Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Vem vill vara bäst?

• Vem vill vara bäst?

Publicerad av lagvast på 16 februari, 2002 vid 10:16

Jag har kollat runt lite på nätet efter de bästa priserna.
    Search 5.8 4151kr + 200-300 i frakt Starboard Formula Wood 10997kr ca 500kr i frakt.Nå, slå mej om ni kan? Kan vara en kul tävling.

anonym-anvandare svarade 23 år sedan 6 Medlemmar · 21 Svar
  • 21 Svar
  • anonym-anvandare

Medlem
    16 februari, 2002 vid 13:27

…vad kan man vinna?…
    …vad går tävlingen ut på?…
    …kan man hitta på priser och inte skriva var man hittat dem?…
    …isåfall har jag redan vunnit…

• lagvast

Medlem
    16 februari, 2002 vid 18:56

Man kan vinna pengar?(om man hittar de bästa priserna) Tävlingen går ut på att hitta de bästa priserna.
    Jag leder än så länge slå mej om du kan!
    Det är sanna priser.

• anonym-anvandare

Medlem
    16 februari, 2002 vid 19:45

Inga problem, antar att vi snackar nya prylar direkt från butik. Ät det här:
    Mistral custom flow V 120 – 5 900 kr + frakt
    Neil Pryde NR 4.2 2001 – 2 700 kr + frakt
    (http://www.looping.de)

• lagvast

Medlem
    17 februari, 2002 vid 09:12

2002 nya grejor är det som gäller.Mistral costum Flow 120 8031 kr + frakt AHD Diamond formula 95 LTD 14926 kr + frakt.

• lagvast

Medlem
    17 februari, 2002 vid 09:25

Du leder klart med din Flow det var ett pris som ger dej 1a plats grattis.( jag såg inte att det var 2002)

• oscar

Medlem
    17 februari, 2002 vid 09:46

Flow finns inte kvar 2002!

• lagvast

Medlem
    17 februari, 2002 vid 10:06

Ok!Mistral Radar 125 8155kr +frakt.

• aerial-arnie

Medlem
    18 februari, 2002 vid 18:36

kankse är det mycket billigare att köpa utomlands men hur gör du med t.ex. reklamationer, skada etc. Blir kanske lite jobbig om din billiga mistral flow på nått konstig vänster börja delamineras och du sen får skicka brädan till tyskland igen, eller åka själv fram o tillbaka… Förstår mig rätt, du får köpa så klart det billigaste som finns (skulle jag också göra) men tänk efter om det inte bli som du hadde tänkt dig, då börja man spendera sina sparade pengar!! På slutänden vinner man kanske ändå att köpa lite dyrare i hemlandet men sen får den billigare och bättre service om nått går snett.

• anonym-anvandare

Medlem
    18 februari, 2002 vid 23:15

Perfekt om man har en surfshop runt hörnet men service, pris och kvalitet m.m. är kanske viktigare. Har man en dyr och dålig butik som granne är det kanske ändå bättre att försöka beställa någon annanstans. Risken att en ny Mistral delamineras kanske inte är så stor… Men om det blir något fel beror det nog mer på hur serviceminded butiken är än var den ligger om det går att ordna på ett smidigt sätt. Man kanske skulle ordna en betygssättning av alla butiker på konfen så att man kan skriva in och klaga på/berömma bra eller dålig service.

• lagvast

Medlem
    18 februari, 2002 vid 23:17

Jag köper alltid kvalite, dagens grejor håller jag har aldrig varit med om att få reklamera mina surfgrejor så e de.Som är äldre än 5år.Varför är det så mycket billigare utomlands varföööööör

• lagvast

Medlem
    18 februari, 2002 vid 23:22

Just de vem vill vara bäst?

• oscar

Medlem
    19 februari, 2002 vid 11:43

Ja har du hört talas om volym. Sveriges marknad är väldigt liten. Ju större inköpsvolymer desto billigare kan man hålla ut mot kund. Inte svårare än så. Men en faktor som spelar in är att konkurrensen ökar i Sverige så det är bara att se sig om och köpa det som är billigast. Inget märke idag är väl sämre eller bättre än något annat, bara olika egenskaper. Så det är bara upp till den egna personliga smaken. Det värsta är att butikerna i Sverige kan få problem med den ökade handeln över nätet från till exempel Tyskland. Ska man möta denna konkurrens måste man vara försiktig så man inte spräcker sina marginaler och går om kull. Detta vore inte så kul för de svenska konsumenterna som då inte kan gå och gotta sig i en surfbutik.

• lagvast

Medlem
    19 februari, 2002 vid 12:20

Vad jag vet så har han som jag fått mina priser av inte någon volym av surfgrejor.Jag kan inte förstå hur han bär sig åt det är ju samma märken som här hemma.JP freestyle 261 10148kr+ frakt.Bra pris eller?(det kanske är det dåliga klimatet som är boven i detta drama)

• anonym-anvandare

Medlem
    19 februari, 2002 vid 15:24

Svenska butiker kanske får svårt att konkurrera med pris så då får de väl satsa på bra service istället!!! Baskraven är att allt ska finnas (inget typ -nää vi har inga passande boardbags/fenor/skor/mastförlängare inne just nu, kommer kanske om sjutton veckor) och att man får trevliga och bra råd. Nästa gång jag kommer in i en svensk surfbutik förväntar jag mej att få en pina colada och en hög med surftidningar i handen (med alla tester från alla surftidningar de senaste 5 åren), en storbildsskärm med sköna filmer på väggen, allt ska finnas inne och jag ska ha möjlighet att pröva grejjorna på vattnet. Annars handlar jag i Tyskland wink.gif

• aerial-arnie

Medlem
    19 februari, 2002 vid 19:57

hmm 10148+frakt=omkring 11.000:- för JP-en. Om man kollar snabb vad SP frågar: 12499:- då tycker jag inte att det är världens största skillnad, eller hur ?? Jag håller med att den svenska marknaden är liten som gör att man för dem få produkter importerat måste lägga till mer frakt kostnader per produkt. Sen är så klart skatten 5-10% högre i sverige, jämmfört med andra EU-länder (t.ex. holland har ”bara” 18% MOMS, på 1 bräda ger det direkt en tusenlapp skillnad i pris jämmfört med sverige). Sen är marknaden i t.ex. Holland också större. Men det ger mindre konkurens och priserna kan höjas lite. Det är ju grunden inom marknadsekonomi. Om man önskar sig en drink inkl dem senaste tidningar, surf filmer och en och annan reef-brud i butiken då får man så klart också betala för det! Kostnader kan man hålla låg genom att inte ha en butik (nånsin funderat hur mycjet hyran, fasta avgifter etc ligger på..??) Det sägs att SP betalar 30.000:- i månaden för hyran…!!!

Service är så klart det viktigaste en butik kan bjuda på. Ingen bra service kan man bättre stänga tycker jag. Men att man inte alltid har allt kan förklaras. Pga den små svenska markanden kan man inte köpa in allt x1000. Nästa år vill alla ju har dem senaste prylar igen och sitter butiken med ”gamla” prylar som nästan ingen vill har! Ibland är själva producenten också dålig/sent/slö med att skicka grejer. Det beror inte alltid på butikken. Några, kanske han som säljer dina ”billiga” JPs, vill inte tjänna pengar på det, medan andra butiker gör det så klart.

Buy cheap, but don’t kill your own home grown marked!!

Sida 1 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Vem vill vara bäst?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.