Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Vet inte vad ni gjorde idag men jag vindsurfa

• Vet inte vad ni gjorde idag men jag vindsurfa

Publicerad av safesurfer på 5 november, 2004 vid 21:09

Segla vid gårdabrygga ÅSA, kom inte ut förän halvtre var massa hål i seglet som behövde lite silvertejp. Var ingen toppen vind då det var både byigt och vridande som oftast då man seglar innanför onsala. Jag ville dock inte segla vid stenudden då det skulle blåsa lite frånlandsvind där. Var ju inte ett dugg kallt svettades i mina np tumvantar men eftersom det var rätt byigt blev man fort trött med vantar så jag testade utan och det gick hur bra som helst det med. Körde 6,5 96liter rrd fsw fram till fyra vinden låg mellan att just plana och riktigt bra drag.

sinclair svarade 20 år sedan 6 Medlemmar · 7 Svar
  • 7 Svar
  • JOHN_j_RAMBOO

Gäst
    5 november, 2004 vid 22:51

me 2, precis de man skall göra när det “blåser”..haha.

nää, det var rätt okej idag..man får inte vara kräsen, fick mej ett par vändor med bra drag i 5.3an..mitt spott blev Beerlanda.

• safesurfer

Medlem
    5 november, 2004 vid 23:07

Efter att inte ha surfat på en månad är man ruskigt lättroad. Var klart värt det, planade nog 90% av tiden och fick några repor med riktigt bra drag andra gången med nya brädan. Är det en synd att köra med slalomsegel slalomfena samt stropparna längst ut och längstbak på en freewavebräda? Har endast en NPV8 segel i 6,5 storlek men nya segel ligger högst på önskelistan. Onsala mätaren stog ju uppe i 15m/s så jag gissar att det bara är en fråga om att hitta ren vind. Jag har inte så mycket att välja på då jag inte har bil gårda eller stenudden är allternativen.

• billie_b

Medlem
    5 november, 2004 vid 23:10

Jag var oxå ute på vattnet

• anonym-anvandare

Medlem
    6 november, 2004 vid 00:49

skall köra imorrn! grin.gif

• nickesurf

Medlem
    6 november, 2004 vid 08:27

Jajamensan, visst var man ute o surfade. Var väl inte den bästa vinden med helt ok. Se om man hinner ut nåt idag.

• nordgren

Medlem
    6 november, 2004 vid 09:12

Jepp jag var också ute och surfade. Faktiskt så är det inte alls kallt, endast om händerna när man är under vattnet med dom. Men det är ju bara att trycka upp seglet över vattnet fort som fan om man åker i. wink.gif

• sinclair

Medlem
    6 november, 2004 vid 09:25

Var oxå ute och körde ett par timmar, körde 5,3 kvm men det hade nog varit bättre att köra 4,5 sista timmen.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Vet inte vad ni gjorde idag men jag vindsurfa

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.