Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Videokamerafrågor!!!

• Videokamerafrågor!!!

Publicerad av anonym-anvandare på 19 januari, 2004 vid 13:08

Det verkar som om många filmar surf och är insatta i DV-kameror. Jag undrar om någon har en Sony Tvr19 och i så fall kan ge sin 2 cents om den modellen. Jag kollade först på en Tvr33 men behöver inte stillbilder på memorystick pga 5mp digitalkamera i andra handen. Har någon tips på en bra tysk sajt som är pålitlig och billig. DV är ju apdyrt i Svedala jämfört med tex USA…
    /Mats Spielberg

mag svarade 20 år, 10 månader sedan 8 Medlemmar · 12 Svar
  • 12 Svar
  • anonym-anvandare

Medlem
    19 januari, 2004 vid 13:18

Köp TRV 33 ändå. Den är bara lite dyrare men har wide 16:9 läge. Som digitalkamera fungerar den dock inte alls. Sony har alltid bra tillbehör som vattenhus, linser mm
    /HACUL

• imported_borje

Medlem
    19 januari, 2004 vid 14:17

http://www.teknikdirekt.de är en pålitlig handelsplats och billig´. Du ska helt klart satsa på en trv-33 om du tvunget ska ha Sony. Den kostar inte mer bara för att den kan lagra bilder på minneskort utan för att den levererar mycket bättre videokvalite. För övrigt så kan man nog säga att alla videokameror idag som man tar kort med suger. Det blir inga bra bilder, så för den som tänk tanken two in one kan glömma det. Köp då helldre en billig digitalkamera vid sidan om. Sony Trv-33 har väl en CCD på 1,3mp gämfört med dagens standard CCD som ligger på 800.000 Så ska du ha bra bildkvalite så leta efter videokameror som gärna har över en mp i CCD.

• styret

Medlem
    19 januari, 2004 vid 14:36

och därtill 3ccd om man nu ska fläska på.

• kalabra

Medlem
    19 januari, 2004 vid 15:17

Håller inte riktigt med er om TRV 19 o 33.
    Har själv en 19 och är mycket nöjd med den. När jag stod i valet och kvalet mellan de två så ansåg inte jag (och gör fortfarande inte) att 33:an är värd 1500-2000kr extra. Bildkvalitets förbättringen är i princip försumbar, faktum är att 19 o 22 har bättre ljuskänslighet än 33 då det går en hel del kräm pga 16:9 läget. Skall man ha en bättre kamera än 19 så krävs det att man skall upp en bra bit i pris för att verkligen uppleva skillnaden. Bättre att lägga mellanskillnaden på uv-hus (2m) som jag för övrigt varmt kan rekommendera. 22 o 33 har analoga ingångar vilket kan vara bra om man skall konvertera vhs till digitalt, minneskortet kan man använda som bokmärke för stillbildsfunktionen är som ni redan nämnt inte mycket att ha. Färgsökare får man också om man satsar på 22/33, flera proffskameror har s/v sökare.

• basse

Medlem
    19 januari, 2004 vid 16:41

Tänkte kanske också handla en DV kamera och hade väl funderat lite på 2in1 konceptet men jag fattar ju att man inte kan ha 33’an till det pga upplösningen. Har kollat lite på PC330. Då kommer man upp i en helt annan prisklass men den skall ju vara i klass med 25000 kr kameror i filmkkvalle och tar 3Mp still. Det räcker ju faktiskt ganska långt. Men frågan är om det är värt det eller om man skall handla billigt och sedan en stillkamera också. Totalt blir det kanske lite billigare… ??
    Ja ja… vi dfår väl se.

• imported_borje

Medlem
    19 januari, 2004 vid 17:14

Jag råder dig att satsa på en digitalkamera separat!!!

• anonym-anvandare

Medlem
    19 januari, 2004 vid 17:24

Jag har redan en apgrym Sony 707 och en leksakscoolpix…ska fortsätta försöka övertyga mig om en Trv19 istället för en Trv33… Förresten måste man köpa en vidvinkellins så det ryker ytterligare en tusing där…

• culing

Medlem
    19 januari, 2004 vid 20:11

Ta en titt på apparat.se!
    Jag köpte en Panasonic NV GS-70, världens minsta 3CCD för endast 9995:-
    Inget vidare för innomhusbruk, men utomhus, sol mm. grym bildkvalitet, betydligt bättre färger än min tidigare kamera(TRV-19).

• styret

Medlem
    19 januari, 2004 vid 20:19

har kikat lite på den med. den är inget att ha inomhus alltså? är den för ljuskänslig?

• the_novice

Medlem
    19 januari, 2004 vid 20:23

Öööh, länken fungerar inget vidare?

• imported_borje

Medlem
    19 januari, 2004 vid 20:59

Om du menar min länk så är det för att den är fel, här kommer den korrekta. http://www.technikdirekt.de

• mag

Medlem
    19 januari, 2004 vid 21:42

Två tips kommer här!
    pricerunner.se har bra prisjämförelser
    smartson.se har sammanställningar på tester från olika tidningar.

Kollar själv efter kamera inför nästa surfresa.

/Magnus

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Videokamerafrågor!!!

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.