Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Vem var snabbast i Torkelstorp?

• tsurf

Medlem
    9 oktober, 2006 vid 20:29
    Knatte wrote:
    Guppy wrote:
    Surferboy wrote:
    Kolla på vår hemsida där jag lagt upp massor med info från tävlingen. Bla alla mättider för varje heat. 🙂

Snabbast var Marcus Richardsson, S-30 med 68 km/h.

…alltså, detta med km/h på havet!!!?

68 km/h = Ca 36.7 knop vilket är skapligt snabbt…

Marcus bild!

Markus_r.jpg
    Seglet ser ju grymmt ut!! Någon som testat seglet?

• stewen

Medlem
    9 oktober, 2006 vid 22:07

Sjuuk mastkurva

• jester

Medlem
    10 oktober, 2006 vid 05:53
    Stewen wrote:
    Sjuuk mastkurva

Masten flexar lite när man kör 6.6 i över 15 m/s i byarna… 😀

Dessutom så höjdar han upp för att ta igen förlorad mark efter ett speedrun…

• basse

Medlem
    10 oktober, 2006 vid 06:38

Börjar man gå över till RDM nu eller är de för dåliga fortfarande??

• jester

Medlem
    10 oktober, 2006 vid 06:43

Flera tillverkare kör RDM i sina mindre slalom/speed segel (från 6.5 och mindre). Det gäller bla Gaastra och Naish. Så dom duger säkert…

• tobhed

Medlem
    10 oktober, 2006 vid 06:47

Än så länge är det väl bara Gaastra och Naish som har RDM i sina race segel (och då i storlekar < 6,5)
    Hur det ser ut till nästa år vet vi inte då nyheter om race-segel kommer väldigt sent på året, dock hade det förvånat mig om Pryde eller North kommer med RDM till nästa år – då hade vi säkert hört något rykte etc om detta

…och där hann Jesper precis före (som vanligt)…

• ola_p

Medlem
    10 oktober, 2006 vid 07:09
    Ola H. wrote:
    Sidan funkar inte med någon av mina 4 olika webbläsare (explorer, camino, safari, firefox) på mac.
    Inte för mig heller… Lite trist att man inte kunde kolla resultatlistan utan fick be nån med win/explorer att klippa ut listan och skicka…

Har inte testat med explorer 5.2, men den är ju inte så lätt att få tag på längre.

• jester

Medlem
    10 oktober, 2006 vid 08:34

Slängde ihop en snabb PDF med alla resultat. Först totalt, och sedan per heat.

Håll till godo.

• basse

Medlem
    10 oktober, 2006 vid 09:32

Visste att Naish körde det men var lite nyfiken om det slagit igenom hos folk. Vet ju att SpeedJanne har kört av ett par master i sina dagar.

• tsurf

Medlem
    10 oktober, 2006 vid 10:17
    Jester wrote:
    Slängde ihop en snabb PDF med alla resultat. Först totalt, och sedan per heat.

Håll till godo.
    OJ DÅ! Har du tjuvtränat Jester! Vilka prylar körde du på???

• jester

Medlem
    10 oktober, 2006 vid 11:23

Jag körde på min Exocet TB2 58 (80 liter) och North Warp F2006 6.8 och en Lessacher Chameleon 28

Tjuvtränat? njae. Men det blåste på ganska duktigt, och då brukar jag få fart på prylarna…
    Men iofs så har jag fått lite rutin på att köra denna sorts tävling, är inte så enkelt som det ser ut.
    Hade ju dessutom hemmavatten… 😉

Basse: Trots ett antal kastfall så gick inte en mast av för någon på hela helgen. MGS körde knät genom seglet, det var väl det enda. Blev dock lite impad av Ulf Sjöstedt då han lagade en gammal mast på stranden. Den killen kan hantera kolfiber o epoxi…

• Oregistrerad

Gäst
    10 oktober, 2006 vid 20:10
    Jester wrote:
    Jag körde på min Exocet TB2 58 (80 liter) och North Warp F2006 6.8 och en Lessacher Chameleon 28

Tjuvtränat? njae. Men det blåste på ganska duktigt, och då brukar jag få fart på prylarna…
    Men iofs så har jag fått lite rutin på att köra denna sorts tävling, är inte så enkelt som det ser ut.
    Hade ju dessutom hemmavatten… 😉

Basse: Trots ett antal kastfall så gick inte en mast av för någon på hela helgen. MGS körde knät genom seglet, det var väl det enda. Blev dock lite impad av Ulf Sjöstedt då han lagade en gammal mast på stranden. Den killen kan hantera kolfiber o epoxi…[Var det en Sjögräsfena???

• jester

Medlem
    11 oktober, 2006 vid 06:39

Njae. Snarare en shallow water fena. Men funkade bra som sjögräsfena oxå.

http://www.designlessacher.de/deut_02/cham.htm

• Oregistrerad

Gäst
    11 oktober, 2006 vid 17:45
    Jester wrote:
    Njae. Snarare en shallow water fena. Men funkade bra som sjögräsfena oxå.

http://www.designlessacher.de/deut_02/cham.htm
    Skulle det ha gått snabbare med en riktig tunn speed fena???

• jester

Medlem
    11 oktober, 2006 vid 20:05

På lördagen? Nej. Var en massa sjögräs då. På söndagen körde faktiskt dom flesta på rak fena. Det gjorde jag med i sista heatet, men fick inte till det riktigt. Man är ju inte direkt vältränad… 😉

Men den där fenan fungerade faktiskt riktigt bra. Skall undersöka hur jag får tag på fler storlekar…

Sida 2 av 3

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Vem var snabbast i Torkelstorp?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.