Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Viaredssjön i helgen

• Viaredssjön i helgen

Publicerad av fredrik-ygge på 27 april, 2006 vid 21:42

Åker till Borås över valborg och funderar på att ta med brädan och testa Viaredssjön (som verkar ha idealisk sträckning för den förväntade vinden). Vet att det var en surfspot för 10-år sedan. Letat runt på nätet, men hittar ingen info.

Håller någon till där än? Var riggar man? Stenar och andra farligheter?

fredrik-ygge svarade 18 år, 12 månader sedan 3 Medlemmar · 5 Svar
  • 5 Svar
  • herodude

Medlem
    27 april, 2006 vid 23:53

jag tror inte någon håller till där inte så mycket koll på stenar och skit, men det finns badplatser utåt sjömarken och sandared, borde funka bra att rigga där…

• fredrik-ygge

Medlem
    28 april, 2006 vid 07:07

Tack för info. Du har förresten inget annat förslag på Borås-spot för helgen där folk håller till? (Viaredssjön verkar dock som gjord för O-NO. Ser ut som den kan skapa en fin vindränna just då.)

• herodude

Medlem
    28 april, 2006 vid 11:10

hmm nä tyvärr kör inte alls i borås, kan tänka mig att öresjö funkar då den är väldigt öppen o.s.v. där kan man gå på ute vid almenäs beroende på vind eller längre ut mot kanotklubben borde funka med tror jag…

• karapp

Medlem
    28 april, 2006 vid 12:08

Åk till Sandared, sen ner till vänster efter tågstationen om du kommer från borås hållet… där ligger Sandareds segelklubb, en fin gräsmatta och sandstrand.

• fredrik-ygge

Medlem
    28 april, 2006 vid 12:41

Tack! Men kommer jag inte i värsta lä bakom halvön i den vinden då? (Kollade Google Earth)

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Viaredssjön i helgen

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.