Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › Verktygstips för kitebrädbygge?
-
ööhh med en rundfil kanske,,har inte en aning,,daniel har fått det uppdraget
ps fan vad pierre vad snygg på tvn -
ja ,det kunde gått riktigt illa!!båten sjönk rätt fort å inga ben brutna
-
hehe svinet var med men vi var oskyldiga vi var bara krash dockor. Man bör kunna se repris på kanal 5 kustbevakarna av kvällens avsnitt.
Intressant läsning om brädbygge mycket kunskap, skall bli intressant och se hur det blir!!
-
jag håller på att dra ner avsnitt sju men jag vet inte om det e rätt
-
Kustbevakarna
20:00 – 21:00
Svensk dokumentärserie från 2007. Del 4 av 8. Lars Olsson och Jonas Andersson kallas ut när larmet går om sjönöd. En båt med fem män ombord håller på att sjunka mitt i natten. Alla på båten har druckit och det finns bara en flytväst.Bara att vänta till avsnitt fyra finns på webben då.
-
Stooort Tack Guy (och ni andra)!
Vet att man kan lita på en gammal “brädguru” i alla lägen:-).
-
ahh well mate, shit happens, dad always said to me that its only a mistake if you do it twice 🙂
nice you are all still breathing and ready for the next session.
-
Jag köper alla mina Byggdelar ifrån
R&G i Tyskland. dom har ALLT du behöver.
Tips. börja med att beställa en gratis katalog ifrån dom
http://shop.ezentrum.de/4DCGI/ezshop?hid=27&sprachnr=1 -
Wipika;429042 wrote:Jag köper alla mina Byggdelar ifrån
R&G i Tyskland. dom har ALLT du behöver.
Tips. börja med att beställa en gratis katalog ifrån dom
http://shop.ezentrum.de/4DCGI/ezshop?hid=27&sprachnr=1Tack för tipset! Låter klart intressant både vad gäller priser och att man kan ha en leverantör och inom EU. Kanske kan bli en sväng förbi när man har vägarna förbi dessutom för att slippa frakt….:laugh:
-
Tack för tipset om RG. beställt sealing tejp. Lite svårt hitta sånt i Svedala.
Verker väldig intressant att köra träkärna- har man tillgång till 3-d fräs och behärskar 3-d modellering- då finns det ingen gränsar.
Divinycell har nackdel att den har rätt låg “sheer” strength, och man behöver maxa på laminat- då blir brädan styv, kanske för styv. Jag använder H80 med runt 12mm tjocklek i mitten av brädan. Divinycellen har trots allt “hög” sheer strength för att var en skumkärna….
Men trä….med longitudinal fiberriktning jag tror man kan ha en 6mm tjock bräda, eller om det är 12mm knappt något laminate alls.
Har kört en Ocean Rodeo Mako (150×34) i 2 år nu. Kan INTE nå detta brädans performance med mina hemmabygg. ALLT måste stämma:
Outline
Rocker
Flex- och flex distribution längsbrädan
Torsional flex
Botten form
rail form
fenors “placement” och antal och design (otrolig mycket påverkan)
“stance” bredd. ( mellan fötter)Ha kul- Prova dig fram- experimenterar!
Livet är till för att lära sig nya saker.
TW
Logga in för att svara.