Senaste nytt Forums Kitesurfing Resmål & Spots venezuela!

• venezuela!

Publicerad av anonym-anvandare på 27 juli, 2005 vid 10:01

vilka flyger man billigast och lättast med? vilket ställe är bäst? är det dyrt att vara där? vilken tid på året är där bra? tacksam för svar!!!

anna79 svarade 19 år, 3 månader sedan 2 Medlemmar · 5 Svar
  • 5 Svar
  • anonym-anvandare

Medlem
    2 augusti, 2005 vid 07:55

Ja jag vill också veta.. någon måste ju kunna svara!

• anna79

Medlem
    2 augusti, 2005 vid 11:03

OK, jag är nog inne och snurrar på fel forum (är windsurfare) men jag har långtråkigt smile.gif

Jag åkte med Iberia mellanlandning i Madrid och sen vidare till Caracas. (6500:-) Därefter tog vi inrikesflyg till Isla Margarita (c:a 600t/r). För kite-are är ön Coche poppis (båt från Margarita). Superplatt vatten, frånlandsvind. Det finns även plats för kiteare på Margarita (El Yaque). Där är det choppigare. Bäst vind är det mellan januari och mars. Billigt att leva där. Sök på
    El Yaque på google så finns massor.

Vela Surfcenter har en bra informativ hemsida: http://www.velawindsurf.com

Coche är nog ganska dött så bo i El Yaque isåfall. Finns inte så mycket där heller men det är skön stämning och billigt.
    Fritidsresor har börjat köra resor dit. Vet ej vad det kostar med dem men då är det direkt tror jag..

Jag rekommenderar också en tripp till Los Roques som är en helt fantastisk karibisk ögrupp. En resa dit kostar c:a 250 dollar med segling på katamaran, lunch middag etc ett dygn.

En sak till; Ha med DOLLAR i cash, inte kort eller checkar. Du får sjukt mycket bättre kurs om du växlar svart. Det är inga “galningar” som växlar utan det kan du göra på hotell och andra seriösa ställen. Har du kort får du den officiella kursen som skiljer avsevärt!

Rekommenderas alltså! Ska dit igen nån dag smile.gif
    Hälsn. Anna

• anonym-anvandare

Medlem
    2 augusti, 2005 vid 20:40

tack anna =)

• anonym-anvandare

Medlem
    2 augusti, 2005 vid 20:44

hur är där med kriminalitet och så där..? är det lätt att hitta boende? billigt boende?

• anna79

Medlem
    3 augusti, 2005 vid 06:27

I El Yaque är det jättelugnt! Ingen kriminalitet “alls” att tala om. Vår värd där vi hyrde låste inte ens huset smile.gif Däremot skulle jag skippa besök i Caracas!
    Under påskveckan (Semana Santa) så blir det invasion av venezuelaner på ön så åk helst inte dit då om du är där för att surfa. Party är det gott om men jag tyckte det var sjukt hysteriskt. Jag skojar inte om jag säger att det var HELT omöjligt att ta sig fram på stranden med utrustningen!

Vi bodde i lägenhet; kanske inte billigaste alternativet men heller inte jättedyrt: http://www.ixorawind.com (c:a 180:-/natten och person)
    Billigast är nog El Yaque Motion men det ligger lite längre från stranden (tyskar..) http://www.elyaquemotion.com
    Mycket yngre folk och nära till Gabis och Los Piratas som är uteställena där. Men som sagt sök på nätet så finns massor av ställen att bo på.

När tänkte du åka? Blir lite avis wink.gif

Hälsn Anna

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Resmål & Spots venezuela!

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.