Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › Vid midnatt börjar revolutionen…
-
Jag tyckte också det där med kitestorlekarna var överdrivet, men han vill väl ta den marknaden som inte klarar av att tänka själv. Men man fattar ju vad han vill säga, eller?
/Jesper Berg
-
jodå. och den ser ju jäkligt skön ut! testar gärna om du komemr neråt skåne med en!
-
Jo, det är ju ett klassiskt sälj argument för foils. Men det stämmer.
För den som nu skaffar en crossbow eller redan har en foil räcker det oftast med en enda kite för att åka större delen av året. Rätt fint faktiskt.
-
Nu börjar det ju faktiskt likna en riktig vinge, vilket borde vara det optimala om man vill flyga….
-
vem fan behöver licenser om man bor i BananaRepublic EHEHEhehe
-
Svar till:
[/ QUOTE ]
Hur länge innan dEHn dyker upp?
-
Svar till:
Svar till:
[/ QUOTE ]
Hur länge innan dEHn dyker upp?
[/ QUOTE ]
det enda man inte har hört nåt om är stabiliteten? En bredare profil på en tub borde betyde mindre stabilitet? Nån som vet vad de går för på den fronten? Ser grymt ut annars
-
Svar till:
det enda man inte har hört nåt om är stabiliteten? En bredare profil på en tub borde betyde mindre stabilitet? Nån som vet vad de går för på den fronten? Ser grymt ut annars
[/ QUOTE ]
Kiten ska vara sjukt stabil trotts den breda profilen tack vare ”brideln”.
-
Svar till:
[/ QUOTE ]
Verkar rimligt, däremot lär det bli en del turbulens efter tuben. Vilket i sin tur gör den lika instabil som vanliga LEI. Har ju inte sett hur hela ser ut ännu men det kan ju funka!
-
Svar till:
Svar till:
[/ QUOTE ]
[/ QUOTE ]
fan bridlar då kan man ju lika bra köra mrileefoil!!!
som en stenhög Flash sa… ”Foils are he future”
-
Svar till:
Svar till:
Svar till:
[/ QUOTE ]
[/ QUOTE ]
fan bridlar då kan man ju lika bra köra mrileefoil!!!
som en stenhög Flash sa… ”Foils are he future”
[/ QUOTE ]
En foil blir väl lite jobbigare att få ur vattnet när den varit under ett par vågor?
-
Inte om den är closed-cell
Med vissa foils är det nog till om med enklare att få upp dem.Även om den del av dem säkert kan strula lite
-
Fan vad den såg cool ut =) bommen och dom nya gadgets som medföljer också! Iaf ett företag som tar riskerna inom sporten på allvar bara en sådan sak ger en lust till att köpa en för att premiera dom!
-
Det ser interessant ud med Crossbow kiten. Dejligt at se lidt nytænkning indenfor kiteudviklingen.
-
Svar till:
Jag sticker ut hakan och säger att jo, de är hoppmaskiner. Men å andra sidan är det ju inte så många som vill hoppa högt och länge nu för tiden så vi får väl se om det blir nån hit. Det här är en kite som Cabrinha har jobbat med i tre år och de tror stenhårt på den. Man ska självklart prova innan man säger något men jag har full tilltro till Cabrinha när de väl efter tre års arbete är dundersäkra på att de har något speciellt. Men som sagt, vi får väl se.
/Jesper
[/ QUOTE ]
Att lite på vad man ser på marknadsföring har vi lärt oss förut från Cabrinha och många andra märken stämmer oftast inte så bra.
Vad jag mest syftar på är när Cabrinha kom med sin Prospan och Contra förra året som skulle bli extrema lättvindsmaskiner.
Vad hände?
Jag har inte sett någon som kört med sin Contra i under 5sm vilket skulle vara mer än nog för Contra.
Jag säger inte att Contra är en dålig kite för det är den inte tvärt om tycker jag den är skön och gött pull i.
Nu kommer crossbow som ska lätt ska gå att köras i 3,5sm och uppåt jag säger bara att jag kommer vara det förste att grattulera om det funkar men en så länge är jag skeptisk.
Än en gång Cabrinha gör jävligt bra kits men marknadsföring har en tendes att överdrivas rätta mig om jag har fel.
Logga in för att svara.