Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › Vem seglade idag?
-
Vem seglade idag?
Publicerad av endy på 30 mars, 2003 vid 16:22En dag som denna, solen sken och vinden blåste!
Många borde varit ute på vattnet! Var, när, hur?Jag var ute i tylösand vid 12 tiden och det blåste ca 8-10m/s och var lite överiggad med 7,1
Edit: In med bilder oxå ni som har
Här e på mig:
en till
skywalker svarade 21 år, 7 månader sedan 16 Medlemmar · 21 Svar -
21 Svar
-
I Västerås var vi tre tappra. Blev hela fyra timmars segling med 5,8-6,2 och otroligt varmt (för årstiden), körde till och med utan huva! Vinden ökade på slutet så det inte gick att fortsätta utan att ha riggat om men då var vi både trötta, hungriga och något kalla så vi gav upp. Bilder kommer på: http://www.wasteraswindsurfing.com när webmastern fått bilderna överskickade och orkar…; ) så Micke….
Mvh Stefan
-
Breviksbadet, sydväst 6 m/s senare väst 10m/s. Solsken och fullt ös.
-
Synd att jag inte visste att det var öppet där. Då hade du haft sällskap av mig och brorsan. Vi satt och åkte ut till björkvik i stället, på vinst och förlusst, och förlorade förståss. Massa is….
Riddarfjärden var dock öppen ,men eftersom jag inte seglar om det inte ligger minst 5 brudar och solar på stranden så blev det inget. Suck…
Laddar till nästa helg.
-
Apelviken blev grym framåt kvällen. Fick testa hela linjen riggade om från 5.3 till 4.5 till 4.0 med bra tryck. Blev riktigt bra 2-3 metersvågor i slutet. Surfade tills solen gick ner. Jävligt gött =)
-
Hade 2 vändors helt amazing surf vid Kallbadhuset i Visby! Bra tryck med 5.5 som alltså avslutade med ett gigantiskt hål över bommen.. inga tårar dock, glad att man får ännu en större anledning att skaffa ny 6.0a.. Klippte dessutom upp mina sola torrhandskar och det funkade KLOCKRENT! Inga som helst problem med grepp, helt varm om händerna även fast det var ~3 grader i vattnet! (Satte första 180 också, men tänkte inte på hur göra med seglet)
Sen hade vi aftersurf på café Artig med bra liveband direkt efter fram tills nu.. Surfing förgyllar livet på något konstigt sätt!
-
Klippte du som mina biltema handskar? Jag var ute i 2-3 timmar idag, de höll värmen, fick lite kramp efter en god stund (ska nog klippa bort lite till på fingrarna..). Är varma i vinden men efter en wipeout där jag tappade grejerna och jag fick simma ett tag kyldes fingrarna ner rätt snabbt…
-
Okej, jag seglade väldigt kort stund men hade inga som helst känningar av att det var jobbigt eller kallt.. Klart det blir kallt om man måste simma.. Klippte mina såhär:
-
Norrköping funkar äntligen, apskoj med 5,7, 255:a och medelvind 12-14m/s, bra tryck och xtremt roligt.
var ute 12-15:30 i strålande solsken, riggade ner och
njöt av sommarvädret som efter 1 timme hade förbytts till spöregn som senare övergick i snö .
Idag var det utlovat kuling men det blev bara 3m/s N . -
Blev Habo Ljung för mig. 5,7 och 5,3 med liten bräda. Blev överraskad så varmt det var – även i vattnet!
-
Surf på Torö igår med freestyle 6,7.
Ökade dock till 5,7 när man hade packat bilen så klart!!
Gött med sverige premiär ändå -
Jag körde 6.2 i Fiskebäck. I slutet blåste det upp och jag blev tok överriggad. Helt klart bästa surfdagen i år.
-
Byig 5.8 i sthlm…. Mycket nice väder dock o ibland vart tokös!!!! Premiären är gjord! Underbart!!!!
Logga in för att svara.