Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › Vid midnatt börjar revolutionen…
-
Håll käften Chrillo och pröjja din barpad istället.
Och om du är intresserad så kör jag OSX på jobbet samt XP och Linux hemma.
-
Svar till:
Håll käften Chrillo och pröjja din barpad istället.
Och om du är intresserad så kör jag OSX på jobbet samt XP och Linux hemma.
[/ QUOTE ] hårda ord från en mjuktuff gubbe som kör folie
-
Svar till:
Det undrar jag också
Och hur fan orkar dem argumentera med peps som förmodligen har 10 ggr så många åktimmar som alla lallare på detta forum tillsammans…
Träning ger färdighet kom ihåg det…[/ QUOTE ]
Det är knappast peps färdighet som åkare jag argumenterar emot. Skulle aldrig falla mig in.
BTW, varför skulle Peps ha full koll på samtliga typer av kites och märken bara för att han är en väldigt duktig åkare? Han kan knappast gissa sig till hur ex. vis en FS Speed beter sig i luften… oavsett om han är världens bästa kitare eller inte. Eller hur?
Ett intressant experient skulle vara att sätta en FS-Speed i händerna på Peps i ett par timmar och se om han kunde göra ungefär samma grejer som med sin LEI. Eller? Skulle det kunna vara intressant Peps?
Varför jag skriver så mycket? Hmmm, kan bero på att jag alltid söker efter formuleringar som inte ska misstolkas. Det tar en del plats (sedan skriver jag j-ä fort också
).
/Kaj(Tech)
-
känns som att mina guns måste komma till användning snart. 1001, 1002, 1003, 1004……
-
Du är säkert rätt trevlig när man träffar dig på stranden du med. Märkligt vad folk slänger glåpord omkring sig bara de får ett tangentbord framför sig.
/Kaj(Tech)
-
Svar till:
Varför jag skriver så mycket?
[/ QUOTE ] Oändligt försvar kan tolkas som mani och leda till motsatt önskat resultat. Jag vet att du propagerar för att alla bara skall åka på vad de vill och ha roligt. Men det blir ju lite psycho-varning (no pun intended) när du, Mr.Mille och några till MÅSTE försvara varje lilla gliring som skickas från LEI-maffian. Nu är det ju lixom lite extra roligt att häva ut nåt om luftmadrasser eftersom man kan kallt räkna med at diskussionen sätter igång. Jag tror att om du levde som du lär, dvs skiter i alla glåporden så skulle de sluta komma. Vi vet ju alla att det är en oändlig debatt som blossa upp på nytt om och om igen. Du har ju bästa track-recorden på foilförsäljningen i Sverige och det talar ju för sig själv. Foil funkar för vissa och inte för andra. (Du vet ju att de inte passar mig exempelvis)
Jag misstänker att när det kommer till kritan så är det inte någon som egentligen bryr sig. Den dagen foilåkare och LEI-åkare vägrar hjälpa varann på stranden eller ens att tala med varann är dagen då vi måste göra nåt. Nu är det mesta sagt och skrivet med glimten i ögat så hetsa inte upp dig så.
-
Jag har glimten i ögat konstant påslagen. Annars är det nog bäst att hålla sig ifrån Steffo. Vet inte om du noterat att det är en smiley med i vart och vartannat inlägg jag skriver.
Jag är klart villig att ha ”vapenvila” på Steffo, vilket det oftast blir så snart det börjar blåsa igen. He he. Saker jag blir lite less på är när nybörjare kommer in hit och är nöjda med sina foils och istället för att få svar på sina frågor blir trackade av en massa clueless individer som har *noll* erfarenhet av foils.
Då känns det som om någon bör komma med lite riktigt information.Sedan vet jag att det sällan är särskilt illa menat med ”påhoppen”. Bl.a tycker jag att Hugge är riktigt trevlig i verkliga livet.
/Kaj(Tech)
-
Svar till:
Hur fan orkade du skriva så mycket på nåt som du fattade den egentliga innebörden på?
Pepo
[/ QUOTE ]
Mest för att vara besvärlig.
Det är skönta att vara de.
Sen håller de ju forumet igång.Det går nu att se att antalet inlägg på Kite-forumet är högre än antalet på Vindsurfarforumet.
Då ca 75% av allt snack här gått ut på att klanka ner på foil, LEI, mönstret på naish senaste, vindsurfare,
ornitologer (med viss rätt), Rambo, så är det inte konstigt att det blivit en hel del.
En riktig kitesurfare ska vara gnällig & besvärlig m.a.o./E
PS: Kontrollera gärna antalet inlägg jag skickat in.
Jag är alltså ingen riktig kiteare än, men jag jobbar på det.
Tacksam för gnälliga & besvärliga svar. -
🙂
Vad tror du om;
Foil… KiteCruising, less than 6m/sPump-Kite… Kitesurfing.. Kiteboarding..Kitefreestyleing..Kitewakestyling… KiteJUMPing… more than 6m/s 🙂
Glimt!
/Chrillo
Logga in för att svara.