jag vilar aldrig. You can rest when you are dead, and i can see the finish line.

Skämt åtsido, du få gärna prova min Mako Classic- 150×34. Alla skrattar åt mig- men det är en ”secret weapon” om man gillar old-school-speed-carve.

Om man har kört en vanlig TT med boxy outline är man tränad med en stil som kräver 80% av vikten på bakfoten. Det är fan tokig. Och dem flesta TTs kan inte carve en progressive sväng.

En Mako ska man har den där 40 fram 60 bak och ibland 60 fram 40 bak. Man pendlar lite med fram-bak vikt, allt från 70 fram till 30 fram. Man kör den som en snowboard. Visst ska man kanta den- men det kräver 50% av arbete att kanta. Att dyka med nosen är nästan omöjlig.

Jag kör min från 5ms med 14 kite till 18ms och 7 kite. Den håller hur mycket vind som helst. Skär igenom chop som en ”hot knife thru butter”.

Vad är märklig med brädan är att den är både kursstabil i fart och löst och skatey när man vill.

Är man new-school-dangle monkey med Steriod handle-pass axlar och panna av stål- då ska man har en TT – inte en Mako.

TW

• imported_thorbjorn

Medlem
    5 juni, 2008 vid 22:30
    TomW;472810 wrote:
    Är man new-school-dangle monkey med Steriod handle-pass axlar och panna av stål- då ska man har en TT – inte en Mako.

TW

Jag får eventyellt möjligheten att prova en wide i sommar vore kul om den funkar för mig.

Ha det gott o solen
    Thorbjörn

• skotten

Medlem
    5 juni, 2008 vid 23:03

@TomW 472810 wrote:

new-school-dangle monkey med Steriod handle-pass axlar och panna av stål

Hahahhahaha, I love it. Tom, fancy coming to ride some waves with the rest of the old dudes sometime?? try out my new waveboard : )

• telekiter

Medlem
    6 juni, 2008 vid 23:12

Fick en första provsmak idag med min Mako Wide…………..

/Urban

• lajsa

Medlem
    7 juni, 2008 vid 00:09

Har nagon provat spleen session eller spleen RIP?

• haze

Medlem
    7 juni, 2008 vid 07:50

Körde denna utmärkta bräda OC Mako Wide i tre dagar i Danmark nu. Kan bara säga att den är helt underbar. Funkar kanon i chopp och i vågor så väl som i plattvatten. Hade lätt kunnat tänka mig att köpa den.. Absolut en av de bästa allround bräda man kan ha…

• tomw

Medlem
    7 juni, 2008 vid 16:40

Skotty,

Off topic-

I´d love to try your wave board.

But I´m a bit confused about all this wave-board stuff and talk about waves in Sweden. Where are the waves? Borrby was great fun- but dude- that was crappy wind chop pretending to be waves. More like moguls than waves.

OK OK- your gonna say Gislövshammar- i´ve never been there- but 0c in the air and water?

Best waves i´ve seen for kitesurfing were at a place south of Klittmöller, Denmark- Vorupör- behind the jetty.

Whats really strange is that back in ´01 everyone had a wave board- it was called a directional. Then everyone dumped them for TTs. Now everyone is getting a directional again…..

Problem is that i grew up in California- a bit spoiled.

On the other hand there is not 40 surf-punk-nazis on each wave here.

• sourra

Medlem
    7 juni, 2008 vid 16:51

Tom, kom upp och kör i Läjet eller i Apelviken då det blåser 12 m/s+ från gynnsamma riktningar så kommer du nog få en positiv bild av sverige och vågkiting. Sen har vi ju sett bilderna på Ludde, Claes, Hugo m.fl. från förra hösten.

[IMG]http://www.surfzone.se/forum/attachment.php?attachmentid=29768&d=1190051364[/IMG]

Sida 2 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Vem säljer OR Mako Wide?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.