Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › video från Brasilien 2012 Guajiro
-
video från Brasilien 2012 Guajiro
Publicerad av miketk på 16 mars, 2012 vid 08:07kolla den på vimeo,
[ame=”http://vimeo.com/38558521″]Mike The Knife Blomvall in Brazil. on Vimeo[/ame]
skanepaul svarade 12 år, 7 månader sedan 11 Medlemmar · 15 Svar -
15 Svar
-
Haha snyyyyyyggt Mike!! Och du har fan humor asså 😉 Se nu till och kom ner till Egypten i maj-juni som förra året!
-
Alohasurfer;683793 wrote:Haha snyyyyyyggt Mike!! Och du har fan humor asså 😉 Se nu till och kom ner till Egypten i maj-juni som förra året!
haha tackar ;D ja ska försöka komam ner i slutet av maj,,
-
Du kör ju bra som vanligt men redigeringen suger ju!
Vem är det som filmar/klipper? -
Ge gärna lite kommentarer på vad ni tycker e bra och dåligt med videon,,
ciao 🙂
-
Edit:
Introt är roligt och nytänkande, åkningen håller riktigt bra klass, å andra sidan kan jag hålla med Gadget om att din stil kanske inte riktigt framhävs, kan dock inte sätta fingret på varför.
Vad det gäller klippningen och filmningen beror det kanske på vem man ska jämföra med, med topplirarna på PKRA eller the average kiter här på Surfzone?
En ganska enkel grej jag tror skulle gjort klippet avsevärt mycket bättre var om det var en låt med lite drag i. Eller drag behövs nog inte, men den där låten tycker jag passar bättre när halvnakna tjejer står och dansar vid någon pool, inte när man ska promota kickass kiting ;).Här är ett av mina favoritklipp just nu, tycker det framhäver Pastors åkning riktigt bra, bra klippt (inga galna effekter men lite slowmo där det gör sig bra) och en låt som passar perfekt till åkningen.
[ame=”http://vimeo.com/27029681″]Follow Your Passion (Part 1) – Alex Pastor on Vimeo[/ame]PS. Ett bra exempel på hur mycket musiken ändå gör för klippet tycker jag är Pastors del 2 av klippet ovan, inte alls samma känsla med den låten. DS.
-
Vem är det som redigerar och filmar?
Om man jämför med andra åkare som verkligen vill “promota” sig själva
så har denna ganska långt kvar!
Jag har alltid tyckt du har bra stil men jag tycker inte denna film framhäver det på ett bra sätt. -
Tackar för komentarerna, Det är jag själv som editat filmen, Man får kanke gå en kurs haha 😀
Men vi får se håller på med en till nu får se om jag kan snittsa till den lite bättre …Får se om jag kan tweeka till tricksen lite nästa gång någon filmar 😀
-
MikeTK;684113 wrote:Tackar för komentarerna, Det är jag själv som editat filmen, Man får kanke gå en kurs haha 😀
Men vi får se håller på med en till nu får se om jag kan snittsa till den lite bättre …Får se om jag kan tweeka till tricksen lite nästa gång någon filmar 😀
Grymt bra med tanke på att du både kör och editerat själv! Skön humoristisk rulle med självdistans från en som inte behöver bevisa något:-). Låten är väl si så där i sammanhanget men förstår ju kopplingen till Brasseland.
Däremot tycker jag väl att det skulle vara kul med lite fler vinklar, kort skärpedjup på vissa ställen och lite super slowmo i Twixor (men sparsamt), så blir det PRO-klasse även på själva rullen.Måste säga att jag är grymt impad av hur rent, kraftfullt och säkert du sätter dina trick (även med tanke på att du är PRO)!
Keep em rolling!
-
inte för att jag är proffsfilmare eller redigerare men synpunkter brukar jag ha gott om =)
– blåsa upp kiten har gjorts i många filmer redan…
– ha kameran på stativ eller skaffa ett bättre stativ, gör materialet betydligt bättre
– undvik att filma i motljus
– färgkorrigera för att få lite liv i bilderna
– slowmotion på rätt sätt, på 3an känns det som för mycket, vissa andra trick är det bättre på
– kom nära med kameran för att få bättre liv o action samt få med ljudet från vattensplash mm
– gör man inte effekter riktigt snyggt blir det ofta lite b (blixtarna)
– husrundturen är lite oklar, även här kan det göras mer tydligt o ordentligt eller mindre halvdant blir inte så brahoppas jag kan hjälpa, steffo känns allt för tamt nuförtiden…
-
WakeNils;684142 wrote:inte för att jag är proffsfilmare eller redigerare men synpunkter brukar jag ha gott om =)
– blåsa upp kiten har gjorts i många filmer redan…
– ha kameran på stativ eller skaffa ett bättre stativ, gör materialet betydligt bättre
– undvik att filma i motljus
– färgkorrigera för att få lite liv i bilderna
– slowmotion på rätt sätt, på 3an känns det som för mycket, vissa andra trick är det bättre på
– kom nära med kameran för att få bättre liv o action samt få med ljudet från vattensplash mm
– gör man inte effekter riktigt snyggt blir det ofta lite b (blixtarna)
– husrundturen är lite oklar, även här kan det göras mer tydligt o ordentligt eller mindre halvdant blir inte så brahoppas jag kan hjälpa, steffo känns allt för tamt nuförtiden…
Ord!!!!!
Logga in för att svara.