Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › Vem vill inte slippa släpa på grejer?
-
Vem vill inte slippa släpa på grejer?
joachim_larsson svarade 15 år, 5 månader sedan 35 Medlemmar · 92 Svar
-
fastforward;546431 wrote:Ahh, nu är jag med. Bilderna var lite otydliga tycker jag.
Bra idé men hur funkar det med ventilation? En massa blöta prylar i ett trångt utrymme låter inte så bra.
Angående säkerhet känns inte laminatplattor riktigt 100%. Det låter inte som något man ställer på en öde strand iaf. Håller de för brand?
Sedan har vi det här med placeringen också, jag tror säkert att det är bra om man bor på ett ställe där det blåser från samma håll hela tiden men hur ofta surfar man på samma spot en hel sommar i sthlm?
Formicaskivor består inte av trä utan helt återvunnit material, tar absolut inte in vatten, man lämnar 6 års garanti och man använder dessa skivor på fasader på hus och dessa har redan suttit på plats i 25 års tid, så jag tror fukten kan man glömma, att det spricker och för den delen så rostar den inte och den behövs inte målas om.
Vi kommer med flera skivmaterial när riggförvaringen kommer.
Helt underhållsfri så man kan befinna sig på vattnet så mycket som möjligt utan att tänka på underhåll.
Hela konstruktionen är byggd i ett modulsystem så du kan utöka när behovet uppstår, utvecklingsarbetet har arbetats med under 1 års tid och prototyper har testats.
När det gäller ventilation så är det inbyggt i konstruktionen.
Vikten på hela boxen som ni ser på bilden är 650 kg och alla beslag är av ristfritt material om man hyr den av oss lå lämnar vi funktionsgaranti och byter ut det som går sönder.
Ni jobbar vi ihop med ett försäkringsbolag som ska leda till eventuell möjlighet att teckna en försäkring direkt när man hyr sin plats.
Bilderna ljuger, den är extremt stabil och rubust.
-
men vaf*n, får man ställe den var man vill då 😛 nej? jag vill ha den vid habo ljung hur gör jag då?
-
Bizonoxe;546566 wrote:men vaf*n, får man ställe den var man vill då 😛 nej? jag vill ha den vid habo ljung hur gör jag då?
Snacka med markägaren och kolla upp om du får ställa ut den, kanske med kommunen, vi har just nu massor av förfrågan från kommuner och fastighetsägare som vill gör det bekvämt för dom som hyr lgh eller att ge kommuninvånare.
Den går ju som sagt ta bort eller plocka ner om det inte skulle fungera alltså igen ful container eller ett hus som man inte kan plocka bort.
-
Vad kostar de?
Kan du ge lite olika prisexempel, med olika lösningar?Vad är måtten på varje fack, ser lite smala ut för större brädor?
Hur många fack per låda? -
Joachim_Larsson;546554 wrote:Formicaskivor består inte av trä utan helt återvunnit material
(…)Vad består detta återvunna material av – plast? Det brinner väl bra det med?
Jag förstår faktiskt inte vilken marknad det är tänkt att ni ska slå er in på egentligen.
Ska boxen kunna ställas på en öde strand så måste den hålla för angrepp av både tjuvar och fulla ungdomsgäng – dvs personer som har tillgång till t.ex. kofot, spett, bensin och tändare. Det gör den inte vad jag förstår.
Därför tror jag mer på att sälja den till platser som är hyfsat bevakade, typ ett surfcenter i Apelviken eller liknande. Men då har ni konkurrens av massor av andra lösningar, som att helt enkelt bygga ut klubbstugan och bygga fack för förvaring. Surfers erbjuder faktiskt just en sådan lösning och det är ju bra mycket snyggare än en fyrkantig box. Visst, boxen kan flyttas och hyras men lönsamheten i sådant är svårt att räkna på utan att veta priset.
-
Karapp;546636 wrote:Vad kostar de?
Kan du ge lite olika prisexempel, med olika lösningar?Vad är måtten på varje fack, ser lite smala ut för större brädor?
Hur många fack per låda?Byggd i ett modulsystem så du kan få den se ut precis som du vill, men standardlösningen som kommer nu som också finns order på 10 st är 85 cm * 5 st i höjd * 2 totala mått 4 m lång och 170 cm bred.
Går också få med fack för våtdräkter. inom kort kommer det en katalog och så måste man se den i verkligheten för förstå vilken kvalitet vi pratar om.
-
Vad kostar den? En begagnad container kan du få för 10000 och på med lite färg så ser de rätt ok ut. Känns dessutom betydligt mer inbrottssäkert då man kan hänga på godkända (SSF) bommar och hänglås i klass 4 . För föreningar och företag är det detta som krävs för gällande inbrottsförsäkring.
-
Joachim_Larsson;546180 wrote:Nu lanserar vi en smart förvaringsbox för alla vindsurfare.
För alla som inte har bil, bor i lgnh, vill slippa förstöra naturen och komma snabbt på vattnet, perfekt för ungdommar osv…
Boxen lanseras nu i Frankrike under DefiWind världens största windsurfingtävling.
Kolla in http://www.konanordic.com/News.aspx?nId=8cba1432c702ee4&nPi=0
Jag beundrar din galenskap/entreprenörskap…. Fullkomligt vrickat, kul, och galet men jag
kan inte förmå mig att ringa kommunen och be om att ställa upp en sådan pjäs på det
lokala surfspotet. (även om det vore ruskigt bekvämt – och kanske säkert) -
Funkar säkert helt perfekt för seglingsklubbar. Det är väl dessutom KonaJockes masterplan, att sälja in Kona One konceptet till seglingsungdomar som sedan kommer att gå vidare som vindsurfare istället. Om 5 år kommer vi säkert se en ny generation rosapiké klädda stockholmsvindsurfare som bytt ut Sandhamn Båstad Visby mot Varberg Dalen Gislöv. Dessutom med en full line av Kona/ Exocet brädor och segel som funkar i alla nu kända vindar. El_duderinos famous last stand mot stockholmsinvasionen på bunkertaket i Dalen kommer att gå till vindsurfinghistorien samtidigt som KonaJocke tvingats lämna landet då Kungliga Svenska Segelsällskapet inser att han berövat dem en hel ungdomsgeneration;)
-
svennebanan;547082 wrote:Funkar säkert helt perfekt för seglingsklubbar. Det är väl dessutom KonaJockes masterplan, att sälja in Kona One konceptet till seglingsungdomar som sedan kommer att gå vidare som vindsurfare istället. Om 5 år kommer vi säkert se en ny generation rosapiké klädda stockholmsvindsurfare som bytt ut Sandhamn Båstad Visby mot Varberg Dalen Gislöv. Dessutom med en full line av Kona/ Exocet brädor och segel som funkar i alla nu kända vindar. El_duderinos famous last stand mot stockholmsinvasionen på bunkertaket i Dalen kommer att gå till vindsurfinghistorien samtidigt som KonaJocke tvingats lämna landet då Kungliga Svenska Segelsällskapet inser att han berövat dem en hel ungdomsgeneration;)
Skönt inlägg svennebanan.
-
svennebanan;547082 wrote:El_duderinos famous last stand mot stockholmsinvasionen på bunkertaket i Dalen kommer att gå till vindsurfinghistorien samtidigt som KonaJocke tvingats lämna landet då Kungliga Svenska Segelsällskapet inser att han berövat dem en hel ungdomsgeneration;)
Hur blev jag inblandad i detta, jag är en erkänd Stockholmsälskare och Konasympatisör!
-
Joachim_Larsson;546180 wrote:
Ser precis ut som dom utställnings montrar jag byggde på olika mässor för massa årsedan. Lätta att montera och nedmontera. Men 6mm skumplatta med formica finish i aluminium ram…
Sånt får en lite klåfingrig finnig fjun mustasch beprydd 15åring hål på efter 3 folköl… eller en hårade storm så hux flux är dina lådor borta…Hur definierar du helt säker? :
Quote:Nu laseras vad alla väntat på en smart förvaring nära stranden som också är helt säker samt också delvis mobil.Storm säker?
Bomb säker?
Använda säker?
Och vad är kostnaden för en 50m2 “smart förvaring nära stranden”? -
crash151;547158 wrote:Hur definierar du helt säker? :
Storm säker?
Bomb säker?
Använda säker?Atombombsäker.
För om nån blåser av en atombomb rätt över boxen så spelar det ingen som helst roll vad som händer med boxen eller dess innehåll.
-
Vi förändra vindsurfingen och jobbar i nya banor, det gillar jag och jag gillar alla på forumet, den som lever får se, vi syns ute på surfspottarna, ska bli kul och se reaktionerna nere i Frankrike under DefiWind Världens största vindsurfingtävling.
Boxen kommer att skapa massor av nya surfspottar……
Som sagt man måste se den i verkligheten precis som en känd bräda måsta man testa den innan man uttalar sig.
See you in Motala!
Logga in för att svara.