Senaste nytt › Forums › Kitesurfing › Konfen Kitesurfing › Video Kamera?
-
Video Kamera?
Publicerad av imported_thorbjorn på 2 november, 2009 vid 21:10Funderar på att köpa en vidoekamera runt 8-10 papp.
Vad e bra och vad skall man tänka på in för ett köp???? (Jag kör Mac)
onshore svarade 15 år, 4 månader sedan 10 Medlemmar · 17 Svar -
17 Svar
-
Kolla in denna sida, de är proffs.
-
Jag köpte en liten Sony HDR CX-105 i somras och är nöjd överlag.
Följande är bra:
1. Filmar Full HD (3h tar ändå bara 8GB)
2. Är fantastiskt liten och lätt att ha medDock tycker jag två saker är störiga:
1. Den saknar ingång för extern mikrofon (!)
2. Den kan bara filma med skärmen utfälld, vilket ger dålig batteritid när man filmar i vattenhus exempelvis.Sen beror det lite på hur du vill filma. Det är ju många som filmar med sina kompaktkameror nuförtiden och man ser knappt skillnad i kvalitet vid amatörfilmer.
Lycka till!
-
can you plug in an external ”bulletcam” into yours erik? I have seen them less and less.. have people stoppped making them? I remember Sam used to have one but cant remembet what it was.
-
Jag har tiatt lite på Canon HF10
Jag skall kolla in Sony HDR CX-105
Det är ju många som filmar med sina kompaktkameror det är ju ett alternativ med. men nu kan även ta stillbilder med vidokameran. Snart har man väl ringa med dem med. -
Canon hf serie får grymt bra kritik! Har själv en hf100 och är sanslöst nöjd med den.
-
Jag har en HG20 som har samma optik som HF-serien men som har hårddisk som grundminne istället för inbyggt flash. Riktigt bra skit för pengarna. Viktigast av allt är att den kan filma i 1080p.
-
SkånePaul;586524 wrote:Canon hf serie får grymt bra kritik! Har själv en hf100 och är sanslöst nöjd med den.
Vad skiljer hf10 mot hf 100
-
HF10 har inbyggt minne plus att du kan använda minneskort och HF100 kör bara med minneskort.
-
En annan fråga har den någon form av nightvision. en del kameror har typ infrarött eller liknande?
-
Nej, inget sånt bös =) Kitta kameran med en lampa från Classes om du ska filma efter skymningen. Det är bara hotellarvtagerskor som använder nightvision.
-
sourra;586577 wrote:Det är bara hotellarvtagerskor som använder nightvision.
Haha :>
-
Bättre än Paris Hilton
-
SkånePaul;586563 wrote:HF10 har inbyggt minne plus att du kan använda minneskort och HF100 kör bara med minneskort.
Är inte Canon hv30 ngt att ta med här?
Logga in för att svara.