Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › Venom
-
Venom
Publicerad av micken på 14 maj, 2005 vid 23:22Är det någon som har erfarenhet av Peter Lynns Venom? Kanske t o m den stora, Venom 19?
Vindregister?
Prestanda i övrigt?
Allmänna omdömmen?/Micke
mrmille svarade 19 år, 10 månader sedan 9 Medlemmar · 18 Svar -
18 Svar
-
för bövelen sånn jevla kite kan du itne ha köp ordentliga grejjor istället..
-
Ha ha! Det har jag gett upp för länge sedan.
Nu är det väl förmodligen inte heller någon som törs ge ett objektivt omdömme om denna kite… -
Säkert en alldeles utmärkt kite, med lite tur får jag testa en till helgen. Kan ju försöka komma med en liten analys efteråt.
(Å nej, jag säljer inte PL).Sedan att de ”coola” grabbarna nere i Skåne tycker att det inte är hippt och ballt är väl mera deras problem. Måste vara svårt (och jävligt dyrt) att leva som de de gör. Jag menar, uppenbarligen kan man ju i så fall inte åka till surfet i något annat än en fräsch Ferrari, Porker eller Lambo. En rostig gammal Volvo måste ju vara helt otänkbart för imagen’s skull.
Fy fan vad ballt det måste vara att hyra en privat-business-jet varje gång man åker till Venezuela eller liknande. Kettle-class på ett vanligt flygbolag måste ju vara *helt* otänkbart om man ska hålla sin image på topp!
/Kaj(Tech)
-
Har använt V10 sedan slutet av februari och V19 fick jag för några veckor sedan. Har du styrt PL drakar tidigare så vet du hur användarvänlig och stabila de är. Med Venom så har dom fått ordning på snabbheten och draget genom svängarna. Har ju inte kört dom på vatten ännu utan bara runt omkring här i Åre så det är ju lite svårt att komma med uppgifter om vindregister, har dock tänkt att använda dessa som ett tvåkites quiver vilket borde täcka in det flesta vindar som det är nån ide att gå ut i. Vill du hitta mer info om dessa så gå en på följande ARCanvändar forum http://games.groups.yahoo.com/group/arcusers/
Vill du se lite av de bilder som jag tagit här under vintern kan du gå in på följand tråd, de är på både tian och nitton
http://www.surfzone.se/forum/showflat.php?Cat=&Board=kitekonfnew&Number=301531&page=1&view=collapsed&sb=5&o=&fpart=allHar du några med funderingar så hör gärna av dig på mail eller slå en signal så ska jag fösöka hjälpa till så gott jag kan / TOBAS
-
Jag har bara hört gott om Venom, funderar själv på en. Men jag har ännu inte testat den, hoppas på att göra det snart.
Om du vill läsa lite om den kolla på: http://www.peterlynnkiteboarding.com/main.html
/Cajza
-
Micke för bövelen! Ska du nu köpa nya grejer så måste du släppa det här fallskärms tänkandet.
Jag har ju själv varit där och harvat en gång så jag vet ju hur det är.
Det är bara att bita ihop och pumpa, eller iofs det kan väl donnan fixa… -
Du ska få testa FS Extacy i helgen om det blåser Backe. Den faller nog en LEI-nisse som dig mer i smaken än Psycho2.
Dessvärre verkar det inte som om jag hinner få med mig en SPEED till Gotland… den tror jag att du hade gillat…/Kaj(Tech)
-
Backe, jag börjar bli gammal och bekväm. Jag behöver inte det hot´taste hotta, kommer aldrig ligga i framkanten av vad man kan åstadkomma med en kite. Jag börjar bli gammal och kroppen och reflexerna är inte som de var för 20 år sedan, jag behöver något stabilt. Kör inte sportbil, kör X5
Men med det sagt vill jag naturligtvis inte ha något som inte funkar. Jag kör en Flysurfer Voodoo 10 och är helnöjd med den, den är fantastiskt lätt att köra och jag får lätt ut ur den precis det som jag vill. Behöver komplettera med en större kite för lägre vind och Venom 19 låter som ett bra val, enkel och stabil men kan få ut en massa prestanda ur den när man vill. Skulle säkert kunna köpa en LEI, men varför göra det krångligare än det behöver vara? Med en foil klarar man sig helt själv, behöver inte hjälp med start o landning (OK, det ser inte alltid så vackert ut
), och vad jag förstår så är ARCs lika enkla att hantera.
-
Svar till:
Backe, jag börjar bli gammal och bekväm.
[/ QUOTE ]
Ha ha… det där hade jag köpt om nån annan hade sagt det. Tur att dom har hiss i KL då, så du inte behöver slita på ”gubba benen”.
/Vandringssägnen eller Fabeln?
-
Du Backe, dom här gamla benen klara inte 40 Kjerag vandringar per år längre. När man har passerat en viss ålder så inser man att man inte kan lära sig allt, och det är skönt för då kan man slappna av. Lite granna…
-
Hörru Backe!! Du ska nog få testa lite giftmadrass i sommar du oxå. Grymt sköna och fantastiskt stabila kiter. Mycket av den körning som jag gjort här uppe i Åre skulle jag inte ens drömma om att göra med en LEI. SÅDESÅ!!
/ TOBAS lycklig ägare av en mindre och en jättestor luftmadrass
Logga in för att svara.