Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Vem var ute i ljunghusen igår? Var det bra?

• Vem var ute i ljunghusen igår? Var det bra?

Publicerad av bonasurf på 13 oktober, 2004 vid 08:47

Någon som var ute i ljunghusen igår och var det bra trots vinkeln eller ska man söka sig någon annan stans idag?

sinclair svarade 20 år sedan 7 Medlemmar · 36 Svar
  • 36 Svar
  • frippe-s

Medlem
    13 oktober, 2004 vid 09:58

Var inte ute själv utan tog lite foton pga gipsad arm men jag tyckte vinkeln var lite väl snäv, i princip rak onshore. Verkar som vinden bör ligga mer på ost för bättre vinkel.
    /Fredrik

• sinclair

Medlem
    13 oktober, 2004 vid 10:01

Det hade nog varit bättre att köra i kämpinge i går tror jag.

Kan du inte slänga upp lite av bilderna?

• anonym-anvandare

Medlem
    13 oktober, 2004 vid 11:27

Kollade Kämpinge och kusten österut till Gislövs läge nu på förmiddan. Fascinerande lite vågor måste jag säga, max en halv meter(OK mot Ljunghusen till och dä va större, men risig vinkel jö) . Ligger väl bankar utanför eller nåt, för såhär mycke SO borde väl ändå bygga vågor. Nån som kollat Nybrostrand eller där i krokarna? Mossby/Abbekås borde väl va i stort sett onshore på SO, eller är det OK ändå?
    /Kalle

• bonasurf

Medlem
    13 oktober, 2004 vid 11:56

Ska du ut senare idag kalle?

• anonym-anvandare

Medlem
    13 oktober, 2004 vid 14:04

nae måste jobba litta också. Imorrn bitti eventuellt. Det verkar som att revet i Ljunghusen är bästa alternativet på SO härnere, skumt. Du har aldrig vart längre österut på SO Björn?
    Kalle

• anonym-anvandare

Medlem
    13 oktober, 2004 vid 14:53

Borrby e svaret.
    visst torö är ok, men Borrby e i en klass för sig. grin.gif

/Old scool skånesurfare, numera 08…
    SWE152

• anonym-anvandare

Medlem
    13 oktober, 2004 vid 15:39

Nu tänker du nog NO å inte SO eller? SO borde bli rätt on i Borrby.

• frippe-s

Medlem
    13 oktober, 2004 vid 15:50

Ljunghusen, 12 okt:

• frippe-s

Medlem
    13 oktober, 2004 vid 15:52

.

• frippe-s

Medlem
    13 oktober, 2004 vid 15:53

..

• sinclair

Medlem
    13 oktober, 2004 vid 16:53

Sjysst!

• anonym-anvandare

Medlem
    13 oktober, 2004 vid 20:34

Är detta taget öster om kanalen? Här fick man ikväll (1700-1900) bra rikting iaf och en hel del fina hoppramper samt en och annan vågridning. Vågorna nere vid kanalen kunde ibland vara loggo-höga. Första gången för mig som Skåne levererade.

• bonasurf

Medlem
    13 oktober, 2004 vid 21:16

Ja borrby är det nog inte.
    Körde Kämpinge idag norr om ljunghusen. Det var faktiskt riktigt bra. Väldigt bra vinkel. Finare down the line vågridning än jag någonsin fått i ljunghusen och bra sidvinkel för hoppen. Drog av två kvälls timmar tills det blev så mörkat att vi knappt hittade bilen igen.

Svaret på sydost är alltså Kämpinge. 4:a brädor i betyg.

Men vad hände egentligen med Naish idag? Hörde rykten om att han blev insugen i hamninloppet och loosade hela utrustningen??????

• anonym-anvandare

Medlem
    13 oktober, 2004 vid 22:32

Å fan. Körde du ända uppe vid dendär stugan Björn? I förmiddas var det av allt att döma klockren sideshore där, men alldeles för litet. Bara lite längre mot kanalen till var ju större, men å andra sidan sämre vinkel.
    Kalle

• bonasurf

Medlem
    14 oktober, 2004 vid 00:31

Nej vi körde mitt emellan stugan och hamnen. Var riktigt fint. Det var mer sideshore än onshore. Riktigt fint. Som sagt när det går riktigt bra att rida down the line så är det bra vinkel.

Skaffa dig inloggningsnamn kalle!!!

Sida 1 av 3

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Vem var ute i ljunghusen igår? Var det bra?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.