-
Vem tar död på vem?
Med anledning av det ganska heta inlägget ” Håller Kitearna på att ta död på sin sport?” så tänkte jag förklara lite humana och kringliggande principer som nu kanske bara gäller för mig. Dessa principer är framtänkta med hjälp av lite sunt förnuft, något som inte alla har men som med lite ansträngning faktiskt kan simuleras till stor del.
Jag tycker havet är stort nog åt alla.
Personligen skiter jag i nån dom åker badring eller nån form av surf. Jag flyttar på mig för alla som skulle flytta på sig för mig. Ganska enkel princip. Om någon dummar sig så ger jag dem fan, kitesurfare eller vindsurfare spelar ingen roll.Om nu någon tycker att deras sport eller sysselsättning är värd mer så kan jag inte annat än tycka synd om den personen. Sånt folk har troligen haft en problematisk uppväxt där föräldrarna är syskon eller liknande. Annars så är dom så inbitna i sitt gammelkommunistiska tankesätt att de inte kan skolas om utan är tvugna att leva i stanken av sin egen indoktrinering.
Gör inte detta till ett problem nu som påminner om den gamla principen ”vi var här först”. Ni känner alla till problemen som varit nere på Balkan eller i Israel. ”Vi var här först”. Varje gång jag ser ett reportage från de delarna av världen tänker jag vilka idioter det där är, hur tänker du?
Samsas och försök att sammarbeta och komma överens istället. Jag är övertygad om att det blir så väldigt mycket roligare då.
Själv är jag relativt ny i sporten, åtminstonde för H²O biten där dessa problem finns, och vad gäller vindsurfingklubben i Linköping har jag aldrig hört ett endaste klagomål från dem på nån kitesurfare, inte nånsin. Det har snarare talats om sammarbeten efter vad jag förstått. Kanske ett föredömme för resten av landet.
Logga in för att svara.