Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › Vem seglade idag?
-
Har du testat med disk- eller kemstridshandskar under? Borde bli lite vamare när det inte kan komma in nåt vatten men fortfarande tunt.
Hur är dom i storlekarna? funderar på att beställa eftersom dom har lagt sitt varuhus några mil härifrån?
-
Funderar på att dra diskhandskar över eller kanske under, vet ej vad som är bäst. Har dock testat diskhandskar tidigare men fick kramp rätt snabbt. Vet inte om jag är ovanligt klen i greppet men jag kan nog inte ha något alls emellan. Tycker det är tillräckligt varmt bara man skärper sej i gipparna och håller sej på brädan 😛
De har olika storlekar, bäst är nog att ta dej till en Biltema och prova, finns väl flera i Sthlm…? -
Jo man får väl åka iväg. Kemstridshandskarna är riktigt tunna, det är bara det mina känns lite små men det ska va lätt att få nya eftersom jag känner en militär (otroligt hemligt ).
Jag har letat efter nån handske som funkar men inte hittat nån hittills men det här kan bli rätt bra.
-
Ja, svinnet från det militära är ju allmänt kännt 😛
Antar att “kemstridshandskar” inte finns att köpa för simpel pöbel. Kanske kollar hos Clas Olsson , de har visst olika varianter på gummihandskar, även med lite vaddering på insidan… -
haga park bjöd på, vad jag uppskattade, cirkus 15 m/s framåt eftermiddagen.
mätaren visade 12,5 som högsta medelvind men det var blåsigare längre ut.
typ 4 pers på vattnet och otroligt plattvatten.
Rak onshore var dock inte så skoj.
seglade från 12.30 till lite efter 16 utan vare sej handskar eller huva. Gick bra som fan.
-
Sent svar.
Invigde min nya begagnade bräda i injön här i Hörby. Gick bra ett tag tills jag blev ngt överriggad med 5.5 kvm
Logga in för att svara.