Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Vet någon något om Wipika 2004?

• nilsson

Medlem
    13 oktober, 2003 vid 21:15

Tack för omdömmet! http://www.kiteforum.com skriver en hel del om Glk 04! Annars får jag hem 2st 12kvm 04 om ett par veckor, att prova om man vill! Angående Wipika kan jag inte uttala mig angående 04 drakarna, men oavsett vad skulle det vara roligt om dom kommer tillbaka på marknaden, Wipika drakar och F-one directional bräda är väldigt mycker Kitesurfing! Mvh Bengt N http://www.skid.nu

• dmp

Medlem
    14 oktober, 2003 vid 07:04

Missta anonym.. om du tycker hampe inte är ”tjust” ?? så vore det med stor fördel om du skrev ditt namn o beskrev varför du tycker så.. jävligt svårt o göra nått åt problem om du går o håller dom för dig själv.. Om du tycker om vår service säg det till dina polare om du inte tycker om den säg det till oss..

//Jake
    http://www.kitepower.se
    Team Rööhööl

• davids

Medlem
    14 oktober, 2003 vid 12:10

Jag har en Wipika Hydro från 2002, funkar helt ok. Men så har jag inte behövt reklamera den heller. Det är helt klart en nybörjar kite, är nog ruggigt svår att hoppa ordentligt med då det är skapligt långsam. Bra ktie att lära sig på dock.

Det är synd att Wipika har ”försvunnit” lite med tanke på att 2 av mina favoriter åker för Wipika, Lou Wainman och Mauricio Abreu.

• kicki

Medlem
    14 oktober, 2003 vid 12:51

Jag köpte idag den senaste kitesurf och i den fanns det tester på 04 kites och brädor där nämndes inte ens Wipika (hmmmm sug på den).
    I alla fall så kan jag säga att en bild av ”Hugo” pryder hela första uppslaget. YOU GO BABY!!!
    En till liten sak… TAKOON TAKOON TAKOON.
    Pöss

• rambo_johnson

Medlem
    14 oktober, 2003 vid 16:47

Svar till:

Det är det enda vi har gemensamt Rambo, wipikahat. Annars tycker jag du kör lite för långsamt för min smak.

[/ QUOTE ]

neger

• nilsson

Medlem
    14 oktober, 2003 vid 17:39

03:an var populär i Tarifa förra året, men här länken till 04 sidan för den som är intresserad http://www.wipikakiteboarding.com/

• j_o

Medlem
    14 oktober, 2003 vid 19:43

Hej
    Kul med lite diskussion på konfen. Jag har dock inte skrivit att jag prioriterar hur snygg den är och hela texten var skriven på lite på skämt. Jag har ingen Wipika, har aldrig kört någon och jag har inte heller beställt någon. Jag har Naish drake o Naish bräda men ibland snöar jag in på andra märken för framtida bruk, jag har varit inne på en Flysurfer men släppt det. Wipika har fått en negativ stämpel men ingen verkar ha testat någon 04 så jag tycker att de döms ut innan de fått chansen att visa vad de går för.
    /J-O

• gangsta_erik

Medlem
    14 oktober, 2003 vid 21:01

Jag har ägt en Wipika Freeair 11,5 ’02 och jag måste erkänna att den inte var någon höjdare. Klent byggd (läckte luft som ett såll efter bara en och en halv månads användning från alla bladders trots öm behandling) och rätt kass prestanda, väääääääääldigt seeeeeeeeeegstyyyyyrd. Men å andra sidan så var väl ingen 02:a någon höjdare? ’04:orna kanske är bättre.

• andi_j

Medlem
    15 oktober, 2003 vid 08:33

Svar till:

Jag har ägt en Wipika Freeair 11,5 ’02 och jag måste erkänna att den inte var någon höjdare. Klent byggd (läckte luft som ett såll efter bara en och en halv månads användning från alla bladders trots öm behandling) och rätt kass prestanda, väääääääääldigt seeeeeeeeeegstyyyyyrd. Men å andra sidan så var väl ingen 02:a någon höjdare? ’04:orna kanske är bättre.

[/ QUOTE ]

Tänk på mig som har två stycken 00:or, Airblast i och för sig cool.gif

Andi

• wipeout

Medlem
    15 oktober, 2003 vid 09:20

Jag har en AB 02:a 11,5 som jag var helnöjd med…. ända tills mittenstruten (inte LE) sprack i nylonet typ 1 meter. Men bladdern höll!!! Nu har jag lagat den (sytt & tråcklat) men inte kunnat åka ännu för min axel är sabbad. Men jag tycker kiten funkar utmärkt.

• anonym-anvandare

Medlem
    17 oktober, 2003 vid 19:54

Intressant att det råder en sån fejd, Hur som helst kommer Wipika komma starkt i sverige under -04. De kommer finnas i Malmö, Stockholm, Göteborg och Karlstad, vet inte hos vilka men det kommer nog märkas.

Här är lite sanna fakta
    FLASH wins HangTime

This weekend in a ìhands downî victory, Wipika team rider Flash Austin took home the Red Bull King of the Air Hangtime trophy and $1,200 to boot. Flash won the event on a 2004 production WHIP 14. Having spent the summer creating and refining the parameters of Wipikaís new top-of-the line kite, Saturdayís win comes as a huge accomplishment for Flash both as a rider and kite developer.

Flash worked extensively with Wipika designer Bill Hansen, who was equally ecstatic about the victory. ìWhen I first discussed a new high performance kite with Flash in March, we set a goal to win the Maui Red Bull King of the Air Hang Time competition,î said Hansen. ìAs a bet, I guaranteed him a victory or I would pay him the equivalent out of my pocket,î We would have been happy to win with a custom design but the kites turned out to have such a high ëfun factorí that everyone at Wipika wanted them in the line. Although very high aspect, it is surprisingly user-friendly with excellent upwind speed, outstanding vertical ëpopí and extended secondary lift. Both Flash and I are extremely proud of our work and we are confident anyone who tries the new WHIP will see the victory was more than luck. As a designer, it is a great honor to work with an athlete of his ability and intuition.î

The WHIP is currently in production and will be available this fall.

Jag vet inte vad Rambo i Rövhål hittar sina skrönor, men vissa gilla SAAB andra VOLVO

Se bilder på bland annat WHIP, Matrix på
    http://www.wipika.nl/pages/preview2k4_fotos.html

/Leading the revolution/

• dmp

Medlem
    17 oktober, 2003 vid 20:16

Kan hända att wipika kommer fixa bra kites till nästa år.. fast om det nu e som du säger att nån e så dum att dom försöker ta upp dom i sverige igen efter dom har fått så grymmt dåligt tyckte så kommer den personen få jobba saaatan för att åter lyckas sälja wipika..

Ps. Hoppas dom har fått en ny general agent.. Ds.

//Jake
    Team R

• kitelife

Medlem
    17 oktober, 2003 vid 22:17

även om dom hittar en ny importör så blir vi inte av med problemet… han som inte har så gott rykte runt sverige sitter nämlingen i ledningen av wippika inc. ; (

Och vem vågar köpa en helt obeprövad kite (som man aldrig sett IRL ) hellt utan någon form av garanti?

Nästan lika korkar som att köpa dom där kina kite’sen som inte flyger överhuvud taget ; (

• anonym-anvandare

Medlem
    18 oktober, 2003 vid 06:58

Svar till:

även om dom hittar en ny importör så blir vi inte av med problemet… han som inte har så gott rykte runt sverige sitter nämlingen i ledningen av wippika inc. ; (

Och vem vågar köpa en helt obeprövad kite (som man aldrig sett IRL ) hellt utan någon form av garanti?

Nästan lika korkar som att köpa dom där kina kite’sen som inte flyger överhuvud taget ; (

[/ QUOTE ]
    Lite tråkigt att såga nya importörer, utan att ge dem en chans att göra ett bra jobb! likaså så är det väl inte direkt jämförbart, Wipika som trots allt har gjort en serie bra drakar, och ”pirat” drakar från Kina eller du tycker tex att Omega är en dålig klocka för att det finns dåliga pirat kopior? Mvh Bengt N http://www.skid.nu

• dmp

Medlem
    18 oktober, 2003 vid 07:05

om du läser lite nogrannare beng så ser du att han inte sågar en nya eventuell importör utan han sågar den gammla som fortfarande sitter kvar som högt uppsatt i wipika ledningen… (hur f*n han kan göra det efter ha förstört hela den svenska marknaden låter vi vara osagt..)

//Jake
    Team R

Sida 2 av 3

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Vet någon något om Wipika 2004?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.