Senaste nytt Forums Kitesurfing Resmål & Spots Venezuela info?!

• Venezuela info?!

Publicerad av chris99 på 8 augusti, 2003 vid 08:40

Tjallo,

funderar på att lämna alla skitspots i stockholm och ta mig till ett vindsäkert land, där det också är billigt och relativt säkert att leva..
    Venezuela har dykt upp vid ett flertal tillfällen på senaste tiden, bla i Space Monkeys filmen med Martin Vari (grym rulle föresten!).

Los Roques och Margarita hittar jag lite information om. Är det bäst där?
    Någon som varit där?
    Vad kostar det att bo och leva?
    Hur är vindsäkerheten? (Hörde att det var ca 300dagar med mer än 4beaufort)
    Finns det några kitecenters?

Ni som vet något kan väl skriva och berätta så mycket ni orkar! Tack!!

Good winds!

/Christer

cafyr svarade 21 år, 2 månader sedan 5 Medlemmar · 8 Svar
  • 8 Svar
  • learning

Medlem
    17 augusti, 2003 vid 15:21

Hej, kan inte säga så mkt om Isla ännu men jag kommer själv att åka dit i Okt och skall stanna till Dec. Skall plugga spanska och kite surfa. Har hört att El Yaque är bra och personalen på centrat jätte trevliga. När planerar du att åka dit?

• anonym-anvandare

Medlem
    18 augusti, 2003 vid 19:57

http://kitesurf.wtfe.com

Vi kanske kommer oxå…. cool.gif

• stolle

Medlem
    22 augusti, 2003 vid 21:54

Tjena!!!
    Var på Margarita ca en månad i mars april!!! Grym vind och massa hyggligt folk……Åkt dit.
    Vi bodde hos en Tysk som hette Mike, han hade ett skönt ställe en bit från kite stranden. Men kök och grejor på taket.
    Vi betalade 25$ natten för ett dubbel rum i hög sesongen, ringer du till han och bokar innan så får du det billigare + att han hämtar vid flygplatssen!!!!
    http://www.elyaquemotion.com
    Bara dra dit det är drömmen!!!!
    Hör av dig om det är något mer du vill veta!!!
    stoffe65@hotmail.com

Mvh Stolle

• cafyr

Medlem
    27 augusti, 2003 vid 10:15

Hej, jag åker dit 2:a oktober och skall stanna till nyår.
    Vore kul med lite sällskap.
    Den där Mike, vart bor han? I Porlamar eller i El Yaque. Det är en bit att åka fr Porlamar till El Yaque. Vet någon om det är lätt att ta sig där emellan med buss?
    Jag har hittat lägenhet/hotel för ca 10-12 dollar/natt.

• cafyr

Medlem
    27 augusti, 2003 vid 22:40

Tack för info! Boende och transport bokat och klart!
    Verkar super nice till det priset. Priserna ligger lite lägre i oktober, för er info…
    Vi ses där om någon annan än jag åker smile.gif

• stolle

Medlem
    28 augusti, 2003 vid 09:12

Tja!!!
    Det är långt mellan Porlamar och El Yaque och bussarna går inte så ofta. Men en taxi kostar en 12$:
    Mike bor i El Yaque ca 10 min att gå till kitestranden!!!
    Mvh Stolle

• anonym-anvandare

Medlem
    29 augusti, 2003 vid 15:37

funderar också på att resa iväg ett tag för att plugga/köra kite. när i oktober åker du? vad har du fått tag på för resa/boende? /niklas

• cafyr

Medlem
    3 september, 2003 vid 10:58

Hej Niklas!
    Flyger via London till Caracas och inrikes till Isla. Finns en dansk resebyrå som har flighter direkt dit. Kanske finns fler alt att välja på.
    Skolan (Cela) har jag hittat på Internet men såg i efterhand att skolan också finns rekommenderad i Lonely Planet,den enda faktiskt,Kul!
    Se:http://cela-ve.com
    En bit att åka mellan El Yaque och Pampatar men det får gå.
    Kommer bo hos värd familj första 4 veckorna och då ingår frukost och middag. De ordnar skolan med. Innan och efter skolan kommer jag bo i El Yaque hos en tysk Mike, han kommer också att hämta mig på flygplatsen.
    Se:http://www.elyaquemotion.com
    Tror att det finns någon dam i El Yaque som erbjuder spanska kurser men jag vet inte på vilken nivå det är eller om skolan är bra?
    Priser finns på hemsidorna men bokar man i förväg kan man få bättre pris, gäller både Cela och Mike!
    Lycka till! Caroline

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Resmål & Spots Venezuela info?!

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.